DSG S-Tronic en PDK problemen

€ 99,00
2465sinds 15 feb. '24, 11:36
Deel via
of

Kenmerken

ServiceGarantie
TypeOnderhoudsbeurt, Overige werkzaamheden

Beschrijving

DSG automaat problemen vertalen zich vaak in overmatig trillen, onprettige schakelovergangen, niet goed 'oppakken' of onvoorspelbaar schakelgedrag zijn enkele voorbeelden van DSG automaat problemen. Zowel de DSG DQ200 7-traps met twee drogeplaatkoppelingen als de DSG 6-traps natteplaatkoppelingen kenmerken zich aan (structurele) DSG problemen.
Voorbeeld DSG automaat problemen
Wij hebben ons door de jaren heen gespecialiseerd in DSG versnellingsbakken en biedt de mogelijkheid tot het optimaliseren, repareren of controleren van uw versnellingsbak. Onderstaand een overzicht van meest voorkomende DSG automaat problemen, waarbij software een uitkomst kan bieden:
  • Te vroeg opschakelen
  • Bijgeluiden uit de bak
  • Bijgeluiden uit de bak bij afremmen, net voordat de auto stil staat.
  • Bak schakelt elke keer terug bij accelereren (kickdown), terwijl de gebruiker gewoon in dezelfde versnelling wil door trekken
  • De 's' is veel te extreem, de bak schakelt extreem laat op, en te vroeg terug.
  • Bak schakelt over bij max rpm.
  • De auto trilt en rijdt schokkend bij het aangrijpen van de koppeling of bij het overschakelen.
  • Bij gas geven schiet de bak uit de versnelling
  • Bak schakelt niet goed bij hoge toeren
  • Bak schakelt alleen in 1 en 2
  • Schokje bij opschakelen van 5de naar 6de versnelling

Heeft u problemen met u DSG, S-Tronic of PDK automaatbak van uw Skoda, Seat, Volkswagen, Cupra, Audi of Porsche neem dan contact met ons op. Voor €99,- voeren wij een diagnose uit aan uw automaatbak.

Oorzaken kunnen zijn:
  • Probleem in het mechanische gedeelte van de versnellingsbak zoals bijvoorbeeld defecte schakelvorken, slijtage van de borgringen etc.
  • Een te ver versleten koppeling, het buiten de adaptiewaarden treden of een onjuiste basisafstelling na het vervangen van de koppeling
  • Problemen in het hydraulische gedeelte van de mechatronica.
  • Een storing in het elektronisch gedeelte van de mechatronic.
  • Verkeerde softwareversie in de mechatronic
  • Problemen inwendig in de versnellingsbak waarbij slijpsel zorgt voor verkeerde metingen

Foutcodes die voor kunnen komen:
  • 001835 P072B - Achteruitversnelling niet instelbaar (versnelling R - niet selecteerbaar)
  • 001836 P072C - 1 versnelling niet instelbaar (versnelling 1 - niet selecteerbaar)
  • 001837 P072D - 2 versnellingen niet instelbaar (versnelling 2 - niet selecteerbaar)
  • 001838 P072E - 3 versnellingen niet instelbaar (versnelling 3 - niet selecteerbaar)
  • 001839 P072F - 4 versnellingen niet instelbaar (versnelling 4 - niet selecteerbaar)
  • 001850 P073A - 5 versnellingen niet instelbaar (versnelling 5 - niet selecteerbaar)
  • 001851 P073B - 6 versnellingen niet instelbaar (versnelling 6 - niet selecteerbaar)
  • 001852 P073C - 7 versnellingen niet instelbaar (versnelling 7 - niet selecteerbaar)
  • 001854 P073E - Mislukte synchronisatie van R-verzending mislukt (kan Gear R / synchronisatie niet inschakelen Schakel Gear R uit)
  • 001855 P073F - Mislukte synchronisatie van 1 overdracht mislukt (kan Gear 1 niet inschakelen / Synchronisatie Gear 1 mislukt)
  • 001866 P074A - Slaagt er niet in om 2 versnellingen te synchroniseren (kan niet inschakelen Gear 2 / Synchronization Gear 2 mislukt)
  • 001867 P074B - Kan 3 versnellingen niet synchroniseren (kan versnelling niet inschakelen 3 / synchronisatie versnelling 3 is mislukt)
  • 001868 P074C - Kan 4 versnellingen niet synchroniseren (kan versnelling niet inschakelen 4 / synchronisatie versnelling 4 is mislukt)
  • 001869 P074D - Mislukte synchronisatie van 5e versnelling (kan Gear 5 niet aanschakelen / synchronisatie versnelling 5 mislukt)
  • 001870 P074E - Mislukte synchronisatie van 6e versnelling (kan Gear 6 niet inschakelen / Synchronisatie Gear 6 mislukt)
  • 001871 P074F - 7 transmissies kunnen niet worden gesynchroniseerd (kan Gear 7 niet inschakelen / Gear 7 is mislukt)
  • 006013 10764 - Dubbele wrijvingskoppeling - P177D - te veel moment (dubbele koppeling: koppel te hoog)
  • 10766 P2789 - Koppeling Adaptief leren op limiet
  • 006298 - Koppeling 1 - P189A - Vrije ruimte te klein (koppeling 1: vrij te klein)
  • 006299 - Koppeling 2 - P189B - Vrije ruimte te klein (koppeling 2: vrij te klein)
  • 006011 - Koppeling 1 - P177B - Tolerantielimiet bereikt (koppeling 1: tolerantielimiet bereikt)
  • 006012 - Koppeling 2 - P177C - Tolerantielimiet bereikt (koppeling 2: Tolerantielimiet bereikt)
  • 006296 - Koppeling 1 - P1898 - Limit work (Koppeling 1: Functiebeperking)
  • 006297 - Koppeling 2 - P1899 - Werkbeperking (Koppeling 2: Functiebeperking)
  • 010119 P2787 - Dubbele koppeling: oververhitting
  • 002113 - KP hydraulische druksensor 1 - P0841 Onwaarschijnlijk signaal (transmissie vloeistofdruksensor / schakelaar 1)
  • 006079 - Hydraulische pomp - P17BF Bescherming tegen het spel (Onredelijke aan-uit) (hydraulische pomp: bescherming tegen sp
  • 006300 - Werkbeperking - P189C - door onvoldoende drukverhoging (functiebeperking door onvoldoende drukopbouw)
  • 006293 - Werkbeperking - P1895 - door drukverlies (functionele beperking door drukverlaging)
  • 005982 P175E - Koppeling 1 is onbedoeld gesloten (Koppeling 1: sluit onbedoeld)
  • 005981 P175D - Koppeling 1 is onbedoeld geopend (Koppeling 1: Opent onbedoeld)
  • 005999 P176F - Koppeling 2 is per ongeluk gesloten (Koppeling 2: sluit onbedoeld)
  • 005998 P176E - Koppeling 2 is onbedoeld geopend (Koppeling 2: Opent onbedoeld)
  • 005925 - Vergelijking van rotatiesnelheden van de uitgaande as van de versnellingsbak van sensoren 1 en 2 - P1725 - onbetrouwbaar signaal
  • 006246 - Data Bus Drive - P1866 - Ontbrekende berichten (Powertrain Data Bus: ontbrekende berichten)
  • 005937 - Slagsensor 3 keuzehendel - P1731 - elektrische storing
  • 005946 - Nabijheidssensor 1 Schakelen - P173A - Ongeldig signaal (positiesensor 1 voor versnellingshendel - Onwaarschijnlijk signaal)
  • 005947 - Nabijheidssensor 2 keuzehendel - P173B - onbetrouwbaar signaal (positiesensor 2 voor versnellingshendel - onaannemelijk signaal)
  • 005948 - Voortgangssensor 3 keuzehendels - P173C - onbetrouwbaar signaal (positiesensor 3 voor versnellingshendel - onaannemelijk signaal)
  • 005938 - Keuzeschakelaar met 4-taktschakeling - P1732 - Ongeldig signaal (positiesensor 4 voor versnellingspook - onwaarschijnlijk signaal)

Wij zijn gevestigd in het plaatsje Zeeland, Binnen een half uur vanaf Eindhoven, Den Bosch, Nijmegen en Venray.
Advertentienummer: m2081331314