Iris van Hest - Marktonderzoekdesign

€ 20,00
Ophalen of Verzenden
441sinds 26 mar. '25, 12:55
Deel via
of

Kenmerken

ConditieNieuw
TypeSociale wetenschap
Jaar (oorspr.)2020
AuteurIris van Hest

Beschrijving



Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 240

Door de bomen het bos niet meer zien. Het is een gevoel dat (young) professionals nietvreemd is wanneer zij hun onderzoek opzetten. Inderdaad kan de veelheid aan keuzes enonderzoekmethoden het zicht belemmeren op dat waar het eigenlijk om gaat. Met behulpvan een ‘onderzoekboom’ geeft dit boek je inzicht in de diversiteit aan onderzoektechniekendie je in kunt zetten bij marktonderzoek.Het begint allemaal onder de grond, met de wortels van marktonderzoek. Die bestaanuit begrippen als validiteit en betrouwbaarheid, maar ook uit een onderzoekende houdingen ethisch handelen. In de stam volgen de onderzoekstappen, vanaf de aanleiding totaan de keuze voor een specifieke onderzoektechniek. De verschillende technieken zijn deuitlopers van een drietal dikkere takken: deskresearch, verbaal onderzoek en observatie.Het boek eindigt met een toelichting op de wijze waarop je je resultaten kunt analyseren.In dit boek ontdek je stapsgewijs hoe je op een gestructureerde, creatieve en logischemanier marktonderzoek ontwerpt...
Advertentienummer: m2250203216