3 iMac's in 1 koopBieden
UNIEK: Audi RS6 4.2 V8 Avant Quattro 2003
275281sinds 2 jul. '25, 11:13
€ 21.000,-
Merk & Model, uitvoering
Quattro RS6, 4.2 V8 AVANT QUATTRO 331KW AUT
Bouwjaar
2003
KM stand
195.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Motorinhoud
4.2 liter
Vermogen
600 pk
Basis
Merk & Model
Quattro RS6
Uitvoering
4.2 V8 AVANT QUATTRO 331KW AUT
KM stand
195.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2003
Carrosserie
Stationwagon
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Kenteken
33-LH-KK
Aantal deuren
5
Aantal stoelen
5
Bekleding
Alcantara
Kleur
Wit
Interieur
Zwart
Aandrijving
4WD permanent
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
4.2 liter
Aantal cilinders
6
Vermogen
600 pk
Koppel
560 nm / 5.500 tpm
Topsnelheid
250 km/h
Turbo
Ja
Acceleratie 0-100
4.90 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
6.8 km/l
CO2-uitstoot
350 g/km
Energielabel
G
Geschiedenis
APK tot
24 april 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
8
Eigenaar sinds
28 januari 2025
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
11 januari 2003
Nieuwprijs vanaf
€ 136.868,00
Onderhoud
Onderhoudsboekje
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.85 m
Breedte
1.85 m
Hoogte
1.45 m
Wielbasis
2.76 m
Leeg gewicht
1.855 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.420 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 109,00 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 248,53 per maand
Banden
€ 44,77 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 381,71 per maand
Kosten p/m
€ 784,01
Per kilometer
€ 0,63
Per jaar
€ 9.408,12
Beschrijving
Als er één Audi is die feitelijk geen introductie behoeft, is het wel de interpretatie van de [eerste generatie] RS6. Een iconische stationwagon die met een 4,2-liter V8 biturbo onder de kap een fenomenale rijbeleving biedt.
Circuit-liefhebbers kunnen in dit geval hun hart ophalen, want deze C5 is voorzien van onder andere Sparco-kuipstoelen, een rolkooi, Bilstein Powerflex-schroefset, Remus-uitlaat en lichtgewicht OZ-velgen. Het interieur is grotendeels gestript om gewicht te besparen [ca. 400kg] en het blok is door JD Engineering getuned tot 600pk en 750Nm koppel. Dankzij Quattro-vierwielaandrijving is dit vermogen goed op de weg te houden. Het motorblok is in 2016 bij ca. 176dkm volledig vernieuwd, inclusief nieuwe turbo’s, oliekoelers en het inlaat-traject met sportfilters. Alles is uitzonderlijk compleet gedocumenteerd en het [schadevrije] verleden wordt gekenmerkt door slechts drie voorgaande eigenaren én Nederlandse nieuwlevering. Unieke kans om iets bijzonders te bemachtigen!
Als hommage aan de legendarische RS2 Avant introduceerde het Duitse merk uit Ingolstadt in 2002 de RS6, in samenwerking met Cosworth. Schakelen ging met een vijftrapsautomaat, aangezien Audi geen handbak had die zoveel koppel aankon. Hij sprak een breed [voornamelijk zakelijk] publiek aan, omdat hij niet op viel. Dat klinkt wat vreemd, maar alleen kenners zullen opmerken dat dit een auto met een serieus prestatiepotentieel is. Slechts iets grotere wielen, zilveren buitenspiegel-kappen, een honingraatgrille, de twee ovale eindpijpen voor het uitlaatsysteem, uitgeklopte wielkasten en side-skirts geven prijs wat voor machine dit is. Een sprint naar 100 km/h in 4,9 seconden en een begrensde top van 250km/h waren voor veel liefhebbers toch nog reden om naar tuners te stappen voor extra pit. Tot 2010 [158.210km] was deze RS6 volledig origineel en werd hij uitsluitend door Audi Bourguignon te Leeuwarden onderhouden. De huidige acceleratie en topsnelheid zijn niet geregistreerd, maar laatstgenoemde is ten minste 300km/h.
In januari 2003 werd deze Audi met een cataloguswaarde van € 138.057 zakelijk afgeleverd aan de eigenaar van een bouwbedrijf in Makkum. Diegene bereed hem tot 7-9-2007 [136.360km], waarna de auto tot 28-5-2009 [142.692km] intern door Bourguignon werd gebruikt en verkocht werd aan de één-na-laatste eigenaar uit Arnhem. ’s Winters werd de auto jaarlijks geschorst, bij alle eigenaren stond hij binnen gestald.
De optische conditie is uitzonderlijk goed; er zijn geen krassen, deuken of stoeprandschades van toepassing. Vrijwel alle lakwaardes zijn origineel. De kleur wordt aangeduid als Daytona grijs metallic, passend aangevuld met aluminium raamomlijsting en grille. De achterruiten zijn niet getint, maar rondom is de beglazing wel gelaagd, warmte- en zonwerend. De dakrails en achterruitenwisser zijn er af gehaald.
Ondanks het gestripte interieur is er nog wel de nodige luxe aanwezig, te weten een panoramisch schuif- en kanteldak, lederen RS-sportstuurwiel met schakelflippers, alcantara hemelbekleding, adaptieve Cruise Control, automatisch dimmende- en inklapbare spiegels, BOSE Surround Sound-systeem, Navigatie Plus, TV-ontvangst, bi-xenon koplampen, regensensor, Climate Control met airconditioning, boordcomputer, mat aluminium dashboard-inleg, parkeersensoren voor en -achter. Langs de A-stijl is een 4-tal meters geplaatst die de temperatuur en druk van de olie en turbo’s real-time weergeven. De in- en uitstap vergt enige flexibiliteit, maar de stoffen Sparco Pro2000-kuipstoelen met 4-punts gordels zitten als gegoten. In de middenconsole zit een noodschakelaar.
Onderhoud werd afgestempeld bij 15.302km [22-4-2003], 30.226km [1-9-2003], 43.031km [22-12-2003], 58.255km [13-5-2004], 73.412km [8-11-2004], 89.333km [9-5-2005], 104.843km [11-10-2005], 120.292km [25-4-2006], 137.346km [18-9-2007] en 149.519km [20-1-2010]. Nadien werd het uitgevoerde onderhoud onderbouwd met talloze facturen. Bijgeleverd een map met veel documentatie. De meest recente onderhoudsbeurt is uitgevoerd bij 194.231km [19-9-2024]; daarbij zijn de remblokken rondom, multi-riem, vloeistoffen en alle filters vervangen.
De APK geldt tot april 2026. De Pirelli P-Zero banden dateren uit 2022 en hebben rondom minimaal 80% profiel. Ondanks de ombouw voor het circuit heeft de RS6 daar maar weinig gereden.
Optielijst
0G7 Tiptronic
0VH Nederlandse boorddocumentatie
1E1 Actieve koolfilter
1G8 Pechhulpset
1KY Schijfremmen achter
1LP Schijfremmen voor
1N1 Stuurbekrachtiging
1PC Slotbouten
1T2 Gevarendriehoek
1X1 Quattro vierwielaandrijving
1XY Lederen sportstuur met tiptronic-bediening
2C5 Axiaal en verticaal verstelbare stuurkolom
2MC Sportonderstel met variabele schokdemping
2Z1 Typeplaatje achter en respectievelijk ‘Quattro’-naamplaatjes
3FE Elektrisch schuif-/kanteldak met zonnescherm/zonwering
3GD Vlakke achterlaadruimte
3HK Alcantara-dakhemel
3S3 Dakrails van mat aluminium
3V0 Adaptieve Cruise Control
3Y3 Oprolbaar zonnescherm voor achterruit en achterste zijruiten
P4GK Gelaagde, zonwerende voorruit
4K4 Centrale deurvergrendeling
4KR Gelaagde zijruiten, achterruiten in warmtewerend glas
4L6 Automatisch dimmende binnenspiegel
P4UE Airbag voor bestuurder en voorpassagier
4X4 Zij-airbag, voor en achter met gordijnairbag
4ZL Gematteerde aluminium sierlijsten
5TG Decoratieve aluminium inzetstukken, mat
6FL Buitenspiegelbehuizingen in mat aluminium
6XK Buitenspiegels: automatisch dimmend, elektrisch inklapbaar/verstelbaar/verwarmbaar
7A2 CD-wisselaar
7AH Elektronisch voertuigblokkeersysteem met alarmsysteem, passagiersruimteregeling en achteruitrijclaxon
7K1 Bandenspanningswaarschuwing
7M7 Aluminium dorpellijsten
7Q2 Navigatiesysteem met kleurenscherm
7X2 Parkeersensoren voor en achter
8AY Radio/navigatiesysteem
8ED Bi-xenon koplampen
8N4 Regensensor
8Q3 Automatische koplamp hoogteverstelling dynamisch
8RY BOSE Surround Sound-systeem
8X1 Koplampsproeiers
9AK Climate Control met airconditioning
9Q2 Multifunctioneel display/boordcomputer met check control
D0V 8-cilinder SI-motor 4,2 l/331 kW [40V] V8 biturbo
G0Q 5-traps automatische Tiptronic-transmissie
J0Z Accu 520 A [110 Ah]
QV1 TV-ontvangst
U1C Instrumenteninzet met km/u-snelheidsmeter, klok, toerenteller, dagteller en extra instrumenten (volt., olietemperatuur)
Circuit-liefhebbers kunnen in dit geval hun hart ophalen, want deze C5 is voorzien van onder andere Sparco-kuipstoelen, een rolkooi, Bilstein Powerflex-schroefset, Remus-uitlaat en lichtgewicht OZ-velgen. Het interieur is grotendeels gestript om gewicht te besparen [ca. 400kg] en het blok is door JD Engineering getuned tot 600pk en 750Nm koppel. Dankzij Quattro-vierwielaandrijving is dit vermogen goed op de weg te houden. Het motorblok is in 2016 bij ca. 176dkm volledig vernieuwd, inclusief nieuwe turbo’s, oliekoelers en het inlaat-traject met sportfilters. Alles is uitzonderlijk compleet gedocumenteerd en het [schadevrije] verleden wordt gekenmerkt door slechts drie voorgaande eigenaren én Nederlandse nieuwlevering. Unieke kans om iets bijzonders te bemachtigen!
Als hommage aan de legendarische RS2 Avant introduceerde het Duitse merk uit Ingolstadt in 2002 de RS6, in samenwerking met Cosworth. Schakelen ging met een vijftrapsautomaat, aangezien Audi geen handbak had die zoveel koppel aankon. Hij sprak een breed [voornamelijk zakelijk] publiek aan, omdat hij niet op viel. Dat klinkt wat vreemd, maar alleen kenners zullen opmerken dat dit een auto met een serieus prestatiepotentieel is. Slechts iets grotere wielen, zilveren buitenspiegel-kappen, een honingraatgrille, de twee ovale eindpijpen voor het uitlaatsysteem, uitgeklopte wielkasten en side-skirts geven prijs wat voor machine dit is. Een sprint naar 100 km/h in 4,9 seconden en een begrensde top van 250km/h waren voor veel liefhebbers toch nog reden om naar tuners te stappen voor extra pit. Tot 2010 [158.210km] was deze RS6 volledig origineel en werd hij uitsluitend door Audi Bourguignon te Leeuwarden onderhouden. De huidige acceleratie en topsnelheid zijn niet geregistreerd, maar laatstgenoemde is ten minste 300km/h.
In januari 2003 werd deze Audi met een cataloguswaarde van € 138.057 zakelijk afgeleverd aan de eigenaar van een bouwbedrijf in Makkum. Diegene bereed hem tot 7-9-2007 [136.360km], waarna de auto tot 28-5-2009 [142.692km] intern door Bourguignon werd gebruikt en verkocht werd aan de één-na-laatste eigenaar uit Arnhem. ’s Winters werd de auto jaarlijks geschorst, bij alle eigenaren stond hij binnen gestald.
De optische conditie is uitzonderlijk goed; er zijn geen krassen, deuken of stoeprandschades van toepassing. Vrijwel alle lakwaardes zijn origineel. De kleur wordt aangeduid als Daytona grijs metallic, passend aangevuld met aluminium raamomlijsting en grille. De achterruiten zijn niet getint, maar rondom is de beglazing wel gelaagd, warmte- en zonwerend. De dakrails en achterruitenwisser zijn er af gehaald.
Ondanks het gestripte interieur is er nog wel de nodige luxe aanwezig, te weten een panoramisch schuif- en kanteldak, lederen RS-sportstuurwiel met schakelflippers, alcantara hemelbekleding, adaptieve Cruise Control, automatisch dimmende- en inklapbare spiegels, BOSE Surround Sound-systeem, Navigatie Plus, TV-ontvangst, bi-xenon koplampen, regensensor, Climate Control met airconditioning, boordcomputer, mat aluminium dashboard-inleg, parkeersensoren voor en -achter. Langs de A-stijl is een 4-tal meters geplaatst die de temperatuur en druk van de olie en turbo’s real-time weergeven. De in- en uitstap vergt enige flexibiliteit, maar de stoffen Sparco Pro2000-kuipstoelen met 4-punts gordels zitten als gegoten. In de middenconsole zit een noodschakelaar.
Onderhoud werd afgestempeld bij 15.302km [22-4-2003], 30.226km [1-9-2003], 43.031km [22-12-2003], 58.255km [13-5-2004], 73.412km [8-11-2004], 89.333km [9-5-2005], 104.843km [11-10-2005], 120.292km [25-4-2006], 137.346km [18-9-2007] en 149.519km [20-1-2010]. Nadien werd het uitgevoerde onderhoud onderbouwd met talloze facturen. Bijgeleverd een map met veel documentatie. De meest recente onderhoudsbeurt is uitgevoerd bij 194.231km [19-9-2024]; daarbij zijn de remblokken rondom, multi-riem, vloeistoffen en alle filters vervangen.
De APK geldt tot april 2026. De Pirelli P-Zero banden dateren uit 2022 en hebben rondom minimaal 80% profiel. Ondanks de ombouw voor het circuit heeft de RS6 daar maar weinig gereden.
Optielijst
0G7 Tiptronic
0VH Nederlandse boorddocumentatie
1E1 Actieve koolfilter
1G8 Pechhulpset
1KY Schijfremmen achter
1LP Schijfremmen voor
1N1 Stuurbekrachtiging
1PC Slotbouten
1T2 Gevarendriehoek
1X1 Quattro vierwielaandrijving
1XY Lederen sportstuur met tiptronic-bediening
2C5 Axiaal en verticaal verstelbare stuurkolom
2MC Sportonderstel met variabele schokdemping
2Z1 Typeplaatje achter en respectievelijk ‘Quattro’-naamplaatjes
3FE Elektrisch schuif-/kanteldak met zonnescherm/zonwering
3GD Vlakke achterlaadruimte
3HK Alcantara-dakhemel
3S3 Dakrails van mat aluminium
3V0 Adaptieve Cruise Control
3Y3 Oprolbaar zonnescherm voor achterruit en achterste zijruiten
P4GK Gelaagde, zonwerende voorruit
4K4 Centrale deurvergrendeling
4KR Gelaagde zijruiten, achterruiten in warmtewerend glas
4L6 Automatisch dimmende binnenspiegel
P4UE Airbag voor bestuurder en voorpassagier
4X4 Zij-airbag, voor en achter met gordijnairbag
4ZL Gematteerde aluminium sierlijsten
5TG Decoratieve aluminium inzetstukken, mat
6FL Buitenspiegelbehuizingen in mat aluminium
6XK Buitenspiegels: automatisch dimmend, elektrisch inklapbaar/verstelbaar/verwarmbaar
7A2 CD-wisselaar
7AH Elektronisch voertuigblokkeersysteem met alarmsysteem, passagiersruimteregeling en achteruitrijclaxon
7K1 Bandenspanningswaarschuwing
7M7 Aluminium dorpellijsten
7Q2 Navigatiesysteem met kleurenscherm
7X2 Parkeersensoren voor en achter
8AY Radio/navigatiesysteem
8ED Bi-xenon koplampen
8N4 Regensensor
8Q3 Automatische koplamp hoogteverstelling dynamisch
8RY BOSE Surround Sound-systeem
8X1 Koplampsproeiers
9AK Climate Control met airconditioning
9Q2 Multifunctioneel display/boordcomputer met check control
D0V 8-cilinder SI-motor 4,2 l/331 kW [40V] V8 biturbo
G0Q 5-traps automatische Tiptronic-transmissie
J0Z Accu 520 A [110 Ah]
QV1 TV-ontvangst
U1C Instrumenteninzet met km/u-snelheidsmeter, klok, toerenteller, dagteller en extra instrumenten (volt., olietemperatuur)
Zekerheden van deze auto
APK tot 24 april 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Onderhoudsboekje
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieAdvertentienummer: m2284794762
Populaire zoektermen
Audi a1Audi a3Audi ttAudi q3AudiAudi rs6Audi q5Audi rs3Audi a4Audi a6Audi a5Audi s3Audi q7Audi r8eriba touring 530 in Caravansboerenbont mepal in Keuken | Serviescumberland in Fietsonderdelentimberland killington in Schoenencih 2.0 in Motor en Toebehorenlg sk10y in Home Cinema-setsstoer sober krukje in Krukjesrvs sappan in Keuken | Potten en Pannenbeeld congo in Kunst | Niet-Westerse kunsttoyota reservewiel in Banden en Velgen