Kritisch denken binnen het verpleegkundig proces€ 15,00
Klinisch redeneren en evidence-based practice
€ 5,00
Ophalen of Verzenden
Afhaalpunt voor € 4,95 of thuis voor € 5,95
Thuisbezorgd voor € 6,95
30sinds 13 mei. '25, 15:18
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2021
AuteurMargriet van Lersel; José Harmsen; Jos Dobber
Beschrijving
Ondertitel: Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen
Taal: Nederlands; Vlaams
Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.
Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges...
Taal: Nederlands; Vlaams
Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.
Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen sluit aan bij actuele kennis over het aanleren van complexe cognitieve vaardigheden. Vanuit deze kennis zijn vier sets standaardvragen geformuleerd, waarmee de student cognitieve scripts kan ontwikkelen voor het redeneren over de diagnose, etiologie, prognose en interventies. Vanuit het 4C/ID-model zijn complexiteitsniveaus, leertaken en deeltaakoefeningen opgenomen. Het leren klinisch redeneren wordt ondersteund met onder meer casusvideo’s en flitscolleges...
Advertentienummer: m2267757312
Populaire zoektermen
medicijnen in Wetenschapmalenstein in Wetenschapgans in WetenschapNieuw in WetenschapAntiek en Kunst in WetenschapWetenschap in Boekenforensische in Wetenschapgoederenrecht pitlo in Wetenschapnatuur en techniek in Wetenschapklinisch redeneren en evidence-based practiceevidence based practice voor paramediciklinisch redeneren bij ouderenklinisch redeneren boekevidence based practice handboek voor verpleegkundigeniphone 3gs in Apple iPhone2 zitsbank met chaise longuezulu finsheren kimonoscarface dvddesigner sneakersridgid draadsnijsetonly blazer donkerblauwaquarium sluierstaartpartij oude lampen