Edwin Hoffman - Diversiteitscompetentie 9789046906224€ 39,00
Reint Jan Renes - Draaiboek gedragsverandering 9789047009610
Bieden
Ophalen of Verzenden
451sinds 19 feb. '24, 17:12
Kenmerken
ConditieNieuw
Jaar (oorspr.)2016
AuteurReint Jan Renes; Sander Hermsen
Productnummer (ISBN)9789047009610
Beschrijving
ISBN/EAN: 9789047009610
HBO Communicatie leerjaar 1
Ondertitel: de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
Taal: Nederlands; Vlaams
Aantal pagina's: 160
Er wordt van alles ingzet om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?
Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is daardoor geschikt voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.
HBO Communicatie leerjaar 1
Ondertitel: de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
Taal: Nederlands; Vlaams
Aantal pagina's: 160
Er wordt van alles ingzet om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?
Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast. Dit boek is daardoor geschikt voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag.
Advertentienummer: m2083079401
Populaire zoektermen
medicijnen in WetenschapWetenschap in Boekenforensische in Wetenschapgoederenrecht pitlo in Wetenschapnatuur en techniek in Wetenschapgezondheidsvoorlichting en gedragsveranderingjan jans en de kindererendirk janwetenschap in beeldjan biggel boekengeert jan jansen boekboekenweekgeschenk jan wolkersjan mankes boekjan geurtz in Boekenjan fennell3 kw in Motorencnc freesbankmokken senseo in Serviesboekenmolen antiek in Antiek en Kunstoude oliekan in Antiek en Kunst