Kenmerken

Conditie
Gebruikt
Materiaal
Staal
Lengte
9 tot 12 meter
Brandstof
Diesel
Type motor
Binnenboordmotor
Vermogen
50 pk of meer

Beschrijving

Een unieke kans voor de liefhebber!

Na jarenlang vaarplezier bieden wij onze unieke motorkotter MS Dolores te koop aan.

MS Dolores is een door Vripack Yacht Design (gevestigd in Sneek) ontworpen stalen zeilkotter die in het verleden (door een vorige eigenaar) is omgebouwd naar motorschip. Het schip is gebouwd in 1985 en heeft een multiknikspant romp en beschikt over zeer goede vaareigenschappen. De afmetingen van het schip bedragen 10.80 x 3.30 x 1.00 m (LxBxD).

Het schip biedt aan 5 opvarenden een slaapplaats; 2 in de slaaphut (voorschip), 2 in de kajuit (dinette) en 1 in de stuurhut. Voor het opbergen van kleding en andere spullen zijn een hangkast en diverse legkasten aanwezig. In de keuken bevindt zich een 4-pits gasfornuis, welke via een koperen gasleiding is verbonden met de gasfles in de gasbun achter in de open kuip. In de keuken zijn tevens een koelkast (12V) en een 5 liter warmwaterboiler aanwezig (230V). De warmwaterboiler wordt automatisch verwarmd, wanneer het schip is aangesloten op walstroom. Wanneer het schip niet is aangesloten op walstroom zorgt een Victron Energy omvormer voor 230V aan boord. U kunt dus tijdens het varen een lekker kopje koffie bereiden.

Het schip beschikt naast de vaste stuurstand in de stuurhut over een Autohelm ST4000 stuurautomaat, waarmee het schip buiten in de open kuip kan worden bestuurd. Dit is fantastisch tijdens mooi-weer dagen!

Het schip beschikt over 3 accu’s: 1 startaccu, 1 lichtaccu en 1 accu voor de boegschroef.

In de afgelopen jaren zijn de volgende werkzaamheden verricht:


2021/2022

Het onderwaterschip is opnieuw opgebouwd met twee lagen Hempel 15570 2C roestwerende primer, vervolgens 2 lagen Hempel 4514 2C high-build primer, vervolgens 2 lagen 2C Hempel 4918 Yellow Grey Tiecoat en daarna afgewerkt met twee lagen 1C Hempel Classic 71220 Antifouling.

Er zijn 12 nieuwe zink-anodes geplaatst ter bescherming van het onderwaterschip. De boegschroef is voorzien van 2 nieuwe zinkanodes.

De teakhouten stuurhut is helemaal kaal gemaakt en voorzien van veertien laklagen 1C Epifanes Hoogglans Vernis. De aluminium ramen zijn met butyleenkit teruggeplaatst.

Het bovenwaterschip is voorzien van twee verflagen 2C Epifanes Polyurethaan RAL 9010 (dek, kajuit en opbouw) en 2C Epifanes Polyurethaan RAL 7016 (romp). De gangboorden zijn 3 keer geschilderd in Epifanes twee-componenten RAL 9010, waarvan de laatste laag met toegevoegd antislip.

De teakhouten banken, de vloerluiken en het deksel van de gasbun zijn volledig vernieuwd, evenals de opbouw van de wanden in de open kuip. Er is een 35mm RVS buis aangebracht ten behoeve van een vlaggenstok (deze is aanwezig).

De beide watertanks zijn opnieuw gecementeerd met een aantal lagen ENCI Portland CEM 1 42.5N cement, dit is geschikt voor drinkwaterinstallaties.

De keerkoppeling, dynamo en waterpomp zijn door een professioneel bedrijf gereviseerd.

De start- en de lichtaccu zijn in 2022 vervangen door een 235AH/1450EN accu.

De 4 stuks gloeispiralen voor het koud starten van de dieselmotor zijn vervangen.

De teakhouten zeerailing is voorzien van RVS M6 draadbussen, waarna de railing met RVS M6 bouten op de scepters is bevestigd. Ook de railing is kaal gemaakt en voorzien van nieuwe laklagen.

Het schip is voorzien van een Thetford Porta Potti 565E chemisch toilet met een elektrische bediening.

Er is een Daalderop warmwaterboiler van 5L ingebouwd in een keukenkast.

Voor het toelaten van het onderwaterschip in de verzekering (EOC Meppel) is in 2022 een diktemeting verricht door EOC Expertise BV. De gegevens van deze keuring zijn aanwezig.


2024/2025

Het onderwaterschip is opnieuw voorzien van een laag Hempel Classic 71220 antifouling.

De opbouw en de romp zijn opnieuw geschilderd in Epifanes 2C Polyurethaan RAL 9010 (dek, kajuit en opbouw) en Epifanes 2C Polyurethaan RAL 7016 (romp). De gangboorden zijn opnieuw geschilderd in Epifanes 2C Polyurethaan RAL 9010 met antislip. De stuurhut is opnieuw volledig gelakt met 1C Epifanes Hoogglans Vernis, evenals de zeerailing.

De stuurstand is opnieuw ingericht en er is een nieuw dashboard met diverse meters geplaatst (nog gedeeltelijk aan te sluiten). Naast de stuurstand is een kast aangebracht voor de elektrische installatie (12/230V). De elektrische installatie (12V zwakstroom) is grotendeels vervangen.

De dieselmotor is voorzien van 6 liter nieuwe olie (MPM/20W20), een nieuw oliefilter en een nieuw brandstoffilter. De keerkoppeling is eveneens voorzien van een nieuw oliefilter.

Beide ruitenwissermotoren en ruitenwisserbladen zijn vervangen.

De beide matrassen in de slaaphut zijn voorzien van een 8cm dikke topper, zodat u aan boord zeer comfortabel kunt slapen!


Uitrusting:

· British Leyland Thornycraft 154 4-cilinder dieselmotor (1985)
· 4 brandstoftanks met een totale inhoud van ca. 400L
· een drinkwatertank van ca. 250L
· een Itho-Daalderop 5L warwaterboiler in een keukenkast
· Vetus boegschroef
· Autohelm ST4000 stuurautomaat voor buitenbesturing
· Standaard Horizon GX1400GPS scheepsmarifoon
· RVS anker met handbediende ankerlier
· Thetford Porta-Potti 565 chemisch toilet (elektrische bediening)
· 2 stuks PV solarpaneel (op dak stuurhut)
· Victron 1600 omvormer 12/230V
· VELEX stereo DAB radio met bluetooth
· Koelkast
· heklicht, toplicht en navigatieverlichting
· scheepshoorn
· stuurstoel
· 4 fenders zwart
· pikhaak
· zwemtrap aluminium
· 25m walstroomkabel 230V
· documentatie en tekeningen diesel motor


De ligplaats in de jachthaven (centraal in provincie Friesland) is eventueel ter overname.

Voor meer informatie kunt u bellen met J. de Vries : 0651273529

Vraagprijs: van 54.900,- voor de najaarprijs van 49.500,- !!
Overige advertenties van J. de Vries
Meer van J. de Vries
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Leeuwarden
3.162x bekeken
111x bewaard
Sinds 13 sep '25
Advertentienummer: m2310983769