gezocht, wielen of naven voor Yamaha TDR250Zie omschrijving
Suzuki GSXR 750, 1985. De eerste superbike
91323sinds 31 mei. '25, 07:55
€ 10.500,00
Ophalen
Kenmerken
AdverteerderParticulier
Type motorSuper Sport
Motorvermogen (kW)meer dan 35 kW
Bouwjaar1985
Aantal cilinders4 cilinders
Kilometerstand49400
Motorinhoud750
Beschrijving
Toen de GSXR750 werd gepresenteerd aan het publiek in 1985 sloeg hij in als een bom. Nog niet eerder was een motorfiets zo gefocused op sportief rijden. Alles was gericht op prestaties en een licht gewicht. De 1985 Suzuki GSXR750 leverde 100pk en woog droog maar 176kg. Geen enkele andere motorfiets kwam daar ook maar bij in de buurt. De eerste superbike was een feit.
Deze origineel Nederlandse GSXR750F heeft framenummer 653 van een productie run van iets meer dan 7000 exemplaren gebouwd in 1985.
De GSXR is over een periode van ruim 15 jaar gerestaureerd en is onder andere voorzien van een New Old Stock originele uitlaat die ceramisch is gecoat waardoor de warmte in de kuip lager blijft en de uitlaat nooit zal roesten.
Al het kuipwerk is origineel en is waar nodig plastic gelast. Geen epoxy of matjes. Hij is daarna door een officiële spuiter strak gemaakt en gespoten in de originele livery met waar mogelijk het gebruik van originele decals. Zelfs het kuipruitje is nog de originele van Suzuki.
De meeste beugeltjes, bouten en moeren zijn opnieuw verzinkt.
De originele, 40 jaar oude, achterschokbreker is vervangen door een hoogwaardige Wilbers schokbreker met lengte verstelling en instelbare in en uitgaande demping. Het 'full floater' hevelsysteem heeft nieuwe Suzuki naaldlagers en keerringen gekregen. In de voorvork zitten nieuwe keerringen en progressieve veren.
Het remsysteem is gereviseerd met originele rubbers.
Het dashboard foam is nieuw en de tellers zijn schoongemaakt en de wijzers opnieuw in de correcte kleur fluorescerend oranje geschilderd.
Het blok loopt perfect. Kleppen zijn gesteld en de 'Flat side' carburateurs zijn vorige maand nog recent ultrasoon gereinigd en afgesteld.
De totale Km stand is nog geen 50.000km, wat zeer bescheiden is voor een 40 jaar oude motorfiets die dus dit jaar ook nog eens wegenbelastingvrij is.
De GSXR is vorige week voorzien van nieuwe Bridgestone Battlax T32 radiaalbanden die deze motorfiets nog fijner laten rijden. Uiteraard hebben de velgen nieuwe wiellagers gekregen.
De knipperlichten zijn de originele smoke knipperlichten van de Japanse versie van de GSXR750 maar de grote Europese knipperlichten zitten erbij.
De enige zinnige verbetering die in 1986 werd doorgevoerd was een 1" langere achtervork omdat de 85er bij hoge snelheden wat instabiel kon zijn. Deze iets langere achtervork zit er nu op met uiteraard nieuwe lagers. De originele korte achtervork wordt meegeleverd.
Zeer period correct zijn de originele koplampen met 35W duplo lampjes. S'nachts heb je er niet veel aan maar ze zijn zo leuk!
Deze restauratie heeft heel veel tijd en geld gekost maar het resultaat is ernaar. Een werkelijk zo goed als nieuwe 40 jaar oude GSXR750. En die zie je niet vaak.
Vanwege verhuizing naar het buitenland is hij nu te koop. De vraagprijs is gelijk aan wat een mooie RGV250 tegenwoordig moet opbrengen en dat dekt bij lange na niet de gemaakte kosten, om over de uren nog maar te zwijgen. Maar het was een zeer mooi project welke ik met mijn neef en oom heb volbracht en waaraan ik veel plezier heb beleefd.
Op naar het volgende hoofdstuk!
Slabside
Slabby
GSXR-750
GSX750R
GSXR 750
Deze origineel Nederlandse GSXR750F heeft framenummer 653 van een productie run van iets meer dan 7000 exemplaren gebouwd in 1985.
De GSXR is over een periode van ruim 15 jaar gerestaureerd en is onder andere voorzien van een New Old Stock originele uitlaat die ceramisch is gecoat waardoor de warmte in de kuip lager blijft en de uitlaat nooit zal roesten.
Al het kuipwerk is origineel en is waar nodig plastic gelast. Geen epoxy of matjes. Hij is daarna door een officiële spuiter strak gemaakt en gespoten in de originele livery met waar mogelijk het gebruik van originele decals. Zelfs het kuipruitje is nog de originele van Suzuki.
De meeste beugeltjes, bouten en moeren zijn opnieuw verzinkt.
De originele, 40 jaar oude, achterschokbreker is vervangen door een hoogwaardige Wilbers schokbreker met lengte verstelling en instelbare in en uitgaande demping. Het 'full floater' hevelsysteem heeft nieuwe Suzuki naaldlagers en keerringen gekregen. In de voorvork zitten nieuwe keerringen en progressieve veren.
Het remsysteem is gereviseerd met originele rubbers.
Het dashboard foam is nieuw en de tellers zijn schoongemaakt en de wijzers opnieuw in de correcte kleur fluorescerend oranje geschilderd.
Het blok loopt perfect. Kleppen zijn gesteld en de 'Flat side' carburateurs zijn vorige maand nog recent ultrasoon gereinigd en afgesteld.
De totale Km stand is nog geen 50.000km, wat zeer bescheiden is voor een 40 jaar oude motorfiets die dus dit jaar ook nog eens wegenbelastingvrij is.
De GSXR is vorige week voorzien van nieuwe Bridgestone Battlax T32 radiaalbanden die deze motorfiets nog fijner laten rijden. Uiteraard hebben de velgen nieuwe wiellagers gekregen.
De knipperlichten zijn de originele smoke knipperlichten van de Japanse versie van de GSXR750 maar de grote Europese knipperlichten zitten erbij.
De enige zinnige verbetering die in 1986 werd doorgevoerd was een 1" langere achtervork omdat de 85er bij hoge snelheden wat instabiel kon zijn. Deze iets langere achtervork zit er nu op met uiteraard nieuwe lagers. De originele korte achtervork wordt meegeleverd.
Zeer period correct zijn de originele koplampen met 35W duplo lampjes. S'nachts heb je er niet veel aan maar ze zijn zo leuk!
Deze restauratie heeft heel veel tijd en geld gekost maar het resultaat is ernaar. Een werkelijk zo goed als nieuwe 40 jaar oude GSXR750. En die zie je niet vaak.
Vanwege verhuizing naar het buitenland is hij nu te koop. De vraagprijs is gelijk aan wat een mooie RGV250 tegenwoordig moet opbrengen en dat dekt bij lange na niet de gemaakte kosten, om over de uren nog maar te zwijgen. Maar het was een zeer mooi project welke ik met mijn neef en oom heb volbracht en waaraan ik veel plezier heb beleefd.
Op naar het volgende hoofdstuk!
Slabside
Slabby
GSXR-750
GSX750R
GSXR 750
Advertentienummer: m2273922295
Overige advertenties van william
Meer van william
Populaire zoektermen
gsxr 1000gsxr 750gsxr 600suzuki drz 400Motoren | Suzukisuzuki dr 650gsx s 750gsxrgsxr 1100gsr 750suzuki rgv 250gsx 750 fgsx 750suzuki gladius 650sawiko scooterdrager in Camper-accessoiresegg coddler in Antiek | Porseleinsp connect in Telefoonhoudersbud spencer films in Dvd's | Komediemichelin energy saver 185 65 15 in Banden en Velgenrubberboot 3m in Rubberbotengolf 7 bodemplaat in Carrosserie en Plaatwerkmasterchef pan in Keuken | Potten en Pannenpalace pets in Speelgoed | Duplo en Legotunesische in Stoffering | Tapijten en Kleden