Annejet Dijkstra - VerwijswijzerBieden
Ina Cijvat - Differentiëren in het rekenonderwijs
Bieden
Ophalen of Verzenden
40sinds 16 mei. '25, 16:44
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Jaar (oorspr.)2016
AuteurIna Cijvat; Carla Compagnie-Rietberg; Henk Logtenberg; Jarise...
Beschrijving
Ondertitel: hoe doe je dat in de praktijk?
Taal: Nederlands; Vlaams
Rekenonderwijs afstemmen op verschillen tussen leerlingen. Hoe pak je dat aan? Iedere leerkracht heeft te maken met verschillen tussen leerlingen in de klas. Dit geldt ook voor het rekenonderwijs en begint al bij het voorbereidend rekenen. Sommige leerlingen hebben behoefte aan extra instructietijd, terwijl anderen behoefte hebben aan uitdaging met moeilijker rekenopgaven. Het is voor leerkrachten dan ook een grote uitdaging om de rekenles zo vorm te geven dat alle leerlingen voldoende profiteren van de inhoud. Differentiëren in het rekenonderwijs beschrijft een stapsgewijze aanpak om differentiatie in het rekenonderwijs aan te brengen en te verbeteren. Daarbij wordt antwoord gegeven op de volgende vragen:*Hoe breng je in kaart wat de onderwijsbehoeften van leerlingen in de klas zijn?*En hoe vertaal je dit naar gedifferentieerde leerdoelen?*Hoe stem je de rekeninstructie hierop af? *Welke verwerkingsopdrachten geef je leerlingen? *Hoe kun je evalueren of de gekozen aanpak gewerkt heeft? *Hoe organiseer je dit, in d...
Taal: Nederlands; Vlaams
Rekenonderwijs afstemmen op verschillen tussen leerlingen. Hoe pak je dat aan? Iedere leerkracht heeft te maken met verschillen tussen leerlingen in de klas. Dit geldt ook voor het rekenonderwijs en begint al bij het voorbereidend rekenen. Sommige leerlingen hebben behoefte aan extra instructietijd, terwijl anderen behoefte hebben aan uitdaging met moeilijker rekenopgaven. Het is voor leerkrachten dan ook een grote uitdaging om de rekenles zo vorm te geven dat alle leerlingen voldoende profiteren van de inhoud. Differentiëren in het rekenonderwijs beschrijft een stapsgewijze aanpak om differentiatie in het rekenonderwijs aan te brengen en te verbeteren. Daarbij wordt antwoord gegeven op de volgende vragen:*Hoe breng je in kaart wat de onderwijsbehoeften van leerlingen in de klas zijn?*En hoe vertaal je dit naar gedifferentieerde leerdoelen?*Hoe stem je de rekeninstructie hierop af? *Welke verwerkingsopdrachten geef je leerlingen? *Hoe kun je evalueren of de gekozen aanpak gewerkt heeft? *Hoe organiseer je dit, in d...
Advertentienummer: m2268757735
Populaire zoektermen
medicijnen in Wetenschapmalenstein in Wetenschapgans in WetenschapNieuw in WetenschapAntiek en Kunst in WetenschapWetenschap in Boekenforensische in Wetenschapgoederenrecht pitlo in Wetenschapnatuur en techniek in Wetenschapwetenschap in beelddifferentieren is te lerenina van der beekdifferentiëren in Boekenina boudier bakkeradria compact sl in Campersaanhanger banden in Aanhangers en Bagagewagensstalling paard in Stalling en Weidegangpixels knutselenvintage stofzuiger in Stofzuigersspeelgoed autotransporter in Speelgoedvoertuigenscootmobiel schootskleedretro borden in Serviesverzwaringsdeken kind in Dekens en Slaapzakjeshovenier enschede