Suzanne van Norden - Iedereen kan leren schrijvenBieden
Klinisch redeneren en evidence-based practice
Bieden
Ophalen of Verzenden
30sinds 24 mei. '25, 15:02
Kenmerken
ConditieGelezen
AuteurMargriet van Lersel; José Harmsen; Jos Dobber
Beschrijving
Ondertitel: Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen
Taal: Nederlands; Vlaams
Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.
Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges...
Taal: Nederlands; Vlaams
Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.
Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges...
Advertentienummer: m2271519078
Populaire zoektermen
athena summary in Studieboeken en Cursussenstudieboeken integrale veiligheidskundeklinisch redeneren en evidence-based practiceevidence based practice voor paramediciklinisch redeneren bij ouderenteleac cursussenklinisch redeneren boekstudieboeken in Boekentweedehands studieboeken hbostudieboeken verkopen hboevidence based practice handboek voor verpleegkundigenstudieboeken in Schoolboekengratis studieboekenstudieboeken mbo in Schoolboekenknex k forcemodular nomaddodge ram v10 in Auto'skerstgroep venlokomt een man bij de dokterkitschtorque versterkerinductie kookplaat 84 x 48ontbijtbordjes ikeamensen