Kenmerken

ConditieGebruikt
MateriaalStaal
Lengte9 tot 12 meter
BrandstofDiesel
Type motorBinnenboordmotor
Vermogen50 pk of meer

Beschrijving

Vakantieklaar!

Ons plezierjacht is 9,5 m lang (10 meter met fietsendrager) en iets breder dan 3 meter. Er is waarschijnlijk geen 2e van dit model. Stoer, stevig en vooral heel erg ruim.

De foto van de voorkajuit laat een 2e bed zien, als stapelbed bijgemaakt. Het stapelbed onder is geschikt voor een volwassen persoon, het bovenbed is geschikt voor kinderen tot 12/13 jaar.

De indeling is heel handig met 4 vaste slaapplaatsen:
2 in de voorkajuit welke met een deur is af te sluiten
2 in de achterkajuit die je ook kunt afsluiten

In de stuurhut is er een mogelijkheid om van de dinette nog 2 slaapplaatsen te maken. De dinette is vorig jaar nieuw gestoffeerd.

De motor is recent nog onderhouden door Willy Scheepmaker uit Nieuw Amsterdam, en dit jaar (mei) door André Dijkstra Machinereparatie. Het schip is werfgebouwd. Volgens overgeleverde verhalen is deze boot van rijkswaterstaat geweest en gebruikt om directie en Koningin Wilhelmina over het Ijsselmeer te vervoeren. Doordat de boot laag is vaar je makkelijk onder de meeste bruggen door. De diepgang van 85 cm is ook fijn. Afgelopen 3 jaar zijn de belangrijkste technische zaken aangepakt. Nieuwe Accu's, schoonwaterpomp daarnaast is ook alle electra en electronica (leidingwerk) vervangen. De boot beschikt over een betrouwbare Thornycroft BMC motor. Deze diesel verbuikt 1 tot 2 liter per uur als je rustig vaart. De motor is meer dan 50Pk. De kracht van de motor is ruim voldoende voor dit schip. De keerkoppeling is in mei dit jaar gereviseerd!
Afgelopen oktober is ze uit het water gehaald en voorzien van prachtige nieuwe verflagen en ook de antifouling is opnieuw aangebracht. De oude dame ligt er prachtig bij.

2 pits gasstel
Stromend schoonwater met elektrische pomp
200 liter RVS schoonwatertank met niveaumeter
Electrisch toilet zonder vuilwatertank
2 nieuwe grote accu's voor starten en 12Volt & 220Volt
Veel stopcontacten, ook in de ouderslaapkamer
Zonnepaneel inclusief omvormer en display
USB poort 2 keer voor opladen e.d.
Victron accu bewaker
Victron accu snellader via walstroom aansluiting
Omvormer 3500 Watt 5000 watt piek met zuivere sinus
Stofzuiger, waterkoker, koffiezetter werken alle op de omvormer,
Alle verlichting buiten rondom werkt
Binnen verlichting zowel 12 als 220Volt
Achterop de boot een aluminium moderne fietsendrager voor twee electrische volwassen fietsen en 1 grote kinderfiets (niet op de foto, wel aanwezig!)

De besturing kan binnen met het roer, daarnaast is er electronische besturing die ofwel een ingestelde koers vaart, ofwel het roer is via een soort horloge draadloos te bedienen. Dit werkt geweldig als je bijvoorbeeld achterop het dek zit. Buitenbesturing via de stuurautomaat dus!

Schilderwerk is in prima staat, goede anodes, nieuwe schroefas.

Goed om te weten: de raamrubbers dienen in de komende jaren vervangen te worden, ze zijn verweerd met de jaren. Hier is in de prijs rekening mee gehouden.

Voor bezichtiging willen we de tijd nemen. Wilt u onderhandelen, nou ja dat kan, maar liefst naast de boot. 

Wij weten niet het exacte bouwjaar, wel dat de werf die dit schip gemaakt heeft ergens in 1952 gestopt is. De betimmering is duur hardhout, wij denken teak hout. Recent hebben we een foto ontvangen van een familielid van de bouwwerf, een klm luchtfoto uit 1952 geeft ook onze boot weer.

Voor jonge gezinnen is de boot ideaal omdat je niet zomaar uit de boot kan stappen als jong kind, vanwege de relatief hoge instap. Daarnaast is er een stapelbed in de voorkajuit. Deze kajuit kun je "afsluiten". Ouders kunnen in de achterkajuit slapen. De indeling is erg praktisch, er is veel bergruimte. Een compressorkoelkast enz...
Veel toebehoren aanwezig, zoals een volle gereedschapskist, een ruimtebesparende stofzuiger, nieuwe stoelen voor op het dek, opbergbakken, etc.

Deze boot vaart erg makkelijk, binnen een week manouvreer je door de kleinste havens. Het ontbreken van de boegschroef is voor ons nooit een probleem geweest. Mocht een boegschroef toch noodzakelijk zijn dan is deze te plaatsen.

Het onderwaterschip is ieder jaar in de antifouling gezet, rondom het lakwerk is goed. Door de verfbeurt eind vorig jaar is er de komende jaren weinig omkijken naar.

Afhankelijk van belading is de doorvaarhoogte 210 Cm met mastvoet. Als je de mastvoet en toeter zou verwijderen en/of verplaatsen dan is de doorvaarhoogte 190cm

De stahoogte in de stuurhut is 195cm in de voorkajuit 185 cm

Er zijn facturen aanwezig van onder andere de motor. Veel historie en administratie aanwezig.

De boot ligt in de haven van Oudega (Smallingerland).
De prijs is verlaagd van 15.000 naar 12.999,-!
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Advertentienummer: m2288790669727662sinds 13 jul. '25, 21:19