Groniek historische tijdschriften€ 10,00
Schoolleiderschap aangekaart en in kaart gebracht
Bieden
Ophalen of Verzenden
180sinds 9 feb. '25, 10:11
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2010
AuteurLiesbeth Piot; Geert Kelchtermans
Beschrijving
Taal: Nederlands; Vlaams
Aantal pagina's: 116
In het scholenlandschap van vandaag spelen schoolleiders meer dan ooit een sleutelrol. Deze wordt steeds meer divers en veeleisend. De overheid verwacht immers dat scholen meer en meer een eigen lokaal beleid voeren. Tegelijkertijd vinden er allerlei processen van schaalvergroting plaats, denk maar aan de invoering van scholengemeenschappen. Ook in het onderzoek en de theorievorming over schoolleiderschap deed er zich een verschuiving voor. Deze evoluties worden in dit boek in kaart gebracht. Het boek biedt een overzicht van omschrijvingen, conceptualiseringen en onderzoek over schoolleiderschap. De onderzoekers wijzen op een patstelling tussen enerzijds benaderingen die de formele schoolleider centraal stellen en anderzijds benaderingen die leiderschap zien als een organisatorische functie die feitelijk gestalte krijgt door het handelen van meerdere organisatieleden. Verder stellen zij vast dat het merendeel van de literatuur de instrumentele of taakdimensie van schoolleiderschap beklemtoont, terwijl het ook een relationele en emotione...
Aantal pagina's: 116
In het scholenlandschap van vandaag spelen schoolleiders meer dan ooit een sleutelrol. Deze wordt steeds meer divers en veeleisend. De overheid verwacht immers dat scholen meer en meer een eigen lokaal beleid voeren. Tegelijkertijd vinden er allerlei processen van schaalvergroting plaats, denk maar aan de invoering van scholengemeenschappen. Ook in het onderzoek en de theorievorming over schoolleiderschap deed er zich een verschuiving voor. Deze evoluties worden in dit boek in kaart gebracht. Het boek biedt een overzicht van omschrijvingen, conceptualiseringen en onderzoek over schoolleiderschap. De onderzoekers wijzen op een patstelling tussen enerzijds benaderingen die de formele schoolleider centraal stellen en anderzijds benaderingen die leiderschap zien als een organisatorische functie die feitelijk gestalte krijgt door het handelen van meerdere organisatieleden. Verder stellen zij vast dat het merendeel van de literatuur de instrumentele of taakdimensie van schoolleiderschap beklemtoont, terwijl het ook een relationele en emotione...
Advertentienummer: m2233173912
Populaire zoektermen
medicijnen in Wetenschapmalenstein in Wetenschapgans in WetenschapNieuw in WetenschapAntiek en Kunst in WetenschapWetenschap in Boekenforensische in Wetenschapgoederenrecht pitlo in Wetenschapnatuur en techniek in Wetenschapwetenschap in beeldmichelin kaart frankrijkoude kaart europakaart zeelandwereld kaartrode trouwjurkkoelkast delft in Koelkasten en IJskastenoosterse jurklampertigoud theeservieswilbur smith woestijngodlönset lattenbodem 140x200 ikeafiguren 1/10save queen vesteurom partytent heater