10m historisch werkschip

€ 9.750,00
Ophalen
69325sinds 2 mei. '25, 19:03
Deel via
of

Kenmerken

ConditieGebruikt
MateriaalStaal
Lengte9 tot 12 meter
BrandstofDiesel
Type motorBinnenboordmotor
Vermogen30 tot 50 pk

Beschrijving

Uniek werkschip van 10 bij 3m uit 1951 dat tijdens de watersnoodramp nog dienst heeft gedaan!

Zeer stabiel Schip met veel ruimte en mogelijkheden.
diepgang 65-70cm
doorvaarhoogte plus minus 2m

Technisch is het prima in orde bij "ut sloepke". : er zit er een zo goed als nieuwe direct ingespoten diesel motor in van Timray(geplaatst 2012), die slechts 104 vaaruren heeft, en een zware duco boegschroef met eigen accupakket en separate lader(via walstroom)
.
Er is een grote rvs watertank gemonteerd onder 1 van de salonbanken, er is een eberspacher verwarming aanwezig, radio/muziek door de hele boot, een dieptemeter, ruddersafe, voldoende 12 volt verlichting. etc etc

De aandrijving(schroef) ligt in een pijp voor het roer(zie foto), dus ze stuurt scherp, en kan droogvallen.

In de salon is slaapplek voor 2 in de punt maar je kunt de eethoek ook nog veranderen voor 2 extra plekken.
Er is enorm veel opbergruimte onder de banken, in lades en kasten, er is een natte cel met wasbak en stromend water alsmede chemisch toilet(standpijpen onderwatertoilet zijn reeds professioneel dicht gemaakt). Er zitten schuiframen her en der voor frisse lucht.

In de stuurhut is een aanrecht aanwezig met veel opbergruimte alsmede een ijskast.
De gasfles staat veilig in een afgesloten bun buiten de kajuit p het achterdek

Verder is er een leuk (inklap)tafeltje aanwezig om tijdens het varen aan te zitten of bv te ontbijten tijdens een lekker weekend weg. Het raam aan stuurboord kan open, de deur zelfs in 2 delen, en er zit elektrische ventilatie in, altijd fris sturen dus !

Los daarvan kan er ook buiten gestuurd worden ! (Via de v in de achtersteven kan er een stang aan het roer worden gemaakt zoals bij een oude sloep, erg lekker !)

Op de voorpunt staat een mooie nieuwe vetus ankerlier klaar om aangesloten te worden, de bijbehorende ketting is er uiteraard ook.

In het motordeel zijn 2 nieuwe accu's aanwezig(Start en verbruik), die gescheiden zijn door een victron scheidingsbrug. (Dus altijd een volle startccu). deze worden tijdens varen geladen door de nieuwe dynamo, en zijn ook te laden via walstroom (zie foto van de lader)

De motor hebben wij een beurt laten geven, waarbij de waterpomp en de dynamo vernieuwd zijn, alsmede dus de start- en verbruikerssaccu.
Vetpot en schroefas zijn gecontroleerd, de aanvoer en koeling ook, dus instappen en varen maar.

Het onderwaterschip is in 2022 nog volledig gedaan door de vorige eigenaar.(zie foto van de boot op het droge) incl nieuwe anodes!

De boot is netjes opgeruimd, uiteraard blijven fenders, lijnen en anker op de boot, alsmede een pikhaak etc.

Wat werk betreft : er is altijd werk aan een boot ;-) : het is zoals bij ieder stalen schip bijhouden en bijwerken. Het dek behoeft een nieuwe deklaag, en de bovenbouw mag worden bijgewerkt, of op termijn nieuw geschilderd. Verder is de 2 delige buitendeur toe aan een laag beits.

Inruil van een kleine boot of sloep is mogelijk.
Te bezichtigen in Roermond na afspraak , en te varen na overeenkomst, om dagtripjes te voorkomen ;-)
Advertentienummer: m2263725352