Kenmerken
Conditie
Gebruikt
Type
Tourjacht of Cruiser
Materiaal
Overige materialen
Lengte
9 tot 12 meter
Brandstof
Diesel
Beschrijving
Hallo,
Zeiljacht ARGO is een koopmans 35 (10,30/3,15) met een hydraulisch ophaalbare kiel, waardoor de diepte slechts 1,10 is,
met midzwaard naar beneden 2,10 om scherp te kunnen varen.
Wij zeilen simpelweg dwars door al het fonteinkruid heen met deze langkieler!
Het schip is i.o.m. Dick Koopmans sr gebouwd in woodcore door een échte timmerman, waardoor de binnenkant op het niveau is van een Hutting 35. De kuip is uiterst comfortabel, zeker ook bij zeegang.
Vanwege een winterbergingongelukje met de mast is het hele staand want in 2015 (mast en verstaging) vervangen, het staand want gaat dus weer 30 jaar mee. Het schip is gebouwd in 1989.
Zelf heb ik het schip in 2018 gekocht en er een nieuwe Solé-motor ingezet met nieuwe keerkoppeling. Uren staan nu op 900.
Naast zeilen hou ik van techniek, waardoor de ARGO stuurt met een onderdekse linear 1. Geluidloos dus! Afgekeken van een H-Rassy heb ik 2 heerlijke kajuitstoelen gemonteerd. Kan je echt een hele avond heerlijk in zitten. Qua instrumenten zit alles erop, van RADAR tot Axiom kaartplotter, van boegschroef tot op meerdere plaatsen afleesbare diepte- en snelheidsmeter.
Electriciteit gaat met 1 lood-startaccu en 2 ruim bemeten lithium-accus. Overigens zo aangesloten dat je er ook koffie mee kan zetten via een dikke omvormer.
Alle lampen en lampjes zijn vervangen voor LED. Binnen in de boot bijna romantisch, buiten zeer ver stralend zichtbaar
De boot heeft ook een échte truma airco, die wij gebruiken om lekker koel te slapen. Het hele schip is praktisch en modern en voorzien van alles wat ik op mijn zeiltochten nodig vond.
Een electrische ankerlier voor het gemak, airco dus in de slaapkajuit, een geluidloze stuurautomaat, warm en koud water, ook aan dek, een halfwinder met prachtige kleuren, heb het schip zelf wat meer zeil gegeven via een langere giek, waardoor de kruissnelheid van 7 kn bij B4 bereikt kan worden.
Wordt de wind meer kan ik met 3 reven het tuig beperken. De grote genua op de rol.
Het doorgelatte grootzeil kan ik bij de mast óf in de kuip hijsen en vanuit de kuip weer laten zakken. Voor dat laatste moest ik alle leuvers van rollagers voorzien.
Wij zijn met het schip tot Stockholm geweest, maar met 1,10 diepgang kan je ook over (bijna) alle wantijen op de Waddenzee heen.
Is er dan helemaal niets meer te doen aan dit schip.
Jawel, ik heb de 2-componentenverf klaar liggen om de opbouw dit voorjaar van een nieuwe laag te voorzien (2 dagen werk) en op termijn zal het teakdek een keer vervangen moeten worden.
Of, heb ik uitgezocht, wellicht is kunstteak de slimste optie.
Qua techniek, qua zeilen, qua voorzieningen is het schip klaar voor iedere vakantie in het grote 4-kant.
Ik heb contacten met de bouwer van het schip en weet dus best veel van de hele bouwwijze. De romp is van heel dik woodcore,
volstrekt onderhoudsvrij. De achterkant ziet er uit als 'gewoon' hout, maar is ook woodcore, met de lak als verfraaing, lakken is niet echt noodzakelijk (maar doe ik dus voor het mooie glimmen).
Het stuurwiel houdt onwijs prettig vast. Hout is zoveel warmer dan ijzer.
Slapen doen wij in de punt, maar er zijn ook 2 hele ruime achterkooien, waardoor je er als gezin met zn 4-ren prima mee kan reizen. De kajuitbank is tevens slingerbed. Daarboven hangt de TV, ik verbind die met mijn GSM en voila, alle wedstrijden van Oranje gezien.
Waarom overwegen we de ARGO te gaan verkopen?
Het pensioen dient zich aan, en het plan is om te verhuizen naar Griekenland met die zeeen als nieuw vaarwater.
De ARGO er naar toe varen is een optie, maar niet onze 1e keuze.
Zoek je een wadscharrelaar met de optie om ook verdere reizen te maken, wil je dat veilig én comfortabel doen, dan is de ARGO een heerlijk schip. En je begint niet met allemaal technisch gedoe, in dit schip is alles zeer recent een keer onder handen genomen. Waaronder ook nieuwe kajuitramen, die zijn nu van kunststof. De matrassen missen op de fotos, die liggen in de winter altijd thuis. Verwarming via een dieselkachel Wallas 3G.
Qua diesel altijd gevaren met GTL/HVO100. Dus zowel kachel als motor zijn superschoon van binnen.
Aanleggen met een langkieler is een trucje, maar met de boegschroef kinderwerk.
Uiteraard met een officiele BTW-verklaring voor de douane. De altijd-lastige-koopmans ankerkettingbuis is anders geregeld. 🙏
Warm en koudwater met thermostaatkranen, heel comfortabel, vooral voor de dekdouche.
Via mail kan ik nog veel meer fotos aanleveren en alle vragen beantwoorden. Bezichtigen kan natuurlijk altijd, maar mijn tijd is me dierbaar dus heel graag alleen voor serieuze zeilers.
Namens de Argo, Joric
Zeiljacht ARGO is een koopmans 35 (10,30/3,15) met een hydraulisch ophaalbare kiel, waardoor de diepte slechts 1,10 is,
met midzwaard naar beneden 2,10 om scherp te kunnen varen.
Wij zeilen simpelweg dwars door al het fonteinkruid heen met deze langkieler!
Het schip is i.o.m. Dick Koopmans sr gebouwd in woodcore door een échte timmerman, waardoor de binnenkant op het niveau is van een Hutting 35. De kuip is uiterst comfortabel, zeker ook bij zeegang.
Vanwege een winterbergingongelukje met de mast is het hele staand want in 2015 (mast en verstaging) vervangen, het staand want gaat dus weer 30 jaar mee. Het schip is gebouwd in 1989.
Zelf heb ik het schip in 2018 gekocht en er een nieuwe Solé-motor ingezet met nieuwe keerkoppeling. Uren staan nu op 900.
Naast zeilen hou ik van techniek, waardoor de ARGO stuurt met een onderdekse linear 1. Geluidloos dus! Afgekeken van een H-Rassy heb ik 2 heerlijke kajuitstoelen gemonteerd. Kan je echt een hele avond heerlijk in zitten. Qua instrumenten zit alles erop, van RADAR tot Axiom kaartplotter, van boegschroef tot op meerdere plaatsen afleesbare diepte- en snelheidsmeter.
Electriciteit gaat met 1 lood-startaccu en 2 ruim bemeten lithium-accus. Overigens zo aangesloten dat je er ook koffie mee kan zetten via een dikke omvormer.
Alle lampen en lampjes zijn vervangen voor LED. Binnen in de boot bijna romantisch, buiten zeer ver stralend zichtbaar
De boot heeft ook een échte truma airco, die wij gebruiken om lekker koel te slapen. Het hele schip is praktisch en modern en voorzien van alles wat ik op mijn zeiltochten nodig vond.
Een electrische ankerlier voor het gemak, airco dus in de slaapkajuit, een geluidloze stuurautomaat, warm en koud water, ook aan dek, een halfwinder met prachtige kleuren, heb het schip zelf wat meer zeil gegeven via een langere giek, waardoor de kruissnelheid van 7 kn bij B4 bereikt kan worden.
Wordt de wind meer kan ik met 3 reven het tuig beperken. De grote genua op de rol.
Het doorgelatte grootzeil kan ik bij de mast óf in de kuip hijsen en vanuit de kuip weer laten zakken. Voor dat laatste moest ik alle leuvers van rollagers voorzien.
Wij zijn met het schip tot Stockholm geweest, maar met 1,10 diepgang kan je ook over (bijna) alle wantijen op de Waddenzee heen.
Is er dan helemaal niets meer te doen aan dit schip.
Jawel, ik heb de 2-componentenverf klaar liggen om de opbouw dit voorjaar van een nieuwe laag te voorzien (2 dagen werk) en op termijn zal het teakdek een keer vervangen moeten worden.
Of, heb ik uitgezocht, wellicht is kunstteak de slimste optie.
Qua techniek, qua zeilen, qua voorzieningen is het schip klaar voor iedere vakantie in het grote 4-kant.
Ik heb contacten met de bouwer van het schip en weet dus best veel van de hele bouwwijze. De romp is van heel dik woodcore,
volstrekt onderhoudsvrij. De achterkant ziet er uit als 'gewoon' hout, maar is ook woodcore, met de lak als verfraaing, lakken is niet echt noodzakelijk (maar doe ik dus voor het mooie glimmen).
Het stuurwiel houdt onwijs prettig vast. Hout is zoveel warmer dan ijzer.
Slapen doen wij in de punt, maar er zijn ook 2 hele ruime achterkooien, waardoor je er als gezin met zn 4-ren prima mee kan reizen. De kajuitbank is tevens slingerbed. Daarboven hangt de TV, ik verbind die met mijn GSM en voila, alle wedstrijden van Oranje gezien.
Waarom overwegen we de ARGO te gaan verkopen?
Het pensioen dient zich aan, en het plan is om te verhuizen naar Griekenland met die zeeen als nieuw vaarwater.
De ARGO er naar toe varen is een optie, maar niet onze 1e keuze.
Zoek je een wadscharrelaar met de optie om ook verdere reizen te maken, wil je dat veilig én comfortabel doen, dan is de ARGO een heerlijk schip. En je begint niet met allemaal technisch gedoe, in dit schip is alles zeer recent een keer onder handen genomen. Waaronder ook nieuwe kajuitramen, die zijn nu van kunststof. De matrassen missen op de fotos, die liggen in de winter altijd thuis. Verwarming via een dieselkachel Wallas 3G.
Qua diesel altijd gevaren met GTL/HVO100. Dus zowel kachel als motor zijn superschoon van binnen.
Aanleggen met een langkieler is een trucje, maar met de boegschroef kinderwerk.
Uiteraard met een officiele BTW-verklaring voor de douane. De altijd-lastige-koopmans ankerkettingbuis is anders geregeld. 🙏
Warm en koudwater met thermostaatkranen, heel comfortabel, vooral voor de dekdouche.
Via mail kan ik nog veel meer fotos aanleveren en alle vragen beantwoorden. Bezichtigen kan natuurlijk altijd, maar mijn tijd is me dierbaar dus heel graag alleen voor serieuze zeilers.
Namens de Argo, Joric
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Beuningen Gld
673x bekeken
32x bewaard
Sinds 22 nov '25
Advertentienummer: m2337119774
Populaire zoektermen
Kajuitzeilboten en Zeiljachtenzeiljacht te koopzeiljacht moet wegzeiljacht staalzeiljacht te koopzeilboot -ophaalbare -kielkajuitzeilboten en zeiljachtenkoopmanspion zeiljachtzeiljachtendufour 35grinde zeiljachtbries zeiljachtzeiljacht 9 tot 12 meteriphone amersfoort in Mobiele telefoons | Apple iPhonerenault twingo 2016 in Renaultmaclaren voetenzak in Buggy'shydroforce in Rubberbotendeeghaak in Keukenmixerssoldeer brander in Gereedschap | Lasapparatenparajumpers dames long bear in Jassen | Winterpan european st 1100 in Onderdelen | Hondacrosstrainer kettler in Fitnessapparatuurschroef met as in Bootonderdelen