RTX 2070, Ryzen 7 5800X, 32GB RAM, B550 MotherboardZie omschrijving
Kenmerken
Conditie
Gebruikt
Beschrijving
2017 Honda CB125F — the best beginner motorbike, well-maintained, ready to go
Why this one?
Most 125s get neglected. This one didn’t stay that way. When I bought it, the previous owner hadn’t kept up with maintenance, so in November 2024 I invested €1,300 at Fast Motors to go through everything: fuel, ignition, intake, chassis, lights, electronics, valves. Bottom end rebuilt. Valves refurbished.
Result: the engine effectively has only ~5,xxx km on it and it runs perfectly.
How it’s been treated
I follow the maintenance schedule by the book. I’ve never revved it past 6,000 RPM and I always let it idle for a minute before riding off. This was my daily for a long time, and I kept it clean, warm, and serviced.
Other maintenance performed
Multiple oil changes
Drive chain lubrication every 500 km with chain wax
Fuel line inspection
Crankcase breather cleaning
Engine oil strainer and filter cleaning
Valve clearance adjustment
Brake system inspection and refurbish
Lights and switches inspection
Clutch system inspection
Sidestand inspection
Suspension inspection
Nuts, bolts and fasteners inspection
Steering head bearings inspection
Spark plug replacement and gapping
It literally pays for itself
This bike is so cheap to run that travel allowance turned into profit for me. I was up about €100/month thanks to low fuel use and low maintenance costs. Compared to public transport, it’s cheaper, faster, and always ready.
Fixed costs are tiny
Road tax: about €8/month
Insurance: super cheap, even at 18
Parking: typically free for bikes since you can slot it on the sidewalk
Who it’s perfect for
New riders, commuters, anyone who wants reliable A-to-B with real savings and zero drama.
Bottom line
Buying this motorbike was money well spent. I hope the next owner enjoys the same advantages and keeps it as well as I did.
2017 Honda CB125F — de beste beginnersmotor, goed onderhouden, klaar om te rijden
Waarom juist deze?
Veel 125’s worden verwaarloosd. Deze niet. Toen ik ‘m kocht was het onderhoud niet bijgehouden, dus in november 2024 heb ik €1.300 bij Fast Motors geïnvesteerd om alles na te lopen: brandstof, ontsteking, inlaat, chassis, verlichting, elektronica, kleppen. Onderblok gereviseerd. Kleppen opgeknapt.
Gevolg: de motor heeft effectief ~5.xxx km en loopt perfect.
Zo is ’ie behandeld
Onderhoud strikt volgens het boekje. Nooit boven 6.000 tpm gejaagd en altijd één minuut warm laten draaien voor vertrek. Dit was lang mijn daily; schoon, warm en op tijd onderhouden.
Overig uitgevoerd onderhoud
Meerdere oliewissels
Ketting elke 500 km gesmeerd met kettingwax
Brandstofleidingen gecontroleerd
Carterontluchting gereinigd
Oliezeef en filter gereinigd
Klepspeling afgesteld
Remsysteem geïnspecteerd en opgeknapt
Verlichting en schakelaars gecontroleerd
Koppeling gecontroleerd
Zijstandaard gecontroleerd
Vering geïnspecteerd
Moeren, bouten en bevestigers nagelopen
Balhoofdlagers gecontroleerd
Bougie vervangen en op de juiste gap gezet
Hij verdient zichzelf terug
De gebruikskosten zijn zó laag dat mijn reiskostenvergoeding ~€100/maand opleverde door laag verbruik en lage onderhoudskosten. Vergeleken met het OV is hij goedkoper, sneller en altijd klaar.
Vaste lasten zijn minimaal
MRB: ongeveer €8/maand
Verzekering: spotgoedkoop, ook als je 18 bent
Parkeren: vaak gratis voor motoren, je zet ’m zo op de stoep
Voor wie
Beginners, forenzen, iedereen die betrouwbaar A-naar-B wil met echte besparing en nul gedoe.
Kortom
Deze motor was elke euro waard. Ik hoop dat de volgende eigenaar net zo van de voordelen profiteert en ’m net zo goed houdt als ik.
Why this one?
Most 125s get neglected. This one didn’t stay that way. When I bought it, the previous owner hadn’t kept up with maintenance, so in November 2024 I invested €1,300 at Fast Motors to go through everything: fuel, ignition, intake, chassis, lights, electronics, valves. Bottom end rebuilt. Valves refurbished.
Result: the engine effectively has only ~5,xxx km on it and it runs perfectly.
How it’s been treated
I follow the maintenance schedule by the book. I’ve never revved it past 6,000 RPM and I always let it idle for a minute before riding off. This was my daily for a long time, and I kept it clean, warm, and serviced.
Other maintenance performed
Multiple oil changes
Drive chain lubrication every 500 km with chain wax
Fuel line inspection
Crankcase breather cleaning
Engine oil strainer and filter cleaning
Valve clearance adjustment
Brake system inspection and refurbish
Lights and switches inspection
Clutch system inspection
Sidestand inspection
Suspension inspection
Nuts, bolts and fasteners inspection
Steering head bearings inspection
Spark plug replacement and gapping
It literally pays for itself
This bike is so cheap to run that travel allowance turned into profit for me. I was up about €100/month thanks to low fuel use and low maintenance costs. Compared to public transport, it’s cheaper, faster, and always ready.
Fixed costs are tiny
Road tax: about €8/month
Insurance: super cheap, even at 18
Parking: typically free for bikes since you can slot it on the sidewalk
Who it’s perfect for
New riders, commuters, anyone who wants reliable A-to-B with real savings and zero drama.
Bottom line
Buying this motorbike was money well spent. I hope the next owner enjoys the same advantages and keeps it as well as I did.
2017 Honda CB125F — de beste beginnersmotor, goed onderhouden, klaar om te rijden
Waarom juist deze?
Veel 125’s worden verwaarloosd. Deze niet. Toen ik ‘m kocht was het onderhoud niet bijgehouden, dus in november 2024 heb ik €1.300 bij Fast Motors geïnvesteerd om alles na te lopen: brandstof, ontsteking, inlaat, chassis, verlichting, elektronica, kleppen. Onderblok gereviseerd. Kleppen opgeknapt.
Gevolg: de motor heeft effectief ~5.xxx km en loopt perfect.
Zo is ’ie behandeld
Onderhoud strikt volgens het boekje. Nooit boven 6.000 tpm gejaagd en altijd één minuut warm laten draaien voor vertrek. Dit was lang mijn daily; schoon, warm en op tijd onderhouden.
Overig uitgevoerd onderhoud
Meerdere oliewissels
Ketting elke 500 km gesmeerd met kettingwax
Brandstofleidingen gecontroleerd
Carterontluchting gereinigd
Oliezeef en filter gereinigd
Klepspeling afgesteld
Remsysteem geïnspecteerd en opgeknapt
Verlichting en schakelaars gecontroleerd
Koppeling gecontroleerd
Zijstandaard gecontroleerd
Vering geïnspecteerd
Moeren, bouten en bevestigers nagelopen
Balhoofdlagers gecontroleerd
Bougie vervangen en op de juiste gap gezet
Hij verdient zichzelf terug
De gebruikskosten zijn zó laag dat mijn reiskostenvergoeding ~€100/maand opleverde door laag verbruik en lage onderhoudskosten. Vergeleken met het OV is hij goedkoper, sneller en altijd klaar.
Vaste lasten zijn minimaal
MRB: ongeveer €8/maand
Verzekering: spotgoedkoop, ook als je 18 bent
Parkeren: vaak gratis voor motoren, je zet ’m zo op de stoep
Voor wie
Beginners, forenzen, iedereen die betrouwbaar A-naar-B wil met echte besparing en nul gedoe.
Kortom
Deze motor was elke euro waard. Ik hoop dat de volgende eigenaar net zo van de voordelen profiteert en ’m net zo goed houdt als ik.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Emmen
70x bekeken
1x bewaard
Sinds 2 okt '25
Advertentienummer: m2317696710
Populaire zoektermen
honda helixhonda cbx 6 cilinderhonda cr 125honda nsr 125honda mtx 125honda cb 250honda cb 350 fourhonda nx 250honda crhonda nighthawkhonda 550 fourhonda varadero 125honda cb 125 fhonda dn 01heineken decoratie in Biermerkenmarifoon scanner in Portofoons en Walkie-talkieshangpot muur in Woonaccessoires | Overigeschuco 1455 in Modelauto's | 1:32fonteinplank in Sanitairkoperen kruisje in Antiek | Religiecarplay activeren mercedes in Autonavigatiekabinetten in Kunst | Etsen en Gravuresyoeri kievits in Overige Boekenmagnetron whirlpool crisp in Magnetrons