Yamaha R1 big bang crossplane, zwart/goud bouwjaar 2010.
€ 6.750,00
Ophalen
73224sinds 17 mei. '25, 19:01
Kenmerken
AdverteerderParticulier
Type motorSuper Sport
Bouwjaar2010
Aantal cilinders4 cilinders
Motorinhoud1000
Beschrijving
Geachte geïnteresseerde,
Bij deze biedt ik mijn volledig originele zwart/gouden Yamaha R1 big bang crossplane uit 2010 aan.
Allereerst een stukje over mijzelf:
Als jongen van 12 ben ik verliefd geworden op de Yamaha R1, dit was het eerste model, de oer R1 van 1998.
Op mijn 21e heb ik mijn motor rijbewijs behaald. Ik ben toch maar op een Honda CBR 600 begonnen om ervaring op te doen, want als eerste motor een R1 kopen is niet bepaald verstandig.
Ik ben nu 40 en heb elk type R1 in mijn bezit gehad, op het model vanaf 2015 na. Persoonlijk vind ik die modellen qua uiterlijk niet meer de looks van de vorige R1's hebben en vandaar dat ik ook nooit de behoefte heb gehad er 1 aan te schaffen.
Nu een stukje over deze R1:
In 2022 heb ik hem aangeschaft bij motor centrum Roosendaal en hij is nu bijna 3 jaar in mijn bezit. ik heb in die tijd ongeveer 5000 km met veel plezier erop gereden ( ik heb meerdere motoren vandaar dat ik zo weinig km ermee heb gemaakt ).
De R1 is in 2010 nieuw aangekocht bij motor centrum Roosendaal door de 1e eigenaar, een wat oudere man die hem op zijn 55e heeft gekocht en er tot zijn 67e op heeft gereden voor woon/werk verkeer. De complete onderhoudshistorie is daar dus bekend en hij is minstens 2x per jaar daar binnen geweest voor onderhoud. De 2e eigenaar was een monteur van motor centrum Roosendaal, die heeft hem maar een half in zijn bezit gehad en ik ben de 3e eigenaar.
Zie foto's voor een overzicht van de historie van het uitgevoerde onderhoud door motor centrum Roosendaal, boekjes aanwezig en alles is netjes afgestempel.
Het laatste onderhoud is nu 600 km geleden gedaan door mijn monteur, alles is gecheckt en de olie en fliter zijn net vervangen, dus hij is helemaal klaar voor het seizoen.
Remblokken voor kunnen nu nog zeker 3500 km mee, remblokken achter schat ik op 70% goed.
Voorband 40%, dat is een Michelin power rs 2ct... achterband 60%, dat is een Bridgestone T31r.
Beide fijne banden en naar mijn mening een prima combi, rubber is lekker zacht en daardoor dus goede grip.
Ik verkoop de R1 omdat ik nog een R1 heb, degene waar ik als jongen van 12 verliefd op ben geworden. Deze heeft een complete blok revisie nodig en optisch zijn er ook wat puntjes die aangepakt moeten worden. Aangezien mijn hart bij mijn oer R1 uit 1998 ligt mag de bigbang naar een nieuwe eigenaar.
Er is 100% niks mis met de bigbang, dat garandeer ik u na al mijn ervaringen met R1's, hij verbruikt ook geen olie. Ook optisch ziet hij er super netjes uit. De R1 mag koud gestart worden indien gewenst en er mag zeker een goede proefrit worden gemaakt, mits we ongeveer overeen komen qua prijs natuurlijk. Ook alle 3 de sleutels inclusief de rode moeder sleutel zijn aanwezig.
2 puntjes moet ik wel benoemen want ik ben volledig eerlijk en transparant:
1. De kilometer stand is zeker hoog, maar je merkt aan alles dat er heel netjes mee om is gegaan en dat het blok nog vele kilometers mee kan. De kilometer stand is nu: 102.300 km. Uit onderzoek is gebleken dat bij veel motoren de kilometer stand is teruggedraaid. Dit was natuurlijk een optie om ook te laten doen, maar ik verkoop liever een eerlijke motor dan 1 waarmee er geknoeid is. Ik zou zelf ook niet opgelicht willen worden dus ik doe dat een ander ook niet aan. Plus ik ben van mening dat je beter een goed onderhouden motor met een hoge km stand kan kopen dan 1 met een lage km stand, veel eigenaren en vaak ook nog eens geen onderhoudshistorie. De monteur van motor centrum Roosendaal heeft er dus een half jaar op gereden en die heeft mij verteld dat hij geen verschil merkt met een bigbang met een km stand van 30.000 of deze.
2. Je hoort de nokkenas ketting spanner vaak even ratelen bij het starten, soms ook niet. Dit was al toen ik hem kocht. Ik heb bij meerdere monteurs nagevraagd of dit kwaad kan en dat is absoluut niet het geval. Sterker nog het is een "kwaaltje" van deze types en je kan het vervangen maar dan komt het al snel weer terug was hun antwoord. Het is dus echt alleen bij het starten en het geluid is dus meteen weer weg, het komt omdat de ketting dan even strak getrokken/gespannen wordt. Het is in mijn bezit ook niet erger geworden, het is hetzelfde gebleven. Je kan er ook nog voor kiezen een handmatige ketting spanner te monteren. Ik had geen last van dit "kwaaltje" dus ik laat de keuze aan de nieuwe eigenaar.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd ( maar dat lijkt me wel met al deze info haha ).
Een bericht sturen is prima maar bellen is het beste. In de ochtenden kan ik vaak niet opnemen maar dan bel ik terug zodra het wel kan.
0638667324.
Groetjes, Bennie.
Bij deze biedt ik mijn volledig originele zwart/gouden Yamaha R1 big bang crossplane uit 2010 aan.
Allereerst een stukje over mijzelf:
Als jongen van 12 ben ik verliefd geworden op de Yamaha R1, dit was het eerste model, de oer R1 van 1998.
Op mijn 21e heb ik mijn motor rijbewijs behaald. Ik ben toch maar op een Honda CBR 600 begonnen om ervaring op te doen, want als eerste motor een R1 kopen is niet bepaald verstandig.
Ik ben nu 40 en heb elk type R1 in mijn bezit gehad, op het model vanaf 2015 na. Persoonlijk vind ik die modellen qua uiterlijk niet meer de looks van de vorige R1's hebben en vandaar dat ik ook nooit de behoefte heb gehad er 1 aan te schaffen.
Nu een stukje over deze R1:
In 2022 heb ik hem aangeschaft bij motor centrum Roosendaal en hij is nu bijna 3 jaar in mijn bezit. ik heb in die tijd ongeveer 5000 km met veel plezier erop gereden ( ik heb meerdere motoren vandaar dat ik zo weinig km ermee heb gemaakt ).
De R1 is in 2010 nieuw aangekocht bij motor centrum Roosendaal door de 1e eigenaar, een wat oudere man die hem op zijn 55e heeft gekocht en er tot zijn 67e op heeft gereden voor woon/werk verkeer. De complete onderhoudshistorie is daar dus bekend en hij is minstens 2x per jaar daar binnen geweest voor onderhoud. De 2e eigenaar was een monteur van motor centrum Roosendaal, die heeft hem maar een half in zijn bezit gehad en ik ben de 3e eigenaar.
Zie foto's voor een overzicht van de historie van het uitgevoerde onderhoud door motor centrum Roosendaal, boekjes aanwezig en alles is netjes afgestempel.
Het laatste onderhoud is nu 600 km geleden gedaan door mijn monteur, alles is gecheckt en de olie en fliter zijn net vervangen, dus hij is helemaal klaar voor het seizoen.
Remblokken voor kunnen nu nog zeker 3500 km mee, remblokken achter schat ik op 70% goed.
Voorband 40%, dat is een Michelin power rs 2ct... achterband 60%, dat is een Bridgestone T31r.
Beide fijne banden en naar mijn mening een prima combi, rubber is lekker zacht en daardoor dus goede grip.
Ik verkoop de R1 omdat ik nog een R1 heb, degene waar ik als jongen van 12 verliefd op ben geworden. Deze heeft een complete blok revisie nodig en optisch zijn er ook wat puntjes die aangepakt moeten worden. Aangezien mijn hart bij mijn oer R1 uit 1998 ligt mag de bigbang naar een nieuwe eigenaar.
Er is 100% niks mis met de bigbang, dat garandeer ik u na al mijn ervaringen met R1's, hij verbruikt ook geen olie. Ook optisch ziet hij er super netjes uit. De R1 mag koud gestart worden indien gewenst en er mag zeker een goede proefrit worden gemaakt, mits we ongeveer overeen komen qua prijs natuurlijk. Ook alle 3 de sleutels inclusief de rode moeder sleutel zijn aanwezig.
2 puntjes moet ik wel benoemen want ik ben volledig eerlijk en transparant:
1. De kilometer stand is zeker hoog, maar je merkt aan alles dat er heel netjes mee om is gegaan en dat het blok nog vele kilometers mee kan. De kilometer stand is nu: 102.300 km. Uit onderzoek is gebleken dat bij veel motoren de kilometer stand is teruggedraaid. Dit was natuurlijk een optie om ook te laten doen, maar ik verkoop liever een eerlijke motor dan 1 waarmee er geknoeid is. Ik zou zelf ook niet opgelicht willen worden dus ik doe dat een ander ook niet aan. Plus ik ben van mening dat je beter een goed onderhouden motor met een hoge km stand kan kopen dan 1 met een lage km stand, veel eigenaren en vaak ook nog eens geen onderhoudshistorie. De monteur van motor centrum Roosendaal heeft er dus een half jaar op gereden en die heeft mij verteld dat hij geen verschil merkt met een bigbang met een km stand van 30.000 of deze.
2. Je hoort de nokkenas ketting spanner vaak even ratelen bij het starten, soms ook niet. Dit was al toen ik hem kocht. Ik heb bij meerdere monteurs nagevraagd of dit kwaad kan en dat is absoluut niet het geval. Sterker nog het is een "kwaaltje" van deze types en je kan het vervangen maar dan komt het al snel weer terug was hun antwoord. Het is dus echt alleen bij het starten en het geluid is dus meteen weer weg, het komt omdat de ketting dan even strak getrokken/gespannen wordt. Het is in mijn bezit ook niet erger geworden, het is hetzelfde gebleven. Je kan er ook nog voor kiezen een handmatige ketting spanner te monteren. Ik had geen last van dit "kwaaltje" dus ik laat de keuze aan de nieuwe eigenaar.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd ( maar dat lijkt me wel met al deze info haha ).
Een bericht sturen is prima maar bellen is het beste. In de ochtenden kan ik vaak niet opnemen maar dan bel ik terug zodra het wel kan.
0638667324.
Groetjes, Bennie.
Advertentienummer: m2269197337
Populaire zoektermen
yamaha r1 2003yamaha r1 2000yamaha xsr700 in Motoren | Yamahayamaha rd in Motoren | Yamahayamaha mt in Motoren | Yamahafj1200 in Motoren | Yamahayamaha yzf 750yamaha t7yamaha trxtmax 530 dx in Motoren | Yamahayamaha xv 1700yamaha gts 1000yamaha v staryamaha fz 750badkamerspiegel met verlichtingfred stolwijk in Doe-het-zelf en Verbouwmpv lpgbestron copper collection slow cookerkoe porseleinlego creator 10246 in Duplo en Legodolce gabbana pour hommec1061 suzuki grand vitaradiscovery+ sportabs module bmw e46