10 Days Gone Lledo miniatuur auto'sBieden
John Kotter - Een gevoel van urgentie!
100sinds 7 jun. '25, 19:25
€ 7,50
Verzenden
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
TypeSociale wetenschap
Jaar (oorspr.)2008
AuteurJohn Kotter
Beschrijving
Ondertitel: hoe krijg je mensen in beweging om succesvol te veranderen?
Veranderen is het moeilijkste wat er is. Voor bedrijven, voor organisaties en voor ieder van ons. Zelfgenoegzaamheid, zekerheid, angst en bezorgdheid zijn de natuurlijke vijanden van verandering. Organisaties hebben lang kunnen overleven zonder in beweging te komen, maar die tijd is voorbij.
De snelheid van de veranderingen in de wereld en de toenemende concurrentie maken veranderingen steeds urgenter.
In dit boek bouwt John Kotter, expert op het gebied van veranderingsmanagement, voort op zijn 8 stappenplan voor organisatieverandering, waarbij hij de nadruk legt op het creëren van een gevoel van urgentie bij managers en medewerkers. Hij geeft daarbij een viertal tactieken aan waarmee gewerkt kan worden:
1. breng de buitenwereld naar binnen
2. gebruik een crisis
3. handel elke dag vanuit urgentie
4. communiceer met mensen die veranderingen actief tegenhouden
Kotter benadrukt dat zowel hoofd als hart betrokken moet worden om mensen aan te zetten tot verandering. In dit boek worden duidelijke handvatten gegeven hoe managers dit kunnen bereiken. Een praktische gids, toegankelijk geschreven, vol anekdotes en cases.
.
Veranderen is het moeilijkste wat er is. Voor bedrijven, voor organisaties en voor ieder van ons. Zelfgenoegzaamheid, zekerheid, angst en bezorgdheid zijn de natuurlijke vijanden van verandering. Organisaties hebben lang kunnen overleven zonder in beweging te komen, maar die tijd is voorbij.
De snelheid van de veranderingen in de wereld en de toenemende concurrentie maken veranderingen steeds urgenter.
In dit boek bouwt John Kotter, expert op het gebied van veranderingsmanagement, voort op zijn 8 stappenplan voor organisatieverandering, waarbij hij de nadruk legt op het creëren van een gevoel van urgentie bij managers en medewerkers. Hij geeft daarbij een viertal tactieken aan waarmee gewerkt kan worden:
1. breng de buitenwereld naar binnen
2. gebruik een crisis
3. handel elke dag vanuit urgentie
4. communiceer met mensen die veranderingen actief tegenhouden
Kotter benadrukt dat zowel hoofd als hart betrokken moet worden om mensen aan te zetten tot verandering. In dit boek worden duidelijke handvatten gegeven hoe managers dit kunnen bereiken. Een praktische gids, toegankelijk geschreven, vol anekdotes en cases.
.
Advertentienummer: m2276699897
Populaire zoektermen
medicijnen in Wetenschapmalenstein in Wetenschapgans in WetenschapNieuw in WetenschapAntiek en Kunst in WetenschapWetenschap in Boekenforensische in Wetenschapgoederenrecht pitlo in Wetenschapnatuur en techniek in Wetenschapboek kim kotterje gevoel de baaswetenschap in beeldjohn grishamjohn sinclair spokenjagerepiphone casino gitaart klemverwijst udenchesterfield fauteuil stofzumo 550 te kooppeugeot 106 in Carrosserie en Plaatwerkivaseetkamerstoel gouden poten in Stoelenantieke plantenhangersuper 8 projector in Verzamelen