Doerak 780AK
Bieden
Ophalen
109220sinds 9 mei. '24, 14:24
Kenmerken
ConditieGebruikt
MateriaalStaal
Lengte6 tot 9 meter
BrandstofDiesel
Type motorBinnenboordmotor
Vermogen30 tot 50 pk
Beschrijving
Doerak 780 AK
- Ontworpen door Dick Lefeber, gebouwd door de Eista werf in 1969. Bouwnummer 35
- Uitvoerige historie uit Eista-archief aanwezig. In 1975 is de boot terug bij de werf geweest en zijn o.a. de ramen naar het toen nieuwere model geupdate
- 6 slaapplaatsen: 2x dubbel bed in voorkajuit, 2 enkele bedden in de achterkajuit
- Stahoogte: voorkajuit 1.9m, stuurhut 2.05m, achterkajuit ca 1.35m
- Stalen knikspant, vlamverzinkt binnen en buiten (factuur beschikbaar). Hierdoor houdt de verf moeizaam, maar heb je desondanks nooit grote roestproblemen
- Lengte x breedte x diepgang: 7.80 x 3.10 x 0.75 m
- Doorvaarhoogte: 3.10 / 2.10 m (mastje plat)
- Inspectiekoker en zwemtrap
- Stuurhut: PVC tent
- Gewicht: ca 4100 kg
Motorisatie en tank
- Originele Peugeot Indenor XDP 4x85 # 1100976, 40 pk met Borg Warner Velvet Drive
- Bodemkoeling, droge uitlaat is geïsoleerd met gealuminiseerde kevlar-dekens
- Stalen dieseltank (2020 grondig gereinigd) 150 liter, met niveaumeter, mangat en waterzak
- Vetgesmeerde schroefas, vetspuit meegeleverd
Drinkwater en Sanitair
- Kunststof HDPE watertanks: 93+64 liter. De onderste tank heeft een waterniveausensor
- Druksensor-pomp: MARCO UP2/E: automatisch pompen als de kraan open gaat, 10l/min
- Toilet handbediend, met 3-weg klep: overboord of vuilwatertank
- Vuilwatertank 70 liter
Elektrische installatie
- Walstroomaansluiting in de boot, met ca 20m kabel
- 2000W ringkern-scheidingstrafo met inschakelvertraging
- Ective CSI10 1000W zuivere sinus omvormer met omschakelautomaat en 10A acculader tbv huishoudaccu
- Verbruiksmonitor ingebouwd maar nog niet aangesloten
- Victron Pallas 12V/15A acculader aangesloten op Battery Isolater (met spannings-correctie)
- Diodebrug: Sure Power Multi-Battery Isolator 952A
- HH-accu’s: 4x MonBat Semitractie6402 SMF 140Ah/950A accu’s uit 2020 met ‘Cube’ accupool-zekeringen
- Landstar LS1024EU Zonne-omvormer 50V/12V-10A met Enjoy Solar 150W zonnecel
- Engel SRBD-543D-E-T 47 liter compressor-koelkast met klein vriesvak
- Telefunken D24H342A Led-TV met digitenne (werkt momenteel niet om onbekende reden)
- Startaccu: Varts E9 70Ah 649A (EN) uit 2022
- Roerstandaanwijzer aanwezig maar nog niet aangesloten
- Alle gebruikers gezekerd met 12V installatieautomaten
- Top-, hek- en navigatielichten (origineel koper) en ankerlicht (origineel koper)
Koken
- 2-pits gastoestel
- 2 Propaan-flessen in gasbun in achterschip
Veiligheid:
- Marifoon: Standard Horizon Eclipse GX1300 (Bij George Kniest op ATIS-nummer gezet)
- Losse demontabele radarreflector
- 2 rookmelders
- Schuimblusser 2 liter
- 6 reddingsvesten in 2 maten (L en XL)
- Stalen Anker, verzinkt, met nylon lijn
- HH-accu’s op polen gezekerd
Extra’s:
- Wintertent
- Diverse lijnen, 6 fenders zwart 20cm diameter, 2 fenders blauw 40cm diameter
- Nieuwe koelslang met zware kwaliteit slangkoppelingen meegeleverd
- 2x Puts
Recent onderhoud:
- Alle bedrading vervangen en nul-draad toegevoegd
- Accu’s opnieuw aangesloten, dikker koper en zelfde kabellengte
- Motor opnieuw bedraad
- Dieselleidingen, pomp en kranen vervangen
- 2 motorsteunen vervangen (en 2 reserve aanwezig)
- Standraad motoronderhoud (reserve diesel- en olie filters aanwezig)
- Waterleidingen, pomp en kraan vervangen
- 3 tentramen vervangen (maar achterraam heeft helaas schade door chemische aantasting van onbekende oorsprong)
- Alle ritsen vervangen
- Ontworpen door Dick Lefeber, gebouwd door de Eista werf in 1969. Bouwnummer 35
- Uitvoerige historie uit Eista-archief aanwezig. In 1975 is de boot terug bij de werf geweest en zijn o.a. de ramen naar het toen nieuwere model geupdate
- 6 slaapplaatsen: 2x dubbel bed in voorkajuit, 2 enkele bedden in de achterkajuit
- Stahoogte: voorkajuit 1.9m, stuurhut 2.05m, achterkajuit ca 1.35m
- Stalen knikspant, vlamverzinkt binnen en buiten (factuur beschikbaar). Hierdoor houdt de verf moeizaam, maar heb je desondanks nooit grote roestproblemen
- Lengte x breedte x diepgang: 7.80 x 3.10 x 0.75 m
- Doorvaarhoogte: 3.10 / 2.10 m (mastje plat)
- Inspectiekoker en zwemtrap
- Stuurhut: PVC tent
- Gewicht: ca 4100 kg
Motorisatie en tank
- Originele Peugeot Indenor XDP 4x85 # 1100976, 40 pk met Borg Warner Velvet Drive
- Bodemkoeling, droge uitlaat is geïsoleerd met gealuminiseerde kevlar-dekens
- Stalen dieseltank (2020 grondig gereinigd) 150 liter, met niveaumeter, mangat en waterzak
- Vetgesmeerde schroefas, vetspuit meegeleverd
Drinkwater en Sanitair
- Kunststof HDPE watertanks: 93+64 liter. De onderste tank heeft een waterniveausensor
- Druksensor-pomp: MARCO UP2/E: automatisch pompen als de kraan open gaat, 10l/min
- Toilet handbediend, met 3-weg klep: overboord of vuilwatertank
- Vuilwatertank 70 liter
Elektrische installatie
- Walstroomaansluiting in de boot, met ca 20m kabel
- 2000W ringkern-scheidingstrafo met inschakelvertraging
- Ective CSI10 1000W zuivere sinus omvormer met omschakelautomaat en 10A acculader tbv huishoudaccu
- Verbruiksmonitor ingebouwd maar nog niet aangesloten
- Victron Pallas 12V/15A acculader aangesloten op Battery Isolater (met spannings-correctie)
- Diodebrug: Sure Power Multi-Battery Isolator 952A
- HH-accu’s: 4x MonBat Semitractie6402 SMF 140Ah/950A accu’s uit 2020 met ‘Cube’ accupool-zekeringen
- Landstar LS1024EU Zonne-omvormer 50V/12V-10A met Enjoy Solar 150W zonnecel
- Engel SRBD-543D-E-T 47 liter compressor-koelkast met klein vriesvak
- Telefunken D24H342A Led-TV met digitenne (werkt momenteel niet om onbekende reden)
- Startaccu: Varts E9 70Ah 649A (EN) uit 2022
- Roerstandaanwijzer aanwezig maar nog niet aangesloten
- Alle gebruikers gezekerd met 12V installatieautomaten
- Top-, hek- en navigatielichten (origineel koper) en ankerlicht (origineel koper)
Koken
- 2-pits gastoestel
- 2 Propaan-flessen in gasbun in achterschip
Veiligheid:
- Marifoon: Standard Horizon Eclipse GX1300 (Bij George Kniest op ATIS-nummer gezet)
- Losse demontabele radarreflector
- 2 rookmelders
- Schuimblusser 2 liter
- 6 reddingsvesten in 2 maten (L en XL)
- Stalen Anker, verzinkt, met nylon lijn
- HH-accu’s op polen gezekerd
Extra’s:
- Wintertent
- Diverse lijnen, 6 fenders zwart 20cm diameter, 2 fenders blauw 40cm diameter
- Nieuwe koelslang met zware kwaliteit slangkoppelingen meegeleverd
- 2x Puts
Recent onderhoud:
- Alle bedrading vervangen en nul-draad toegevoegd
- Accu’s opnieuw aangesloten, dikker koper en zelfde kabellengte
- Motor opnieuw bedraad
- Dieselleidingen, pomp en kranen vervangen
- 2 motorsteunen vervangen (en 2 reserve aanwezig)
- Standraad motoronderhoud (reserve diesel- en olie filters aanwezig)
- Waterleidingen, pomp en kraan vervangen
- 3 tentramen vervangen (maar achterraam heeft helaas schade door chemische aantasting van onbekende oorsprong)
- Alle ritsen vervangen
Advertentienummer: m2113312811
Populaire zoektermen
motorjachten in Motorboten en Jachtenmotorboten en motorjachten in Motorboten en Jachtendoerakdoerak te koopmotorboten en motorjachten in Watersport en Botendoerak 650gebruikte motorboten in Motorboten en Jachtenboot in Motorboten en Jachtendoerak gebruikt in Motorboten en Jachtenkajuitboot in Motorboten en Jachtenmotorjachten 9 tot 12 meter in Motorboten en Jachtenkotter in Motorboten en Jachtenspitsgatter in Motorboten en Jachtenpolyester in Motorboten en Jachtenzeewaardig in Motorboten en Jachtenanimal crossing switch in Nintendo Switchkloostertafel 240x100zijden bloemengolfplaat asbestvrijscheikunde chemie vwo 4