Kajuitzeilboot Domp Kruiser 27
€ 6.500,00
Ophalen
450sinds 19 mei. '25, 16:11
Kenmerken
ConditieGebruikt
TypeTourjacht of Cruiser
MateriaalStaal
Lengte6 tot 9 meter
BrandstofDiesel
Beschrijving
Te Koop: vaarklare kajuitzeilboot. Geschikt voor zee, friese meren, en zelfs voor bewoning (al twee winters succesvol op overleefd). Ik ben de tweede eigenaar waardoor de onderhoudstatus van alles bekend is.
Deze Domp Kruiser uit 1961 is…
Lengte: 8.25 meter (27 voet)
Breedte: 2.35 meter
Diepte: 1.30 meter
Doorvaarthoogte: 1.90 gestreken mast, +- 11 m staande mast
Stahoogte: 1.90m, met extra ruimte bij de dakluiken.
Motor: Farymann 3 cilinder van 21 PK. Vaart op diesel (100L stalen tank) en is watergekoeld.
Interieur (van voor naar achter):
De slaapkamer heeft een traditioneel V-bed met daaronder zeer veel bergruimte. Het bed is 1.60 m bij het hoofdeind en loopt af naar zo’n 15 cm. De zijkanten en het matras zijn bekleed met skyleer (niet mijn keuze). Niet het mooiste maar daardoor heb ik nog geen last van schimmelvorming door condens gehad.
De toilet is een klassieke pomptoilet (niet elektrisch) met doorvoer naar buiten. Achter de toilet bevind zich een kast voor handdoeken en toiletartikelen etc. Tegenover de wc een hangkast en nog een kast met planken.
De woonkamer bestaat uit twee lange banken (1.90m) die ook kunnen dienen als bed. Er was ooit een tafel in het midden, maar die heb ik weggehaald voor meer beweegruimte. De tafel aan de zijkant is tijdelijk (het blad), moet nog geoptimaliseerd worden afhankelijk van hoe je de ruimte wilt gebruiken. Boven de banken is er een randje (ideaal voor boeken) en wederom veel kastjes. Ook onder/achter elke bank is bergruimte. Een van de vakken onder de bank wordt gebruikt voor de drinkwaterzak.
De keuken bestaat uit een kleine wasbak met elektrisch water tap. Twee pits gasfornuis (bun buiten in de kuipbank). Wederom allerlei kastruimtes (boven en onder het fornuis). Genoeg voor bestek, borden, pannen, etc.
Aan de andere kant is een soort loze ruimte, met kastjes. Wat voor mij een soort “garage” is geworden, voor losse benodigdheden zoals een ontvochtiger en schoenenkast.
Verwarming bestaat uit een Refleks kachel (66MW) wat echt ruim voldoende is om de boot warm te houden. Sterker nog; boven de 10 graden kun je beter de elektrische kachel gebruiken want anders is het veel te warm. De kachel werkt op dieseldamp, leren aansteken heeft even een leercurve maar daarna is de kachel super veilig en geeft droge comfortabele warmte. Ik vul de kachel momenteel handmatig bij (verbruik 4L per 24 uur), dit zou ooit aangesloten kunnen worden op de dieseltank.
Elektra:
Zoals op de foto’s te zien is de “meterkast” ogenschijnlijk chaotisch. Toch is er van alles omtrent de motor een duidelijk stroomschema aanwezig (links). En wijst de rest van de elektra voor de verlichting zichzelf vrij snel. Zekeringen zouden vervangen kunnen worden voor moderne varianten.
De boot heeft een zonnepaneel wat voldoende is om accu’s geladen te houden. Ik heb vorig jaar ook door een electricien een omvormer/acculader laten aansluiten. Hierdoor kun je basis dingen op 24V doen zoals je laptop opladen. Deze omvormer is niet genoeg voor gebruik van bijvoorbeeld een stofzuiger of iets dergelijks. De accu’s zijn beide uit 2023 en in goede staat.
Exterieur (van voor naar achter):
Zoals op de foto’s te zien is moet ik nog wat cosmetisch schilderwerk afmaken. Maar er is geen sprake van problematisch roest. In 2022 heb ik de boot laten keuren, waaronder een vlakdikte meting die overal 4-5 mm staal aangaf.
De boot heeft een bok/maststrijk installatie waardoor je gemakkelijk in je eentje de mast kunt strijken. Grootschoot ed zijn losgekoppeld zodat je fijner in de kuip kunt zitten. Overloop etc uiteraard wel aanwezig. Alle vallen vanaf de mast bediend, twee lieren voor de fokkenschoot.
Zeilen:
Fok, genua, en grootzeil (reefbaar). Alle zeilen zijn 40 jaar oud, maar de eerste eigenaar heeft er weinig mee gezeild. Hierdoor zijn de zeilen dus eigenlijk nog als nieuw. Ze zijn echt van mega stevig dacron doek wat zelfs gewoon moeilijk op te vouwen is.
Onderhoudslijstje
- Zoals elke boot is er altijd wat te doen. Eigenlijk zijn er geen urgente klussen, de boot is waterdicht en droog; geen schimmel.
- Dat gezegd hebbende is er nog wel wat schilderwerk te doen om alles weer mooi te maken (raam gerepareerd voor de winter, maar afwerking met schilderen staat nog op de planning).
- Hier en daar buiten wat beginnend roest te behandelen.
- Drinkwater vulslang niet aangesloten. Dit doe ik momenteel via binnen. De bestaande slang heeft namelijk veel schimmel erin zitten.
Vraagprijs:
ZONDER kachel; €6500
MET kachel; €8000
Deze Domp Kruiser uit 1961 is…
Lengte: 8.25 meter (27 voet)
Breedte: 2.35 meter
Diepte: 1.30 meter
Doorvaarthoogte: 1.90 gestreken mast, +- 11 m staande mast
Stahoogte: 1.90m, met extra ruimte bij de dakluiken.
Motor: Farymann 3 cilinder van 21 PK. Vaart op diesel (100L stalen tank) en is watergekoeld.
Interieur (van voor naar achter):
De slaapkamer heeft een traditioneel V-bed met daaronder zeer veel bergruimte. Het bed is 1.60 m bij het hoofdeind en loopt af naar zo’n 15 cm. De zijkanten en het matras zijn bekleed met skyleer (niet mijn keuze). Niet het mooiste maar daardoor heb ik nog geen last van schimmelvorming door condens gehad.
De toilet is een klassieke pomptoilet (niet elektrisch) met doorvoer naar buiten. Achter de toilet bevind zich een kast voor handdoeken en toiletartikelen etc. Tegenover de wc een hangkast en nog een kast met planken.
De woonkamer bestaat uit twee lange banken (1.90m) die ook kunnen dienen als bed. Er was ooit een tafel in het midden, maar die heb ik weggehaald voor meer beweegruimte. De tafel aan de zijkant is tijdelijk (het blad), moet nog geoptimaliseerd worden afhankelijk van hoe je de ruimte wilt gebruiken. Boven de banken is er een randje (ideaal voor boeken) en wederom veel kastjes. Ook onder/achter elke bank is bergruimte. Een van de vakken onder de bank wordt gebruikt voor de drinkwaterzak.
De keuken bestaat uit een kleine wasbak met elektrisch water tap. Twee pits gasfornuis (bun buiten in de kuipbank). Wederom allerlei kastruimtes (boven en onder het fornuis). Genoeg voor bestek, borden, pannen, etc.
Aan de andere kant is een soort loze ruimte, met kastjes. Wat voor mij een soort “garage” is geworden, voor losse benodigdheden zoals een ontvochtiger en schoenenkast.
Verwarming bestaat uit een Refleks kachel (66MW) wat echt ruim voldoende is om de boot warm te houden. Sterker nog; boven de 10 graden kun je beter de elektrische kachel gebruiken want anders is het veel te warm. De kachel werkt op dieseldamp, leren aansteken heeft even een leercurve maar daarna is de kachel super veilig en geeft droge comfortabele warmte. Ik vul de kachel momenteel handmatig bij (verbruik 4L per 24 uur), dit zou ooit aangesloten kunnen worden op de dieseltank.
Elektra:
Zoals op de foto’s te zien is de “meterkast” ogenschijnlijk chaotisch. Toch is er van alles omtrent de motor een duidelijk stroomschema aanwezig (links). En wijst de rest van de elektra voor de verlichting zichzelf vrij snel. Zekeringen zouden vervangen kunnen worden voor moderne varianten.
De boot heeft een zonnepaneel wat voldoende is om accu’s geladen te houden. Ik heb vorig jaar ook door een electricien een omvormer/acculader laten aansluiten. Hierdoor kun je basis dingen op 24V doen zoals je laptop opladen. Deze omvormer is niet genoeg voor gebruik van bijvoorbeeld een stofzuiger of iets dergelijks. De accu’s zijn beide uit 2023 en in goede staat.
Exterieur (van voor naar achter):
Zoals op de foto’s te zien is moet ik nog wat cosmetisch schilderwerk afmaken. Maar er is geen sprake van problematisch roest. In 2022 heb ik de boot laten keuren, waaronder een vlakdikte meting die overal 4-5 mm staal aangaf.
De boot heeft een bok/maststrijk installatie waardoor je gemakkelijk in je eentje de mast kunt strijken. Grootschoot ed zijn losgekoppeld zodat je fijner in de kuip kunt zitten. Overloop etc uiteraard wel aanwezig. Alle vallen vanaf de mast bediend, twee lieren voor de fokkenschoot.
Zeilen:
Fok, genua, en grootzeil (reefbaar). Alle zeilen zijn 40 jaar oud, maar de eerste eigenaar heeft er weinig mee gezeild. Hierdoor zijn de zeilen dus eigenlijk nog als nieuw. Ze zijn echt van mega stevig dacron doek wat zelfs gewoon moeilijk op te vouwen is.
Onderhoudslijstje
- Zoals elke boot is er altijd wat te doen. Eigenlijk zijn er geen urgente klussen, de boot is waterdicht en droog; geen schimmel.
- Dat gezegd hebbende is er nog wel wat schilderwerk te doen om alles weer mooi te maken (raam gerepareerd voor de winter, maar afwerking met schilderen staat nog op de planning).
- Hier en daar buiten wat beginnend roest te behandelen.
- Drinkwater vulslang niet aangesloten. Dit doe ik momenteel via binnen. De bestaande slang heeft namelijk veel schimmel erin zitten.
Vraagprijs:
ZONDER kachel; €6500
MET kachel; €8000
Advertentienummer: m2269834883
Populaire zoektermen
zeilboot in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenkajuitzeilbootfriendship in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenmotorsailer in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenwibo in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeiljacht te koop in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeiljacht 9 tot 12 meter in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeiljacht in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeiljacht staal in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeilboot met kajuit in Kajuitzeilboten en Zeiljachten22 in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeilboot 9 meter in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenkajuitzeilboot 6 tot 9 meter in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeilboten te koop in Kajuitzeilboten en Zeiljachtenallroad motortelefoon houder scooterhouten vloer schurenpartijen ondergoed en lingerieart deco sokkel in Antiek en Kunst1x12 cabinet in Versterkers & Bas en Gitaarfiat fiorino pick upnanukrain design mstandracefiets carbon 55 cm in Fietsen en Brommers