Solexen electrisch (E-solex) rijklaar op kenteken, vanaf 425

Zie omschrijving
Ophalen
99214sinds 13 jun. '24, 13:43
Deel via
of

Kenmerken

ConditieGebruikt

Beschrijving

Ivm leeftijd en indunning van mijn verzamel-voorraad te koop: diverse nette, rijklare E-Solexen, met kentekencard en blauwe plaat. met goede uitneembare accu en oplader. Zie foto's.

Thans nog 3 rijklare E-solexen beschikbaar : 1x in de kleur zwart-bruin, 1x volledig zwarte en 1 rood-zwarte. Zie foto's. Allen met kenteken+ blauwe plaat. Technisch en qua uiterlijk alle 3 prima in orde en schadevrij, alleen verschillend in kleur en aanwezige accessoires. Snelheid: 25-33 km/h, actieradius: idem.
PRIJZEN: 425-550€, rijklaar.
E-solex: nostalgisch ogend, maar eigentijds,  uitstootvrij en zeer praktisch.  Zeer goedkoop in gebruik (alleen oplaadstroom) en nagenoeg onderhoudsvrij (alleen de remkabels even in de olie zetten elke 6 maanden).  Geen (mix)brandstof nodig, geen uitstoot, geen APK, geen wegenbelasting en een voordelige WA+diefstalverzekering voor de E-solex is er al vanaf 4,50€ per maand. Toch zie je de technisch zeer betrouwbare E-solex hier niet zo vaak. Hoe komt dat?
De E-solex, ontworpen door de beroemde auto-ontwerper Pininfarina,  is bij haar introductie (2010) in Italie, Frankrijk en Belgie zeer bekend en populair geworden, maar in NL minder.
Dit laatste slechts als gevolg van een zeer slechte verkoopstart in NL vanuit alleen-verkoper Halfords. Halfords ging namelijk kort na lancering van de E-solex in NL failliet en vervolgens 2 jaar dicht!
De verkoop in NL stokte daardoor, hun voorraad E-solexen ging naar de curator resp. enkele (o.a. buitenlandse) opkopers. Daardoor bood Halfords aan E-solex-bezitters dus geen onderhoud of service meer. Evenmin als de NL-fietsenmakers, want die waren bij de gunning in NL door het investeerders-consortium in 2009 aan Halfords volledig "gepasseerd" !  Begrijpelijk dat die niet meer aan onderdelen/reparaties gingen beginnen, ze kennen/kenden de E-solex alleen van voorbij zien rijden vanaf Halfords of de buurt.......
Met daarop langsrijdende Esolex-bezitters, met een tevreden glimlach. Er waren en zijn in NL namelijk vooral tevreden bezitters en berijders van de eigentijdse E-solex. En een beperkt aantal personen/adressen die de E-solex goed kennen en waar je voor onderhoud, onderdelen en reparatie/advies welkom bent. En 1 van hen ben ik, als pensioen-hobby sinds 2021.  Ik verkoop sindsdien via Markplaats en mondelinge reclame regelmatig door mij gerepareerde en opgeknapte E-solexen tegen een schappelijke prijs.  Prijzen van deze volledig nagelopen en schadevrije E-solexen:  van 425 tot maximaal 550€, per stuk. Ik wil en hoef van deze pensioen-hobbie namelijk niet te leven/eten.....
De 3 E-solexen die ik nu nog te koop heb zijn allen goed en schadevrij, alles werkt en zijn voorzien van nieuwe remblokjes. ze verschillen alleen in kleur en aangebrachte accessoires. Allen 100% in orde, rijklaar,  lage km/stand, voorzien van RDW-papieren+blauw kenteken,  de originele 36 v. E-solex accu (zie hieronder tekst over accu's), een 220 volt-accu-oplader en een extra (remschijf-)slot. 
After-sale service, tips + ook reserve-onderdelen aanwezig!

Even iets over de accu's, een belangrijk en nieuw vrij kostbaar onderdeel van de E-solex  (net als bij e-bikes en auto's):  
de bijgeleverde, uitneembare accu's zijn in goede staat en rijklaar, zijn voorzien van een recent revisie+testrapport, maar zonder garantie. Met een E-solex-accu kan je -zonder meefietsen, dat kan maar hoeft niet - ca. 25-30 km afleggen,  met een max. snelheid van 25-35 km/h. En wil je verdere afstanden afleggen: na 2 uur bijladen op het werk, thuis of onderweg met de bijgeleverde 220v oplader, opnieuw weer 25-35 km. Genoeg actieradius dus.
Iets over de  E-solex-accu c.q. de interne cellen/batterijen: de originele Esolex-accu van 36 volt kan zonder revisie circa 10-15  jaar mee danwel circa 500-1000 opladingen na revisie. Op de bijgeleverde accu's kan ik wel service echter geen garantie geven. Maar alle bijgeleverde accu's zijn recent gereviseerd + voorzien van een testrapport=bewijs. Mocht de accu na verloop van tijd minder gaan presteren,  dan is er de optie van een ---beter als nieuwe!- revisie van de accu voor ca 325€ bij een door mij ontdekte en aanbevolen E-solex-accu specialist/reviseerder: de accu wordt door  hem na opsturen nagekeken, in overleg met u gereviseerd en aan u teruggestuurd binnen 2 weken. Het meteen upgraden van de op te sturen accu (en daarmee groter actieradius) is bij deze reviseerder -tegen meerprijs- eveneens mogelijk. Handig om alvast te weten, maar de bijgeleverde accu bij uw uitgezochte solex is -aantoonbaar- recent gereviseerd en dus geen reden voor korte termijn-zorgen.  
Dus... voor een prijs ver onder een (2e-hands) E-bike, rijdt u in uw stad/dorp en/of op het (natuur)fietspad op een nostalgisch ogende, maar zeer eigentijdse 100% betrouwbare en comfortabele electrische SOLEX. Met prima vering en zit, een lage opstap, inklapbare trappers, uitstekende schijfremmen, goede verlichting, remlicht etc. 
Ik kan u nog veel meer over de E-solex vertellen +adviseren.
Maar nog handiger: kom op afspraak maar eens kijken en/of een  proefritje maken!   

Rob, 71 jr., (E)solex-liefhebber/opknapper,  dit als pensioen-hobby.  Oud-Beijerland (vlakbij Barendrecht).

Nadere info/vragen en/of voor het eventueel maken van een afspraak voor bezichtiging en proefrit: contact via berichten.

Tevens nog te koop: diverse E-solex-onderdelen (voorwielen, achterwielen met motor, complete koplampunits, spatbordjes, zadels, etc., maar geen E-solex-accu's).

Ook nog te koop: 2 "pluk"-E-solexen, compleet met bruikbare en nette onderdelen, zonder nog geldig kenteken. Deze mogen samen!  opgehaald voor 100€, zonder accu's!  De werking van verlichting etc. is goed /ter plaatse te zien.
Advertentienummer: m2125900876
Overige advertenties van Robert van de Water
Meer van Robert van de Water