Doerak700, schilderbeurt 2024, 2-cil Yanmar, verwarming
286971sinds 14 jul. '25, 16:29
€ 6.200,00
Ophalen
Verzenden voor € 4,95
Kenmerken
ConditieGebruikt
MateriaalStaal
BrandstofDiesel
Type motorBinnenboordmotor
Vermogen10 tot 30 pk
Beschrijving
Boot ligt in Lemmer.
Doerak700, in de originele kleurstelling van de jaren zeventig en nog voorzien van de typerende kajuitreling rondom.
De foto’s zijn van augustus 2024, op de laatste na. Staat nu op de kant, dus een eventuele vlakdiktemeting kan zo gedaan worden.
Verfsysteem van 2024: het onderschip met een laag Primocon en twee lagen antifouling van Hempel, de romp met Hempel undercoat als primer en een afwerking met Toplac van International; hetzelfde is ook gebruikt voor de kajuit.
International Interdeck is gebruikt voor de gangboorden, voorzien van antislip.
Ook de stalen vlakken in de kuip zijn opnieuw gedaan, net als de buizen van de tent.
Omdat de raamrubbers nog in een behoorlijke staat waren, zijn die niet vervangen, al komen daaronder wel wat roestblaasjes vandaan. Over 5-6 jaar zou ik dat wel doen, dan kan het grondiger aangepakt worden.
Van binnen heeft de boot zes jaar geleden een refit gehad. De kussen zijn daarbij ook vervangen. Niet alleen nieuw bekleed, maar ze zijn van de beste kwaliteit (Panterra koudschuim).
Lengte 7 meter, breed 2,75m, diepgang 65cm. U komt dus vrijwel overal en met zonnepaneel bent u zelfvoorzienend.
Omvormer aan boord. Walstroomvoorziening. Twee accu’s.
De motor is een 2 cilinder Yanmar, die loopt als een zonnetje. De maximum snelheid ligt op zo’n 11 km per uur. Wellicht kunt u er nog een fractie meer uit persen, maar dat loont dan nauwelijks meer - en kost vooral meer brandstof. Het normale verbruik is zo’n 1,7 liter per vaaruur.
De boot heeft geen standpijpen meer. Die zijn normaal van het toilet of het keukenblok en dat wil bij Doerakken nog weleens een zwakke plek vormen. Het keukenblok voert sindsdien af naar een vuilwatertank (is grijs water, dus niet verplicht). In het toilethok staat een hoge PortaPotti. Dat werkt prima, maar u zou het ook op een andere manier op kunnen lossen.
Drie jaar terug is de boot voorzien van heteluchtverwarming. Een standkachel op diesel die het rechtstreeks uit de tank haalt, van het Finse A-merk Saphire (1650 euro), de stilste op markt.
Zowel de kajuit als de kuip hebben een uitgang voor warme lucht, die afzonderlijk te openen of sluiten zijn. Een sensor voor de thermostaat zit in de kajuit, weggewerkt in het keukenblok.
Die verwarming is een uitkomst, uw seizoen wordt er een stuk langer langer door. In het voor- en naseizoen is het water met al zijn rust misschien wel op zijn mooist.
Van de banken kunnen zowel twee eenpersoons bedden, als een kingsize tweepersoonsbed gemaakt worden. De achterbank is eventueel ook een slaapplek.
De kap is van vrachtwagenzeil en nota bene nog origineel jaren ‘70. Deze gaat nog wel even mee, maar tekenen des tijds zijn uiteraard zichtbaar: er zit weer in en hier en is sprake van een oude reparatie. De zijpanelen zijn uit te ritsen, of u klapt de deurflap naar het dak. De achterflap kan worden opgerold. Helemaal cabriovaren kan natuurlijk ook. Binnen 3-4 jaar zou ik de kap wel vervangen.
Het keukenblok heeft een elektrische waterpomp. Koken doet u op een tweepits Origo alcoholfornuis, iets wat in vele opzichten te prefereren is boven gas.
De boot heeft veel bergruimte. Voorzien van radio. Achterop zit een zwemtrap. U heeft een inspectiekoker voor de schroef, zodat u van binnenuit het makkelijk op kunt lossen mocht er ooit een touw of waterplanten in de schroef draaien.
Vakantieklaar, inclusief inventaris.
Oftewel, de kap mag dan oud zijn, het is een ontzettend fijne boot.
Beller is sneller.
Doerak700, in de originele kleurstelling van de jaren zeventig en nog voorzien van de typerende kajuitreling rondom.
De foto’s zijn van augustus 2024, op de laatste na. Staat nu op de kant, dus een eventuele vlakdiktemeting kan zo gedaan worden.
Verfsysteem van 2024: het onderschip met een laag Primocon en twee lagen antifouling van Hempel, de romp met Hempel undercoat als primer en een afwerking met Toplac van International; hetzelfde is ook gebruikt voor de kajuit.
International Interdeck is gebruikt voor de gangboorden, voorzien van antislip.
Ook de stalen vlakken in de kuip zijn opnieuw gedaan, net als de buizen van de tent.
Omdat de raamrubbers nog in een behoorlijke staat waren, zijn die niet vervangen, al komen daaronder wel wat roestblaasjes vandaan. Over 5-6 jaar zou ik dat wel doen, dan kan het grondiger aangepakt worden.
Van binnen heeft de boot zes jaar geleden een refit gehad. De kussen zijn daarbij ook vervangen. Niet alleen nieuw bekleed, maar ze zijn van de beste kwaliteit (Panterra koudschuim).
Lengte 7 meter, breed 2,75m, diepgang 65cm. U komt dus vrijwel overal en met zonnepaneel bent u zelfvoorzienend.
Omvormer aan boord. Walstroomvoorziening. Twee accu’s.
De motor is een 2 cilinder Yanmar, die loopt als een zonnetje. De maximum snelheid ligt op zo’n 11 km per uur. Wellicht kunt u er nog een fractie meer uit persen, maar dat loont dan nauwelijks meer - en kost vooral meer brandstof. Het normale verbruik is zo’n 1,7 liter per vaaruur.
De boot heeft geen standpijpen meer. Die zijn normaal van het toilet of het keukenblok en dat wil bij Doerakken nog weleens een zwakke plek vormen. Het keukenblok voert sindsdien af naar een vuilwatertank (is grijs water, dus niet verplicht). In het toilethok staat een hoge PortaPotti. Dat werkt prima, maar u zou het ook op een andere manier op kunnen lossen.
Drie jaar terug is de boot voorzien van heteluchtverwarming. Een standkachel op diesel die het rechtstreeks uit de tank haalt, van het Finse A-merk Saphire (1650 euro), de stilste op markt.
Zowel de kajuit als de kuip hebben een uitgang voor warme lucht, die afzonderlijk te openen of sluiten zijn. Een sensor voor de thermostaat zit in de kajuit, weggewerkt in het keukenblok.
Die verwarming is een uitkomst, uw seizoen wordt er een stuk langer langer door. In het voor- en naseizoen is het water met al zijn rust misschien wel op zijn mooist.
Van de banken kunnen zowel twee eenpersoons bedden, als een kingsize tweepersoonsbed gemaakt worden. De achterbank is eventueel ook een slaapplek.
De kap is van vrachtwagenzeil en nota bene nog origineel jaren ‘70. Deze gaat nog wel even mee, maar tekenen des tijds zijn uiteraard zichtbaar: er zit weer in en hier en is sprake van een oude reparatie. De zijpanelen zijn uit te ritsen, of u klapt de deurflap naar het dak. De achterflap kan worden opgerold. Helemaal cabriovaren kan natuurlijk ook. Binnen 3-4 jaar zou ik de kap wel vervangen.
Het keukenblok heeft een elektrische waterpomp. Koken doet u op een tweepits Origo alcoholfornuis, iets wat in vele opzichten te prefereren is boven gas.
De boot heeft veel bergruimte. Voorzien van radio. Achterop zit een zwemtrap. U heeft een inspectiekoker voor de schroef, zodat u van binnenuit het makkelijk op kunt lossen mocht er ooit een touw of waterplanten in de schroef draaien.
Vakantieklaar, inclusief inventaris.
Oftewel, de kap mag dan oud zijn, het is een ontzettend fijne boot.
Beller is sneller.
Advertentienummer: m2289015225
Populaire zoektermen
Motorboten en Motorjachtenmotorboten 9 tot 12 metermotorjachten 12 meter of meermotorboten te koopmotorjachtenmotorboten te koopmotorboten en motorjachtenmotorboten en motorjachtenpolyester motorbotenklassieke motorbotenmotorjachten 9 tot 12 meterpolyester motorboten diesel 10 metermotorboten 9 tot 12 meterpolyester motorboten dieselsuzuki swift 2006 in Suzukilamulux salontafel in Tafels | Salontafelsleki skistokken 115 in Skiën en Langlaufenah vivo in Keuken | Servieshobby de luxe 460 sff in Caravanskia sportage 2011 in Besturingenkhuizen in Kleding | Motorkledinghooibalen in Stalling en Weidegangthuis kapster in Uiterlijk | Haarverzorgingqsc in Professionele Audio-, Tv- en Video-apparatuur