In de Ban van de Ring

Bieden
Ophalen of Verzenden
Afhaalpunt voor € 4,95 of thuis voor € 5,95
Thuisbezorgd voor € 6,95
60sinds 22 mei. '25, 13:42
Deel via
of

Kenmerken

ConditieZo goed als nieuw
Uitgever999 Games
Aantal spelersEen of twee spelers, Drie of vier spelers, Vijf spelers of meer

Beschrijving

Avontuurlijk spel voor 2-5 spelers vanaf 12 jaar, gebaseerd op het beroemde boek van Tolkien, waarin samenwerking centraal staat. De spelers spelen ieder een hobbit die het gezamelijk op moeten nemen tegen Sauron. De hobbits moeten succesvol de gebeurtenissen oplossen in de vier scenario's Moria, Shelob's Lair, Helms Deep en Mordor om zo te voorkomen dat Sauron hen inhaalt. De Ringdrager moet uiteindelijk in Mordor de Ring vernietigen. Doel van het spel: de Hobbits moeten samenwerken om de ringdrager tegen Sauron te beschermen. Voorbereiding: voer de acties uit als bij Bag End aangegeven. Ga dan naar Rivendell en voer de daar aangegeven acties uit. De ringdrager start het eerste scenario, Moria. Spelverloop: Een beurt:

  • Gebeurtenisfiche(s): Trek een gebeurtenis-fiche en voer de actie uit. Je stopt met het trekken van fiches als er een activiteiten-symbool verschijnt. Zet de markeerpion op een avonturenspoor die het zelfde is als het activiteitensymbool. Pak het voorwerp of voer de actie uit afgebeeld onder de markeerpion. De acties:

  • Een open rondje: Zet je Hobbit op het corruptiespoor één veld naar het licht.

  • Een zwart vierkantje: Werp de dobbelsteen.

  • Voer nu één van de volgende acties uit: - Speel één of twee kaarten (wit en grijs). - Trek twee kaarten.

  • Zet je Hobbit op het corruptiespoor één veld naar het licht. 2. De dobbelsteen:

  • Oog: zet Sauron op het corruptiespoor één veld in de richting van de Hobbits.

  • Cirkels: zet je Hobbit op het corruptiespoor 1, 2 of 3 velden in de richting van de duisternis.

  • Rechthoeken: leg twee speelkaarten af.

  • Blanco: er gebeurt niets. 3. Op elk moment:

  • De Ring: De speler mag als drager 1 x per scenario de Ring omdoen. Gooi de dobbelsteen en zet daarna het markeerfiche op een avonturenspoor 4 velden vooruit, minus het aantal symbolen op de dobbel-steen. Voer de acties op de overgeslagen velden niet uit.

  • Speel Gandalf-kaarten: Betaal 5 schilden voor een Gandalf-kaart en de actieve speler beslist direct hoe hij deze inzet. 4. Het einde van een scenario:

  • Als het hoofdavonturenspoor is doorlopen of als het laatste gebeurtenisveld is bereikt en uit-gevoerd, is het scenario afgelopen.

  • Dan gebeurt het volgende: Per ontbrekend levensfiche de Hobbits 1 stap vooruit zetten.

  • De speler met de meeste ringfiches wordt de nieuwe drager van de Ring (bij gelijk aantal wordt de speler links van de ringdrager,de nieuwe drager van de Ring) en trekt twee hobbitkaarten. 5. Einde van het spel:

  • Is de ringdrager verslagen, eindigt het spel. Elke hobbit krijgt het aantal punten aangegeven bij het markeerfiche op het hoofdavonturenspoor.

  • Op de Doemberg krijgt iedere speler 60 punten als de Ring niet wordt vernietigd.

  • Wordt de Ring vernietigt, krijgt elke hobbit 60 punten plus de waarde van zijn verzamelde schilden. Ook hobbits die uit het spel zijn tellen hun punten.
Advertentienummer: m2270811916