Ontvang meldingen van nieuwe zoekresultaten

Variant

Type advertentie

Leasevorm
Prijs
Bouwjaar
Kilometerstand
Brandstof
Type hybride
Actieradius (min.)

Carrosserie

Cabriolet(25)Coupé(3)
Hatchback
MPV
Sedan
Stationwagon
SUV of Terreinwagen
Overige carrosserieën
Bekleding
Aantal deuren
Aantal stoelen
Accu-capaciteit
Accu-laadtijd (max.)
Accu-snellaadtijd (max.)
Vermogen
Motorinhoud
Aantal cilinders
Trekgewicht (geremd) (min.)
Trekgewicht (ongeremd) (min.)
Leeggewicht (max.)
Verbruik
Energielabel
Emissieklasse
Wegenbelasting (max.)
Moet nu weg
BTW verrekenbaar

Aangeboden sinds

Sorteer op

Tweedehands Auto's Aanbod

Informatie

Toyota MR2

Wil je een Toyota occasion kopen, het nieuwste model leasen of juist je trouwe bolide verkopen? Op Marktplaats vind je altijd het grootste aanbod occasions, private lease en nieuwe auto’s: particulier of bij één van de 8.000 autobedrijven. Bekijk op deze pagina direct alle Toyota modellen of gebruik onze handige tools bij de aan- of verkoop van jouw auto:


De Toyota MR2 is een kleine, tweezits sportauto met achterwielaandrijving en een middenmotor. Het model is van 1985 tot 2005 in drie generaties (de eerste twee een coupé, de laatste een cabriolet) bij ons verkocht. Concurrenten van de Toyota MR2 zijn de Mazda MX-5, de Honda CRX en de Volkswagen Scirocco uit de jaren tachtig. Bij de ontwikkeling van de MR2 dienden Europese middenmotormodellen van Lotus en de Fiat X1/9 ter inspiratie.


De modelnaam MR2 staat voor midengined rearwheeldrive two-seater - een achterwielaangedreven tweezits auto met middenmotor. 'Middenmotor' houdt in dat de krachtbron tussen de voor- en de achteras is geplaatst. In het geval van de Toyota MR2 zit deze achter de voorstoelen. Deze configuratie zorgt voor een ideale gewichtsverdeling die de wegligging en het stuurgedrag ten goede komen.


Fiat X1/9 als voorbeeld

In de hoekige vormgeving van de oorspronkelijke Toyota MR2 (1985-1990) is het voorbeeld van Toyota, de Fiat X1/9, goed te herkennen. Het compacte formaat, de platte motorkap en de sterk wigvormige voorkant zijn sterk op de Italiaan geïnspireerd. Ook de klapkoplampen, een typisch jaren tachtig kenmerk, vinden we op de Fiat terug. Het model is geleverd met een 1,6-litermotor in twee varianten: 116 pk met katalysator en 124 zonder deze uitlaatgasreiniger. Beide versies waren gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak. Een automaat was niet leverbaar.


Meer volwassen

De tweede generatie MR2 was van 1990 tot 2000 op de markt. Dit was een grotere en daardoor meer 'volwassen' auto. Het hoekige uiterlijk had plaats gemaakt voor bij die tijd horende ronde vormen. Wat bleef waren de klapkoplampen. De viercilinder benzinemotor kreeg een motorinhoud van 2,0-liter waardoor het vermogen toenam tot 156 pk. Na een facelift in 1994 groeide dit naar 175 pk. Ook hier uitsluitend in combinatie met een handgeschakelde versnellingsbak.


Cabriolet

Hoewel de eerste twee MR2's veel werden verkocht met een zogenoemd targadak (afneembare dakpanelen waarbij een middenstijl zichtbaar blijft), is de derde generatie (2000-2005) een volwaardige cabriolet. Toyota handhaafde weliswaar de middenmotor, maar door het cabriodak kreeg de auto toch een wat minder, puur op sportiviteit gericht, karakter. Overigens was voor dit model wel een hardtop leverbaar om, ondanks het cabriodak, de winter comfortabel door te komen. Als motorisering diende een 1,8-liter viercilinder met 140 pk. Die was voor het eerst wel met automaat leverbaar. In 2002 kreeg de derde MR2 een minimale facelift waarbij vooral de koplampen en achterlichten werden aangepast.


Toyota MR 2 occasions

Vanwege zijn puristische karakter is de Toyota MR2 een echte liefhebbersauto. Vooral de tweede generatie wordt ook nog al eens ingezet op het circuit. Vraag daarnaar bij de zoektocht naar een tweedehands Toyota MR2, want dit soort gebruik levert bovenmatige slijtage op.

Veelgestelde vragen

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

De Toyota MR2 staat bekend om zijn sportieve design en middenmotor-layout, wat bijdraagt aan een uitstekende gewichtsverdeling en handling. Het heeft een herkenbare, aerodynamische vorm en kan veel rijplezier bieden. De auto is ook uitgerust met verschillende functies die de rijervaring verbeteren, zoals een responsief stuur en een luxe interieur.
Als je in een Toyota MR2 rijdt, voel je echt de connectie met de weg. De auto is ontworpen voor sportief rijden, met precisie en stabiliteit in bochten. Het biedt een sensationele rijervaring, vooral op kronkelige wegen, omdat je elke bocht gemakkelijk kunt nemen zonder dat je het gevoel hebt dat de auto oncontroleerbaar is.
De Toyota MR2 komt met verschillende motoropties, afhankelijk van het modeljaar. Typische motoren zijn de 1.6L en 2.0L viercilinders, die zorgen voor een goede mix van vermogen en efficiëntie. Sommige modellen hebben ook turbo-opties die de prestaties verder verbeteren, waardoor het een spannende keuze is voor autoliefhebbers.
Onderhoud voor de Toyota MR2 is redelijk rechttoe rechtaan, maar het is belangrijk om regelmatig olie- en filterwissels te doen om de motor in topconditie te houden. Wees ook alert op de staat van de ophangingssystemen en remmen, aangezien de sportieve aard van de auto extra eisen aan deze onderdelen stelt. Het is raadzaam om de auto regelmatig door een professional te laten controleren om eventuele problemen vroegtijdig te signaleren.
De brandstofefficiëntie van de Toyota MR2 is vrij goed voor een sportauto. Afhankelijk van het model en de rijomstandigheden, kun je verwachten dat je gemiddelde verbruik ligt tussen de 8 en 12 liter per 100 kilometer. Dit maakt het een relatief efficiënte keuze voor een sportauto, vooral als je met mate rijdt.