BMW R80 G/S R100GS Heinrich Jeckel tank€ 400,00
BMW R75 gerestaureerd R50 R60 R80 R90 R100
2285sinds 7 jul. '25, 20:27
€ 10.500,00
Ophalen
Kenmerken
AdverteerderParticulier
Type motorNaked bike
Motorvermogen (kW)meer dan 35 kW
Bouwjaar1977
Aantal cilinders2 cilinders
Kilometerstand94000
Motorinhoud1000
Beschrijving
De motor is een BMW R75/7 die bij aanschaf niet meer was dan een krat onderdelen met een frame en motorblok die al heel wat jaren lagen te verstoffen. De nummers van de motor en frame matchen.
De bouw is geïnspireerd op een sportieve versie van de BMW, maar door gebruik te maken van zoveel mogelijk onderdelen in de stijl van de jaren 70. Kenmerken zijn het zadel, de op Hoske geïnspireerde uitlaat, de voorvorkversteviging en de Lester wielset. De gemodificeerde remmen zijn niet helemaal periode correct, maar zorgen voor een veel betere remprestatie dan de standard ATE remklauw. Daardoor is er een klassieke motor ontstaan waarmee goed in het dagelijkse verkeer te rijden is.
Het lakwerk is gespoten in Neurenberg groen, dit is een originele BMW kleur en het metallic komt tot leven wanneer de zon er op schijnt. De biezen zijn door een pinstriper gezet en zoals vanuit de fabriek staan de initialen van dit persoon onder de tank.
Er zijn een ontelbaar aantal onderdelen vervangen aan de motor om hem in de staat te krijgen zoals hij nu is. Eigenlijk is elk onderdeel aangeraakt en vervangen wanneer het niet meer mooi genoeg was of slijtage had. Alle rekeningen zijn bij de motor in te zien. Ook is er een taxatierapport aanwezig.
Om een kleine impressie te geven hierbij een kleine opsomming, maar het bekijken van de motor geeft de beste beeld!
Algemeen:
-Tank /6 met nieuwe emaille emblemen. Rode originele lak aan binnenzijde in goede staat.
-Originele gereedschapsset, poetsdoek, EHBO set, bandenpomp en origineel BMW slot dat in de framebuis past.
-Alle delen gespoten in Neurenburg grun, met pinstriping. (geen sticker)
-Verkort voorspatbord.
-Giuliari sport zadel reproductie.
-Voorvork en swingarm lagers vervangen.
-RVS Vattier uitlaatsysteem met uitneembare db killers.
-Alle zwarte metalen delen gepoedercoat.
-Alle bouten vervangen of opnieuw verzinkt.
-RVS spiegels aan uiteinde van het stuur.
-Nieuw dashboard behuizing.
Vering:
-Progressieve vering in voorvork.
-Keerringen en eindaanslagrubbers in voorvork vervangen.
-Nieuwe Hagon achtervering.
-Voorvorkverstevigingsbrug van Flatracer.
Motorblok:
-Siebenrock 1000cc cilinder set.
-Cilinderkoppen gereviseerd door Becks motoren met nieuwe kleppen, zittingen en veren.
-Vergroot carter van Siebenrock.
-Nieuwe distributieketting, pakkingen en keerringen.
-Carburateurs gereviseerd met alle nieuwe pakkingen, vlotters, membranen, naalden en sproeiers, nieuwe inlaatrubbers en nieuwe benzinekranen.
-Carterventilatiesysteem vervangen welke vaak uitharden. Ook onderdruk membraan vervangen voor moderner systeem.
Aandrijving:
-Versnellingsbak voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen.
-Nieuwe koppeling. Koppelingskabel etc.
-Cardanklok voorzien van nieuwe vertanding, pakkingen en keerringen.
-Cardanklok is van een R100 model (33/11) wat de meest gezochte versie is (hoge eindoverbrenging).
Remmen:
-R90X conversie met vergrote Ducati remschijf en R1200LC remklauw, hierdoor kan er met 2 vingers geremd worden. De hoofdremcilinder zit bij dit systeem op de mooie manier onder de tank verstopt.
-Hoofdremcilinder gereviseerd met originele BMW revisieset.
-RVS omvlochten remleidingen in zwart uitgevoerd.
-Remvoering achter vervangen.
-Remstang achter in RVS.
Wielen:
-Gerestaureerde Lester wielen voorzien van nieuwe lagers, wielen zijn gepoetst en het midden is gespoten in een donkere BMW brons kleur.
- Originele gietwielen zijn ook aanwezig, deze zijn gestraald en gespoten met blanke lak.
-Steekassen voor en achter nieuw in RVS
-Dunlop TT banden
Elektra:
-Silent Hektik elektronische ontsteking inclusief nieuwe bobines en bougiekabels
-LED dashboardverlichting module van Katdash, inclusief nieuwe dashboard behuizing.
-Nieuwe diodeplaat, startrelais en andere elektronische componenten.
-Nieuwe startmotor
-Compleet nieuwe kabelboom omdat de draden van de originele vaak oxideren door de leeftijd.
-Aluminium knipperlichthuizen met achter een versmalde RVS bevestigingsbeugel.
Na de complete restauratie is er tijdens mooi weer met de motor gereden. Ondanks dat ik veel plezier uit deze motor gehaald heb jeukte het om de volgende droommotor te kopen. Vandaar de verkoop.
Naar wens kan de motor geleverd worden op de originele wielen tegen een lagere verkoopprijs.
Trefwoorden:
Classic, klassieke, oldtimer, vintage motor, Caferacer, R nine T, R 9 T, Truxton, Custom, R100, R90, R80, R65, R60, R50, BMW, restauratie, gerestaureerd, verzamelobject, droommotor.
De bouw is geïnspireerd op een sportieve versie van de BMW, maar door gebruik te maken van zoveel mogelijk onderdelen in de stijl van de jaren 70. Kenmerken zijn het zadel, de op Hoske geïnspireerde uitlaat, de voorvorkversteviging en de Lester wielset. De gemodificeerde remmen zijn niet helemaal periode correct, maar zorgen voor een veel betere remprestatie dan de standard ATE remklauw. Daardoor is er een klassieke motor ontstaan waarmee goed in het dagelijkse verkeer te rijden is.
Het lakwerk is gespoten in Neurenberg groen, dit is een originele BMW kleur en het metallic komt tot leven wanneer de zon er op schijnt. De biezen zijn door een pinstriper gezet en zoals vanuit de fabriek staan de initialen van dit persoon onder de tank.
Er zijn een ontelbaar aantal onderdelen vervangen aan de motor om hem in de staat te krijgen zoals hij nu is. Eigenlijk is elk onderdeel aangeraakt en vervangen wanneer het niet meer mooi genoeg was of slijtage had. Alle rekeningen zijn bij de motor in te zien. Ook is er een taxatierapport aanwezig.
Om een kleine impressie te geven hierbij een kleine opsomming, maar het bekijken van de motor geeft de beste beeld!
Algemeen:
-Tank /6 met nieuwe emaille emblemen. Rode originele lak aan binnenzijde in goede staat.
-Originele gereedschapsset, poetsdoek, EHBO set, bandenpomp en origineel BMW slot dat in de framebuis past.
-Alle delen gespoten in Neurenburg grun, met pinstriping. (geen sticker)
-Verkort voorspatbord.
-Giuliari sport zadel reproductie.
-Voorvork en swingarm lagers vervangen.
-RVS Vattier uitlaatsysteem met uitneembare db killers.
-Alle zwarte metalen delen gepoedercoat.
-Alle bouten vervangen of opnieuw verzinkt.
-RVS spiegels aan uiteinde van het stuur.
-Nieuw dashboard behuizing.
Vering:
-Progressieve vering in voorvork.
-Keerringen en eindaanslagrubbers in voorvork vervangen.
-Nieuwe Hagon achtervering.
-Voorvorkverstevigingsbrug van Flatracer.
Motorblok:
-Siebenrock 1000cc cilinder set.
-Cilinderkoppen gereviseerd door Becks motoren met nieuwe kleppen, zittingen en veren.
-Vergroot carter van Siebenrock.
-Nieuwe distributieketting, pakkingen en keerringen.
-Carburateurs gereviseerd met alle nieuwe pakkingen, vlotters, membranen, naalden en sproeiers, nieuwe inlaatrubbers en nieuwe benzinekranen.
-Carterventilatiesysteem vervangen welke vaak uitharden. Ook onderdruk membraan vervangen voor moderner systeem.
Aandrijving:
-Versnellingsbak voorzien van nieuwe pakkingen en keerringen.
-Nieuwe koppeling. Koppelingskabel etc.
-Cardanklok voorzien van nieuwe vertanding, pakkingen en keerringen.
-Cardanklok is van een R100 model (33/11) wat de meest gezochte versie is (hoge eindoverbrenging).
Remmen:
-R90X conversie met vergrote Ducati remschijf en R1200LC remklauw, hierdoor kan er met 2 vingers geremd worden. De hoofdremcilinder zit bij dit systeem op de mooie manier onder de tank verstopt.
-Hoofdremcilinder gereviseerd met originele BMW revisieset.
-RVS omvlochten remleidingen in zwart uitgevoerd.
-Remvoering achter vervangen.
-Remstang achter in RVS.
Wielen:
-Gerestaureerde Lester wielen voorzien van nieuwe lagers, wielen zijn gepoetst en het midden is gespoten in een donkere BMW brons kleur.
- Originele gietwielen zijn ook aanwezig, deze zijn gestraald en gespoten met blanke lak.
-Steekassen voor en achter nieuw in RVS
-Dunlop TT banden
Elektra:
-Silent Hektik elektronische ontsteking inclusief nieuwe bobines en bougiekabels
-LED dashboardverlichting module van Katdash, inclusief nieuwe dashboard behuizing.
-Nieuwe diodeplaat, startrelais en andere elektronische componenten.
-Nieuwe startmotor
-Compleet nieuwe kabelboom omdat de draden van de originele vaak oxideren door de leeftijd.
-Aluminium knipperlichthuizen met achter een versmalde RVS bevestigingsbeugel.
Na de complete restauratie is er tijdens mooi weer met de motor gereden. Ondanks dat ik veel plezier uit deze motor gehaald heb jeukte het om de volgende droommotor te kopen. Vandaar de verkoop.
Naar wens kan de motor geleverd worden op de originele wielen tegen een lagere verkoopprijs.
Trefwoorden:
Classic, klassieke, oldtimer, vintage motor, Caferacer, R nine T, R 9 T, Truxton, Custom, R100, R90, R80, R65, R60, R50, BMW, restauratie, gerestaureerd, verzamelobject, droommotor.
Advertentienummer: m2286649404
Overige advertenties van Sjoerd
Meer van Sjoerd
Populaire zoektermen
Motoren | BMWbmw r nine tbmw gs 1250bmw r 1200 gs adventurebmw gs triple blackbmw gs 1250 adventurebmw gsbmw c1bmw r65bmw r100rsbmw r18bmw zijspanbmw f 800 gtbmw f 900 xrkenwood vintage in Stereo-setstoyota aygo hoedeplank in Interieur en Bekledingpostcodeloterij in Overige Verzamelencinemawall in Haardenvintage lounge stoel in Fauteuilsoklima in Verwarming en Radiatorenskoda fabia 1.4 mpi in Besturingzeepdispenser in Keuken | Keukenbenodigdhedentouratech koffers in Accessoires | Koffers en Tassenpartij bluetooth speaker in Luidsprekers