Sterke mannen, slimme vrouwen 9789089651730 Monic Buhrs

€ 23,30
Verzenden
Verzenden voor € 2,95
10sinds 29 apr. '24, 20:47
Deel via
of

Kenmerken

AuteurMonic Buhrs, Elisa de Groot
ConditieGelezen
Productnummer (ISBN)9789089651730
Jaar (oorspr.)2013

Beschrijving

BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.

Titel: Sterke mannen, slimme vrouwen
Auteur: Monic Buhrs, Elisa de Groot
ISBN: 9789089651730
Conditie: Als nieuw

Wie niet sterk is moet slim zijn. Om carrière te maken, zal je vooral egomacht moeten laten zien. Dat betekent dat je het podium moet nemen, besluitvaardig moet zijn, resultaten zichtbaar moet kunnen maken en jezelf weet te profileren. Wie dit alles doet, wordt gezien in organisaties. En de status die daarmee gepaard gaat, wordt gewaardeerd. Egomacht, ofwel macht door prestaties, is echter slechts één vorm van macht. Sterke mannen, slimme vrouwen laat zien dat er vijf vormen van macht zijn die binnen organisaties kunnen worden toegepast. Naast macht door prestaties komen ook macht door hulp vragen, macht door bondgenootschap, macht door reflectie en macht door dienend leiderschap aan bod. En elke vorm van macht kent zijn eigen waarde, mits organisaties en medewerkers zich bewust zijn van de mogelijkheden en de wenselijkheid van deze machtsvormen.



In de beststeller Stratego voor vrouwen (2007) ging het om de ongeschreven regels van het spel die je moet kennen om carrière te maken, de regels van het spel zoals die op dit moment in organisaties gelden.

Sterke mannen, slimme vrouwen gaat over het zichtbaar maken van verschillende machtsvormen die in organisaties een rol spelen. De auteurs pleiten ervoor dat organisaties hun focus verbreden. Naast de kwaliteiten die horen bij egomacht, moeten organisaties ook andere kwaliteiten gaan waarderen: openstaan voor ideeën van anderen, het bieden van vertrouwen en het aangaan van verbindingen. Deze eigenschappen zijn onmisbaar als het gaat om het vormgeven van een cultuur van inclusiveness (het bewust inzetten van masculiene en feminiene kwaliteiten) en leiderschap dat aansluit bij het nieuwe werken.

De auteurs putten uit wetenschappelijke literatuur en combineren deze kennis met hun eigen ervaringen uit de bedrijfspraktijk. Zij bieden zodoende een verfrissende kijk op macht en leiderschap.



De eerste druk van deze uitgave verscheen onder de titel Stratego the next level.



Monic Bührs en Elisa de Groot zijn de oprichters van In Touch women resource management (www.intouchwrm.nl). Zij zijn de auteurs van de bestseller Stratego voor vrouwen, genomineerd voor Managementboek van het jaar 2008, en co-auteurs van Strategisch onderhandelen voor vrouwen (2009).

Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:

  • Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
  • Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
  • We checken alle boeken eigenhandig
  • Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
  • 30 dagen retourgarantie
Advertentienummer: a1501151849