Laarsjes van slangenleer - Vero CuoioBieden
Nieuw boek Lead With Respect - a novel of Lean practice
Bieden
Ophalen of Verzenden
20sinds 6 mei. '25, 21:09
Kenmerken
ConditieNieuw
Beschrijving
Auteur: Michael Ballé & Freddy Ballé
Beschrijving
Het “respect”-deel van Lean is altijd moeilijk te begrijpen geweest. Precies dat komt in beeld in deze roman. Toyota’s aanpak bestaat uit twee hoofdonderdelen:
- voortdurend verbeteren
- respect voor mensen
Zoals in hun andere boeken, word je in het verhaal getrokken alsof je het leerproces zelf meemaakt. In dit boek leert de ceo van een softwarebedrijf de betekenis van respect van een vertegenwoordiger van één van haar belangrijkste klanten. Deze klant heeft respect aangenomen als een bedrijfscultuur. Hoewel het softwarebedrijf slecht werk levert, geeft deze klant de ceo de kans om de zaken om te draaien… als ze bereid is om te leren. Met enige terughoudendheid doet ze dit en wij leven met haar worstelingen mee hoe te leiden met respect. Tijdens het lezen worden we zelf opgeleid op een levendige en onderhoudende manier. Plotseling is ‘leiderschap’ niet meer zomaar een slogan, maar komt het tot leven doordat de auteurs het begrip ‘respect’ weten te vertalen in concreet gedrag. Leiderschap is een populair onderwerp. Social media zoals Twitter en Linkedin bevatten veel one-liners over en commentaar op leiderschap, soms lijkt het alsof iedereen zijn of haar eigen theorie erover heeft. De auteurs voegen niet nóg een theorie aan de literatuur toe. In plaats daarvan maken ze duidelijk hoe leiderschap in een lean organisatie er in werkelijkheid en in praktijk uitziet.
Beschrijving
Het “respect”-deel van Lean is altijd moeilijk te begrijpen geweest. Precies dat komt in beeld in deze roman. Toyota’s aanpak bestaat uit twee hoofdonderdelen:
- voortdurend verbeteren
- respect voor mensen
Zoals in hun andere boeken, word je in het verhaal getrokken alsof je het leerproces zelf meemaakt. In dit boek leert de ceo van een softwarebedrijf de betekenis van respect van een vertegenwoordiger van één van haar belangrijkste klanten. Deze klant heeft respect aangenomen als een bedrijfscultuur. Hoewel het softwarebedrijf slecht werk levert, geeft deze klant de ceo de kans om de zaken om te draaien… als ze bereid is om te leren. Met enige terughoudendheid doet ze dit en wij leven met haar worstelingen mee hoe te leiden met respect. Tijdens het lezen worden we zelf opgeleid op een levendige en onderhoudende manier. Plotseling is ‘leiderschap’ niet meer zomaar een slogan, maar komt het tot leven doordat de auteurs het begrip ‘respect’ weten te vertalen in concreet gedrag. Leiderschap is een populair onderwerp. Social media zoals Twitter en Linkedin bevatten veel one-liners over en commentaar op leiderschap, soms lijkt het alsof iedereen zijn of haar eigen theorie erover heeft. De auteurs voegen niet nóg een theorie aan de literatuur toe. In plaats daarvan maken ze duidelijk hoe leiderschap in een lean organisatie er in werkelijkheid en in praktijk uitziet.
Advertentienummer: m2265348292
Populaire zoektermen
athena summary in Studieboeken en Cursussenstudieboeken integrale veiligheidskundeteleac cursussenboek martien meilandkookmutsjes boekafter boekjasper alblas boekstudieboeken in Boekentweedehands studieboeken hbolupin boekstudieboeken verkopen hbopuur figuur boek tweedehandsrolex boekvaarbewijs boeknike airforce 1 pixel in Schoenenbelgie motorenkonijnenvacht tapijtservies bavaria schumann arzbergsalontafel harderwijkparenthood dvdzmf auteurteppanyaki plaat inbouwgiraffe metaaluitlaat mt 09 in Yamaha