idworx Easy Rohler Rohloff (riem) oranje maat L = 56 Nieuw

1451sinds 6 jun. '25, 17:40
€ 4.999,00
Ophalen
Thuisbezorgd door Brenger vanaf € 39,-
Deel via
of

Kenmerken

ConditieNieuw
Framehoogte53 tot 57 cm
EigenschappenVersnellingen

Beschrijving

Nieuwe, 2025 opgebouwde Easy Rohler man Maat L.

Maat 56 past iemand van 1.75 tot 1.85 M.
Afhankelijk van lichaamsbouw en zitpositie kan hier nog een paar cm af of bij.

Meerprijs Gates Beltdrive 395 euro

Deze fiets kan naar wens afgemonteerd worden en wordt geleverd met volledige service en garantie van idworx Masterdealer Bikefeeling uit Oudenbosch.

Bij de prijs zit een Bikefit bij aflevering en een cursus fietsonderhoud een op een bij jouw fiets.

De Easy Rohler is als 15 jaar onze meest verkochte fiets. Niet zo gek want de Rohloff in combinatie met de Magura FirmTech velgremmen maakt dat deze fiets echt het minimum aan aanderhoud vraagt. Dus voor echte fietsliefhebbers die lange fietsafstanden afleggen. In Nederland of op een wereldreis.

Deze fiets is geschikt voor alle tochten, of je er nou mee naar je werk wilt fietsen, of er lange tochten met bagage mee wilt maken. Wij hebben zelf veel wereldreizen met deze Easy Rohler gemaakt, en ontelbare woon-werk kilometers.

Alles wat Idworx aan het frame schroeft is van topkwaliteit. Rohloff, Magura, Tubus, KMC, SON… Allemaal kwaliteitsmerken gekozen om hun duurzame en onderhoudsvriendelijke eigenschappen. En dan zijn er nog de speciale onderdelen die Idworx exclusief voor hun eigen fietsen laat maken.

Deze Easy Rohler heeft natuurlijk de bewezen Rohloff naaf. 14 versnellingen in de naaf welke vanaf de rechterkant van het stuur worden bediend met een draaigrip. Deze nagenoeg onderhoudsvrije naaf, eens in de 5000KM olie verversen is alles wat je eraan hoeft te doen. De Roloff hub is een nagenoeg onverslijtbare naaf, we hebben een klant die al 260.000 km met één naaf heeft gefietst! Het achterwiel zit gestoken in vaste, verticale uitvalpatten, waardoor een correcte positie en uitlijning van het achterwiel gegarandeerd is en het wiel gemakkelijk in en uit de fiets te halen is.
De ER heeft handgespaakte wielen met unieke Idworx Darim II velgen, zeer duurzaam en betrouwbaar. De Evo heeft een extra brede velg, 3mm breder voor meer stijfheid en betere rol- en dempingseigenschappen van de band. De velgen hebben speciaal voor de Rohloffnaaf geboorde en verkleinde gaten.

Wat je hier ook ziet is dat de afwerking van het frame erg mooi is, de lasnaden zijn mooi gepolijst en het lakwerk is strak. De opening die nodig is om de riem door de achtervork te steken is bijna onzichtbaar weggewerkt. Met een inbussleutel draai je de staande vorkpoot en de bagagedrager los en als je deze een centimeter naar buiten buigt kan je de tandriem er doorheen steken. De riem of ketting spannen doe je eenvoudig met de EBB Long Life excentrische trapas-behuizing met geïntegreerde RVS kogellagers. Voor een extreem lange levensduur en zeer licht lopend bij zware belasting

De voordelen van een riemaandrijving (belt-drive):

Minimaal onderhoud. Er hoeft geen olie op de riem gedaan te worden en hij hoeft bijna niet nagespannen te worden. Als er zand op de riem zit, is afspoelen of afvegen voldoende.
Lichter in gewicht. De riem weegt 75 gram. Een fietsketting weegt ongeveer 250 gram.
Gaat langer mee, zeker vier zo lang als een ketting
Als hij niet bevalt, kan je de fiets terugbouwen naarRohloff-achterkransje, voorblad en ketting…


Een Heggemann Long Life Kettingblad uit gehard staal met ongelijk aantal tanden voor een gelijkmatigere slijtage en een extra geharde KMC X1 ketting voor een ongekend lange levensduur in combinatie met de idworx kettingkast is ook nog steeds een goede keuze!

Magura Firm Tech hydraulische velgremmen.

Dit is een extra lichte en stijve versie van de Magura remmen die in het frame geïntegreerd zijn. Onderhoudsvriendelijk, duurzaam, zeer krachtig en goed te doseren. De Firmtech remmen zijn aan de achterkant van de vorkpoten bevestigd. Zo krijg je een oplopende rem die zichzelf steeds strakker vastklemt als er hard geremd wordt. Je komt de Firmtechs echter niet veel tegen in de fietswereld. Dit komt doordat het voor een framebouwer heel erg moeilijk is om deze remmen op het frame toe te passen. De remcilinders zijn met een scharnier direct op het frame gelast en kunnen niet afgesteld worden. Dit is voor jou als fietser erg fijn! Wanneer je de remblok moet vervangen draai je de rem open en klik je het versleten blokje eenvoudig eruit en de nieuwe erin. Klaar!


Deze fiets lijkt sterk op een Santos Travel Lite
Advertentienummer: m2276185663