IVECO DAILY 4x4 expeditie camper 2021 (voor 4 personen)

Zie omschrijving
Ophalen
469291sinds 1 mar. '25, 01:38
Deel via
of

Kenmerken

AdverteerderParticulier
TypeIntegraal
Aantal slaapplaatsentot en met 4
Kilometerstand30000
Bouwjaar2021
BrandstofDiesel
Opbouw lengte7 tot 8 meter

Beschrijving

We zijn nog onderweg, maar per circa 1 oktober 2025 bieden wij onze Iveco 4x4 2021 expeditie truck aan! Mochten jullie een reis naar Zuid-Amerika in gedachte hebben, dan zouden jullie hem over kunnen nemen in Colombia. Dat is ons eindstation, en scheelt ons beide het verschepen. Andere plannen? Dan is hij circa 2 maanden later terug in Nederland, en daar te bekijken en over te nemen.

Het voertuig heeft als basis de Iveco Daily 4x4 van bouwjaar 2021 met lange wielbasis (417cm) en is omgebouwd in 2022 en 2023 tot het huidige voertuig. Ons doel was een camper te bouwen waarmee je overal kunt komen, hoe ruig het landschap ook is (high clearance), hoe warm of koud (verwarming + airco), met kleine of grote kinderen (het stapelbed heeft bedden van 1.92cm lang, de bovenste is af te sluiten met een doorvalbeveiliging maar is ook te verwijderen). Hij is ruim, comfortabel, en heeft eindeloos veel opbergruimte. Zowel in de woonruimte, als in de dubbele vloer. Oftewel: optimaal ingericht om met een gezin van 4 personen te reizen en te werken!

Het ontwerp is gebaseerd op de Bimobil EX420, maar dan met verschillende ontwerp verbeteringen. Het camper casco inclusief subframe is gebouwd door de camper speciaal-bouwfirma Calobo (30 jaar ervaring). Vervolgens ingebouwd en in werking gesteld in samenwerking met Camperbouw Limburg. Er is niet bezuinigd op materialen, indien je niet bekend bent met de merken en typen, Google gerust.

De ombouw is gedaan in 2022 en 2023. De camper is voor het eerst gebruikt in de zomer van 2024 in Europa om alles goed te testen. Afgelopen december hebben we de camper naar Montevideo (Uruguay) verscheept om bijna een jaar met ons gezin door Zuid-Amerika te reizen.

Verwachte kilometerstand op 1 oktober: circa 30.000km

Hierbij wat specificaties van de camper, in aanvulling op de foto’s!

Elektriciteit
Omvormer en laadregelaar: Victron Multiplus-II 12v 3000W (met 120A laadregelaar voor walstroom)
Litium-ion accu: 3x Victron 200Ah LiFeP04 Smart Battery (total 600Ah, circa 7,5kWh)
DC-DC omvormer: Victron Buck Boost 50A DC-DC omvormer voor EURO6 motoren (voor laden tijdens rijden)
Zonnepaneel: 1x 665Wp Candadian Solar HiKu7 Mono PerciumZonnepaneel laadregelaar: Victron Blue Solar charger 50A (voor laden via zonnepaneel)
Communicatie centrum: Victron Cerbo GX
Communicatie display: Victron Touch 50 GX display

Verwarming, koeling en ventilatie
Verwarming en boiler: Truma Combi 4E op gas en elektrisch (ingebouwd in dubbele vloer).
Airco: Truma Saphire RC (inbouw warmtepomp airco voor woonuimte ingebouwd in dubbele vloer – voeding vanuit accupakket of walstroom)
Touch display: Truma Inet X Panel
Ventilatie: Maxxfan Deluxe

Keuken
Koken: Thetford Triplex oven (gas) + 3-pits gasfornuis
Koelkast en vriezer: Thetford T2152 compressor koelkast (133L) en vriezer (17L)
Wasbak: Dometic VA932 RVS
Mengkraan: Reich Trend E

Water
Drinkwatertank: 175L (met zuinig verbruik hebben wij hier tot 8 dagen van kunnen drinken/koken/opfrissen)
Grijswater tank: 80L
Boiler capaciteit: 10L
Waterpomp: Shurflo Trail King 2,8bar
Waterfilter: AQUA Logic Inline C-ultra Gen-2
Tankvulgraadmeters: Wema S3 vulgraad meters watertanks (wit en grijs) uitleesbaar op Victron GX display

Brandstof
Originele dieseltank: 110 liter
Tweede dieseltank: 100 liter (met schakelaar in cabine over te zetten naar de originele tank)
Damptank (gas): DWS 120 liter onderbouw (voor koken en verwarmen)

Verlichting
Phillips HUE verlichting (dimbaar en kleuren) in alle ruimtes, bedienbaar via lichtknoppen en telefoon.

Badkamer en toilet
Toilet: Porta Potti 565P toilet (Spoelwatertank 15 liter en afvalwater tank 21 liter)
Mengkraan en douchekop: Reich Trend E

Slapen
Alkoof: 160cm (breed) x 210cm (lang) multi-zone koudschuim matras 11cm met Froli Travel veersysteem
Stapelbed: 82cm (breed) x 192cm (lang) multi-zone koudschuim matras 8cm met Froli Travel veersysteem
Verlichting: Elke slaapplaats heeft een eigen dimbare en draaibare ledlamp met USB-voeding
Elektra: Elke slaapplaats heeft een eigen stopcontact

Bouwmaterialen:
Plaatmateriaal: VSR lightweight multiplex met basalt grijs HPL
Eiken frontjes: VSR lightweight multiplex met geborsteld en behandeld eiken
Ladegeleiders en scharnieren: Hettich

Exterieur
Ramen: Dometic S4 waarbij het plastic raam is vervangen door echt geblindeerd glas (Merk: Vanglas)
Trap: Thule Double Step 500 (elektrisch)
Luifel: Fiamma F45S 375cm (breed) en 250cm (uitval) inclusief vanuit wooncabine schakelbare ledverlichting
Spots: HELLA spot verlichting voor zijkant en achterzijde voertuig vanuit cabine schakelbaar

Digitaal
4G internet (en router): Nighthawk (ingebouwd in elektra ruimte)
Satelliet internet (en router): Starlink MINI (aanwezig in voertuig in overleg)

Veiligheid en recovery
Carpuride W905 dashcam en achteruit rij camera + Apple Carplay / Android Auto
Compressor: ARB Twin high performance compressor met 100% duty cycle (ingebouwd in garage)
Kinetich touw: GODIAG 55000Lbs – 10 meter (lengte)
Recovery boards: 2x Maxtrax lookalike

De Iveco Daily is voorzien van een Hi-Matic 8-traps automaat, is voorzien van 3x sperdifferentieel en heeft high en low-gear. Gemiddeld verbruik circa de 1L op 6,5km. De auto heeft 6 zitplaatsen op kenteken. De voorstoelen zijn lucht geveerd en verwarmd.

Gewichten en maatvoering:
Lengte: 7,3 meter
Breedte (bak): 2,28m
Hoogte: 3,49m
Gewicht: De toegestane maximale massa van het voertuig is 6.500kg en de totale maximale massa inclusief aanhanger is 8.500kg. Rijklaar gewicht volledig gevuld met personen, diesel, water en boodschappen is circa 6.000kg.

Het voertuig is voorzien (a fabriek) van een 180A dynamo. Na afronden afbouw is de onderzijde voorzien van een anticorrosie behandeling. De EGR en Adblue zijn softwarematig uitgeschakeld om rijden op hoogten en omgang met slechte brandstof mogelijk te maken. Belangrijk voor rijden buiten Europa.

De reden dat we hem verkopen? Na een jaar reizen moet er straks eerst weer gespaard worden voor nieuwe avonturen. En een auto als deze stil laten staan (of alleen gebruiken voor een korte vakantie in Europa) vinden we zonde. Interesse? Stuur ons een bericht, we zijn benieuwd naar jullie verhaal en plannen!

Voor meer detailfoto’s en filmpjes van het interieur (wooncabine of auto) of andere vragen, stuur gerust een berichtje! En interesse? De exacte prijs is nader overeen te komen, maar dit zal boven de EUR 200.000 zijn om alvast een indicatie te geven.
Advertentienummer: m2240563367