De Rolling Stone, de naam zegt het al, is een Ferrocement schip wat zwaar en degelijk is gebouwd. Een zeilschip maar ook een woonschip. Een semi S-spant, zwaar gebouwd in staal, beton en volledig in de Epoxy. Menigmaal de vraag gehad of het schip van staal is, zo strak is het.
Ik heb de boot 2,5 jaar bewoond als overbrugging tussen 2 woningen. Voor mij is het schip 8 jaar bewoond geweest, de vorige eigenaar heeft het schip ook van casco af opgebouwd.
De Rolling Stone is een schip met potentie, voor wonen aan boord en voor lange zeezeilreizen. Bijzonder is dat het tuigage, nieuw is, zowel staand als lopend wand en de zeilen, grootzeil, kotterfok en genua zijn spiksplinter nieuw en alleen gebruikt voor een proefvaart, evenals de grootzeilhuik. 4 lieren waarvan 2 selftailing, windvaan stuurinrichting (Aries), windmolen, zonnepanelen, dieselkachel met centrale verwarming, douche, wc, warm en koud water, cardanisch spiritus kooktoestel en oven, koelkast, 2x300 amp service accu’s, 100 amp startaccu. 2x furlex zwaar uitgevoerd, 2x2 leioog rails. Water tank 700 liter (in de kiel), 2x400 liter brandstoftanks beide zijde onder de banken (alles voorbereid moet alleen nog aangesloten worden, dus wel opvoerpomp, ontluchting etc), dagtank 60 liter motor achterin en 30 liter dagtank voor de kachel. Ankerlier is op de hand, hele grote ankerkluis van binnen bereikbaar met afsluitbaar schot.
Mercedes diesel, om621 de classic, volledig gereviseerd aangeschaft bij Drinkwaard en echt net ingelopen (ci 10 uur). Acculaders voor service en start. Alle documentatie en bonnen van het schip zijn aanwezig.
Bijzonder is het dockhouse, ‘de serre van de boot’ met veel daglicht, verder veel prisma’s en patrijspoorten .Ventilatie door luchthappers en luiken, en vluchtluik voor. Het schip is uitzonderlijk goed geïsoleerd en daar waar mogelijk dubbelglas uitgevoerd.
Indeling, ankerkluis, punt is werkplaats, salon met navigatiehoek en langwerpige keuken bakboord en badkamer met douche en wc aan stuurboord, achter slaapplaats jvoor 2 personen, grote garage achter met eigen geventileerde ingang.
Stahoogte, ik ben zelf 1.93 m lang en heb nog ruimte. Diepgang, 1.9 meter, semi s spant, lengte 42 foot maar tel daar nog wat bij met achter (rek bij stuurautomaat) en voor met ankerbeslag. Gewicht ci 18 ton.
Het schip is uitzonderlijk zwaar en stevig gebouwd en uitgevoerd, heeft een enorme mast, zeilplan evenals elektriciteitsplan zijn aanwezig.
Jaar geleden hellingbeurt gehad