Algemene menskunde als basis voor de pedagogie, SteinerBieden
Geen foto
Tip: Vraag de verkoper of je de foto's kunt zien
Ouders en hun kinderen, Michaela Glockler / Christofoor
Bieden
Ophalen of Verzenden
Afhaalpunt voor € 4,95 of thuis voor € 5,95
Thuisbezorgd voor € 6,95
130sinds 30 mar. '25, 15:44
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Beschrijving
Ouders en hun kinderen, Michaela Glockler. Opvoeding en ontwikkeling: een ontdekkingsreis.
Dit boek is een gids voor ouders die op ontdekkingsreis gaan in het gebied van de gezonde ontwikkeling van hun kind.
Het gaat uit van de gedachte dat binnen de opvoeding en ontwikkeling van een kind de medische, pedagogische en levensbeschouwelijke aspecten niet los van elkaar te zien zijn.
Michaela Glöckler deelde het boek in in 4 grote afdelingen.
Hier volgt een greep uit de inhoud:
Deel 1 (Gezin, huwelijk, samenwonen, man en vrouw) behandelt het huwelijk met alle mogelijkheden en conflicten, alleenstaand ouderschap, de rol van de vader in de opvoeding, omgang met seksualiteit, omgang met sociale problemen, besluitvaardigheid.
Deel 2 (Kind en lot, pedagogie en geneeskunde) gaat over de reïncarnatiegedachte in de pedagogie en geneeskunde, het waarnemen van engelen, omgang met temperamenten, de verbinding tussen lichaam, ziel en geest in ziekte en gezondheid, de zin van ziekte, met kinderen spreken over ongeneeslijke ziekte en de dood.
Deel 3 (Denken, voelen, willen) gaat over het verband tussen het denken en het regeneratieve vermogen van het lichaam, helende en destructieve vermogens van het denken, gevoel en emotie, versterking van de wil, zintuigelijke ervaring en het verzorgen van de zintuigen, kleurbeleving, vinden van de eigen identiteit, geestelijke gezondheid en creatief vermogen, geestelijke gezondheid en het wezen van het ik in lichaam, ziel en geest.
Deel 4 (Pedagogische motieven) gaat in op het leren naar leeftijd, de vrijeschoolpedagogie, non-verbale opvoeding, het geweten, agressie bij kinderen, angst en onrust bij kinderen.
Michaela Glöckler geeft geen kant en klare oplossingen voor een probleem, maar geeft aanwijzingen waardoor je leert om een probleem anders te zien.
Via de opvoedingsproblemen die hier besproken worden, ontdek je dat opvoeden ook zelfopvoeding inhoudt.
Wat het boek toegankelijk maakt, is de heldere rubricering van velerlei dagelijkse problemen op het gebied van opvoeding, gezondheid, emotionele en geestelijke ontwikkeling, verhouding tussen ouder en kind, relaties tussen volwassenen, onvolledige gezinnen e.d.
Voorts treft de plezierige, open toon waarmee tal van gezichtspunten naar voren worden gebracht.
Aan de basis van dit boek ligt een lange reeks van gespreksbijeenkomsten van actief naar handgrepen zoekende ouders, bijgestaan door deskundigen, die gehouden werden door de kinderpoli van een ziekenhuis in Herdecke, Duitsland, en waarop allerlei medisch-pedagogische thema’s besproken werden, vaak naar aanleiding van de heel concrete vragen van ouders.
Daarom sluit de inhoud van dit boek dus goed aan bij de praktijk van de opvoeders van alledag.
Dit boek laat daardoor opvoeders zelf 'ontdekken' hoe ze een opvoedkundig probleem anders kunnen zien, het kunnen doordringen en aanvaarden en daardoor zichzelf beter leren kennen.
Op enkele plaatsen wordt verwezen naar elementen uit het antroposofisch mensbeeld.
Dit boek is zonder meer geschikt voor iedereen met een open blik.
Het uitgebreide register maakt dit boek tot een handzaam naslagwerk.
Dit boek sluit aan bij “Kinderspreekuur”, een medisch-pedagogisch handboek en naslagwerk.
Met register en uitgebreide literatuurlijst. 560 Bladzijden. Past niet door de brievenbus.
Hardcover uitgave. Als nieuw. ISBN: 9062384366. 2e druk. Christofoor, 2002
Dit boek is een gids voor ouders die op ontdekkingsreis gaan in het gebied van de gezonde ontwikkeling van hun kind.
Het gaat uit van de gedachte dat binnen de opvoeding en ontwikkeling van een kind de medische, pedagogische en levensbeschouwelijke aspecten niet los van elkaar te zien zijn.
Michaela Glöckler deelde het boek in in 4 grote afdelingen.
Hier volgt een greep uit de inhoud:
Deel 1 (Gezin, huwelijk, samenwonen, man en vrouw) behandelt het huwelijk met alle mogelijkheden en conflicten, alleenstaand ouderschap, de rol van de vader in de opvoeding, omgang met seksualiteit, omgang met sociale problemen, besluitvaardigheid.
Deel 2 (Kind en lot, pedagogie en geneeskunde) gaat over de reïncarnatiegedachte in de pedagogie en geneeskunde, het waarnemen van engelen, omgang met temperamenten, de verbinding tussen lichaam, ziel en geest in ziekte en gezondheid, de zin van ziekte, met kinderen spreken over ongeneeslijke ziekte en de dood.
Deel 3 (Denken, voelen, willen) gaat over het verband tussen het denken en het regeneratieve vermogen van het lichaam, helende en destructieve vermogens van het denken, gevoel en emotie, versterking van de wil, zintuigelijke ervaring en het verzorgen van de zintuigen, kleurbeleving, vinden van de eigen identiteit, geestelijke gezondheid en creatief vermogen, geestelijke gezondheid en het wezen van het ik in lichaam, ziel en geest.
Deel 4 (Pedagogische motieven) gaat in op het leren naar leeftijd, de vrijeschoolpedagogie, non-verbale opvoeding, het geweten, agressie bij kinderen, angst en onrust bij kinderen.
Michaela Glöckler geeft geen kant en klare oplossingen voor een probleem, maar geeft aanwijzingen waardoor je leert om een probleem anders te zien.
Via de opvoedingsproblemen die hier besproken worden, ontdek je dat opvoeden ook zelfopvoeding inhoudt.
Wat het boek toegankelijk maakt, is de heldere rubricering van velerlei dagelijkse problemen op het gebied van opvoeding, gezondheid, emotionele en geestelijke ontwikkeling, verhouding tussen ouder en kind, relaties tussen volwassenen, onvolledige gezinnen e.d.
Voorts treft de plezierige, open toon waarmee tal van gezichtspunten naar voren worden gebracht.
Aan de basis van dit boek ligt een lange reeks van gespreksbijeenkomsten van actief naar handgrepen zoekende ouders, bijgestaan door deskundigen, die gehouden werden door de kinderpoli van een ziekenhuis in Herdecke, Duitsland, en waarop allerlei medisch-pedagogische thema’s besproken werden, vaak naar aanleiding van de heel concrete vragen van ouders.
Daarom sluit de inhoud van dit boek dus goed aan bij de praktijk van de opvoeders van alledag.
Dit boek laat daardoor opvoeders zelf 'ontdekken' hoe ze een opvoedkundig probleem anders kunnen zien, het kunnen doordringen en aanvaarden en daardoor zichzelf beter leren kennen.
Op enkele plaatsen wordt verwezen naar elementen uit het antroposofisch mensbeeld.
Dit boek is zonder meer geschikt voor iedereen met een open blik.
Het uitgebreide register maakt dit boek tot een handzaam naslagwerk.
Dit boek sluit aan bij “Kinderspreekuur”, een medisch-pedagogisch handboek en naslagwerk.
Met register en uitgebreide literatuurlijst. 560 Bladzijden. Past niet door de brievenbus.
Hardcover uitgave. Als nieuw. ISBN: 9062384366. 2e druk. Christofoor, 2002
Advertentienummer: m2251741754
Populaire zoektermen
oei ik groei in Zwangerschap en Opvoedingcommando papa in Zwangerschap en Opvoedingzindelijk maken is kinderspel in Zwangerschap en Opvoedingjeanne meijs in Zwangerschap en Opvoedingmom you got this in Zwangerschap en Opvoedingzwangerschap week tot week in Zwangerschap en Opvoedingduik in je weeen in Zwangerschap en Opvoedingkrijg nou tieten in Zwangerschap en Opvoedingslaapgids in Zwangerschap en Opvoedingmindful in Zwangerschap en OpvoedingZwangerschap en Opvoeding in Boekenzwitsal in Zwangerschap en Opvoedinghet boek waarvan je wilde dat je oudersgeddes anne in Zwangerschap en Opvoedingplaymobil 9243bodie thoenebeeldonderwijs en didactiekpeugeot speedfight 2 cilindercatawiki catalogus schilderijenbanden zaltbommelparfum drachtenaltaarkleed in Religiewoerden in Foto's en Prentengebruikte trommelstenen