Kenmerken

Conditie
Gebruikt
Materiaal
Staal
Lengte
12 meter of meer
Brandstof
Diesel
Type motor
Binnenboordmotor
Vermogen
50 pk of meer

Beschrijving

Omschrijving
Thuishaven: Cuxhaven/Duitsland
BRT: 56,38 ton
NRZ: 28,00
Totale lengte: 22,20 m
Register lengte: 19,63 m
Breedte over alles: 5,24 m
Maximale diepgang: 2,25 m
Hoogte zijkant: 2,65 m
Vrijboord: 0,39 m
Waterverplaatsing: 108,6 m3

Hoofdmotor: lanzame toerige MWM RH 348 SU 525 pk/386 kW bij 375 tpm, 6 cilinders (motor onduidelijk), vermogenstoename mogelijk door achteraf aanbrengen turbolader (zie brochure MWM)
Hulpdiesel: MAN 0226-2, 14,5 kW bij 1500 omw/min
Ankerlier: Hatz E80G, gereviseerd
Startluchtcompressor: Sauer, gereviseerd
Bunker: bakboord 4,69 t, stuurboord 6,25 t = ca. 10 t
Bollard pull: 8 ton
Bouwjaar 1924 Meyer scheepswerf, Papenburg
Ombouw 1961/62 Scheepswerf Mützelfeldt, Cuxhaven
Schroef gemaakt van SoGMs 57 F 45 (marinebrons) diameter 1.740 %, 4 bladen, linkse aandrijving
Gecombineerde binnenvaart/zee sleepboot met hoge en lage zuigkracht te koop.

Het jaar is net begonnen, ben je klaar voor een nieuw project? Hier heb je de kans om veel sleepboot te krijgen voor weinig geld. De sleepboot moet echter nog worden opgeknapt en wakker gekust – hij is momenteel niet rijklaar en moet dus worden opgehaald, maar biedt veel potentieel. De voorste logis is gestript en dus vrij van verrassingen (vervuilingsvrij), dus ruimte voor eigen ideeën bij de inrichting. Het schip kan gebruikt worden als woonschip of, na opknappen/vernieuwen van de papieren, ook commercieel gebruikt worden. Talrijke scheepspapieren aanwezig. Dituse SUK 2016 verlopen.

Bekende punten: Desch koppeling hulpmotor is versleten, gedemonteerd en zal worden bijgevoegd als een monster, toestand van de hoofdmotor is onduidelijk, geen statische test mogelijk, maar geen bekende motorschade. Opofferanoden moeten vervangen worden, over- en onderwaterschilderwerk is nodig. Instrument roers-tandaanwijzer is verwijderd en moet gereviseerd worden, wordt als monster meegegeven. Controlestand op het observatiedek onduidelijk en buiten gebruik gesteld.

De langzame toerige MWM RH 348 SU staat bekend om zijn robuustheid en lange levensduur en is nog steeds populair in de binnenvaart, dus goede reserveonderdelen situatie. Het schip is de afgelopen tien jaar niet actief gebruikt, maar heeft wel uitgebreide scheepsbouwwerkzaamheden aan het onderwaterschip ondergaan. In 2012 is bijvoorbeeld de stuurboordzijde van de boeg bij een scheepswerf vernieuwd (zie foto) en zijn verschillende stalen platen steeds opnieuw professioneel ingelast. Er werd veel belang gehecht aan het niet dubbel lassen, maar vlak inlassen. Het machinekamerschot tussen de machinekamer en de logis werd op een scheepswerf tegen hoge kosten volledig vernieuwd. De koelwatertank achtersteven en de zoetwatertank voor de boeg (ook de trimtank) zijn in 2016 uitgebreid vernieuwd op een scheepswerf. De schroefas en het roer zijn opnieuw gemeten in 2011.

Een surveyor voert momenteel ook een ringonderzoek uit.

Het schip ligt momenteel droog op de slip op de scheepswerf in Cuxhaven/Duitsland en kan na overleg 's avonds en in het weekend worden bezichtigd (ik heb een sleutel van de scheepswerf).

Ik hoop dat ik niet te veel fouten in de tekst heb gemaakt. Helaas spreek ik geen Nederlands. Neem contact met me op in het Duits of Engels.

De boot wordt particuliere verkocht zoals deze is. Ik heb Duitse BTW betaald bij de aankoop.

Voor meerdere informatie graag bellen +49 1520 4087661 (graag WahtsApp)
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Offenbach, Duitsland
12.286x bekeken
73x bewaard
Sinds 27 apr '25
Advertentienummer: m2261790079