NIEUWE hydraulische besturing voor buitenb. motor tot 350 pk
Kenmerken
Beschrijving
Klik onderaan deze advertentie op website link om direct naar onze website te gaan.
Direct uit voorraad leverbaar - GRATIS VERZENDING
Op werkdagen voor 16.00 uur besteld de volgende dag bezorgd via PostNL
Ook te bezichtigen / afhalen in onze showroom na afspraak.
De Mavimare GF 300 BHD is een zwaar uitgevoerde hydraulische besturing voor buitenboordmotoren t/m 300 PK.
Alle onderdelen van deze pomp en cilinder zijn gemaakt van aluminium of R.V.S 316 kwaliteit.
De bouten en moeren zijn van A4 kwaliteit wat betekent dat deze hydraulische besturing dus ook gebruikt kan worden op zee omdat hij zeewater bestendig is.
Deze besturing is aan te bevelen voor motoren van 25 t/m 300 PK.
Heeft u een motor die meer dan 300 PK heeft dan bevelen wij u de Mavimare GF 350 BHD aan die geschikt is voor motoren t/m 350 PK.
Hij wordt compleet geleverd met 2 x 7.5 meter slangen die door middel van zware klemkoppelingen zelf op maat gemaakt kunnen worden.
Deze slangen hebben een maximale werkdruk van 200 bar (testdruk 300 bar).
De besturing zelf heeft een werkdruk van maximaal 70 bar.
De pomp heeft een overdruk ventiel en terugslag kleppen.
Past op elke motor en is geschikt voor motoren t/m 300 PK.
Geschikt voor buitenboordmotoren van de volgende merken:
- Yamaha
- Suzuki
- Honda
- Mercury
- Johnson
- Evinrude
- Selva
- Tohatsu
- Parsun
Specificaties:
Merk: Mavimare
Type: GF 300 BHD
Gewicht pomp: 3.7 kg
Max druk pomp: 70 bar
Max druk slangen: 200 bar
Aantal plunjers in pomp: 7
Volume pomp: 27 cm3
Volume cilinder: 130 cm3
Breedte cilinder: 65.6 cm
Omwentelingen: 4.8
Inhoud doos:
- Hydraulische stuurpomp (is ook verzonken in te bouwen).
- Stuurcilinder
- 2 Hydraulische slangen (2 x 7.5 meter).
- 2 flessen hydraulische olie
- Vul/ontluchtingsslang
- Vulnippel
- Alle montage/bevestigings middelen
- Zeer duidelijke montage handleiding (engelstalig)
Extra informatie
Mavimare GF 300 BHD
Hydraulische bootbesturing voor buitenboordmotoren t/m 300 PK.
Deze unieke hydraulische besturing is zeer zwaar uitgevoerd en is zeer geschikt voor de zwaarste motoren.
De cilinder ( die op de motor wordt gemonteerd ) heeft een gepatenteerd systeem dat de hydraulische slangen niet laat meebewegen als de motor stuurt ( alleen de cilinder stuurt en niet de hydraulische slangen ).
Zie onze website om een You Tube filmpje te zien waar u kan zien hoe zwaar deze cilinder belast wordt door een Yamaha 350 pk met een eigen gewicht van 370 kg en een snelheid van 100 km/h.
Zelfs met de zwaarste motor die er te koop is, ( de Yamaha 350 pk 8 cilinder motor met een gewicht van 370 kg ) is de Mavimare GF 300 BT /BHD met een pink nog te besturen. ( als de motor niet belast wordt ).
Op onze website is een You tube filmpje te zien van het lichte sturen.
Op onze website is een You tube filmpje te zien van de werking van de gepatenteerde cilinder.
Alle onderdelen van deze pomp en cilinder zijn gemaakt van aluminium of R.V.S 316 kwaliteit.
Alle bouten en moeren zijn van " A4 " kwaliteit.
Dit betekent dat deze besturing dus ook gebruikt kan worden op zee omdat hij zeewater bestendig is.
Deze set kost normaal € 1.902,15
Nu € 1.425,- inclusief btw.
Bij aankoop van deze besturing krijgt u er gratis een huiddoorvoer ( voor de hydraulische slangen ) bij geleverd.
Op de laatste 4 foto's kunt u het optionele Kit X.344 zien.
Deze 90 graden koppelingen dienen er voor om de slangen bij weinig ruimte tussen boot en cilinder toch aan te kunnen sluiten.
Kit is in onze webwinkel apart te bestellen.
Garantie
3 jaar
Zie onze website voor de technische gegevens van deze besturing.
Deze hydraulische besturing is werkend te bezichtigen in onze showroom.
WEL AFSPRAAK MAKEN
SAVER BOATS HOLLAND
Veerweg 7
3224 AW
Hellevoetsluis ( 25 km van Rotterdam )
Telefoon 0181-328785 ( Van maandag t/m zaterdag bereikbaar van 8.00 tot 17.00 ).
Website: www.OutboardOutlet.nl
Waarom een hydraulische besturing monteren?
Het grote voordeel van een Mavimare hydraulische besturing t.o.v een kabelbesturing is dat het zware sturen wat o.a. wordt veroorzaakt door de wielwerking van de propeller niet wordt teruggegeven aan het stuur.
In de Mavimare hydraulische pomp zijn terugslagkleppen gemonteerd die het onmogelijk maken dat de motor het stuur laat draaien.
Het stuur kan wel de motor laten draaien, maar de motor niet het stuur.
U kunt dus uw stuur loslaten op hoge snelheid zonder dat de boot direct de bocht om wil.
Bij een kabelbesturing moet u tijdens het snel varen altijd tegensturen om de boot rechtdoor te laten varen, wat overigens erg vermoeiend is.
Ook gaat het sturen met een hydraulische besturing aanzienlijk LICHTER en ZONDER speling.
Dit spelingsvrije sturen heeft overigens weer als voordeel dat de boot minder gaat zoeken bij langzaam varen.
Een kabelbesturing heeft nl. altijd wel wat speling omdat anders de stuurkabel zou vastlopen of nog zwaarder zou gaan sturen.
De speling die altijd aanwezig is in een kabelbesturing veroorzaakt ook het zoekerig gedrag van een boot bij langzaam varen.
Als uw boot erg zwaar stuurt is de kans erg groot dat de kabel op punt staat om te breken ( Weten wij uit ervaring ).
Dit komt omdat de kabel waarschijnlijk verroest is of omdat de stuurstang ( achter bij de motor ) verbogen is.
Het vervangen van de kabel/stuurhuis is dan echt ten strengste aan te bevelen omdat als de kabel breekt tijdens het snel varen
de motor direct omslaat en de boot met zeer veel G krachten direct de bocht om gaat. Levensgevaarlijk!!!
Zie onze website voor een You tube filmpje om de gevolgen te zien van wat er kan gebeuren als een besturing op hoge snelheid kapotgaat/afbreekt.
Wij raden aan altijd een hydraulische besturing te monteren bij motoren vanaf ca. 80 pk omdat deze motoren veel wielwerking hebben en vrij zwaar zijn.
Zie onze website voor een You tube filmpje van de MAVIMARE GF 300 BT die gemonteerd is op een Yamaha 350 pk 8 cilinder 4 takt motor die op volle snelheid ( 104 km/h vaart.
Op het filmpje kunt u zien hoe zwaar de hydraulische besturing belast wordt als het erg hard gaat..
De ( olie ) keerringen van de cilinder krijgen het hier zeer zwaar te verduren.