Zeldzame BMW 535xi N54 Twin Turbo – 420PK -E60
2507125sinds 4 jul. '25, 20:44
€ 10.000,-
Merk & Model, uitvoering
Bmw BMW, .
Bouwjaar
2009
KM stand
270.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Motorinhoud
3.0 liter
Vermogen
306 pk
Basis
Merk & Model
Bmw BMW
Uitvoering
.
KM stand
270.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2009
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Automaat
Kenteken
ZJ-641-T
Aantal stoelen
5
Bekleding
Leder
Kleur
Zwart
Interieur
Zwart
Aandrijving
4WD permanent
Motor
Motorinhoud
3.0 liter
Aantal cilinders
6
Vermogen
306 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
CO2-uitstoot
255 g/km
Geschiedenis
APK tot
17 september 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
3
Eigenaar sinds
04 november 2024
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
05 juni 2019
Import auto
Ja
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.85 m
Breedte
1.93 m
Hoogte
1.77 m
Leeg gewicht
1.585 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.290 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 91,67 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 129,54 per maand
Banden
€ 33,88 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 213,23 per maand
Kosten p/m
€ 468,32
Per kilometer
€ 0,37
Per jaar
€ 5.619,84
Beschrijving
• Zolang de advertentie online staat, is de auto beschikbaar, dus onnodig om te vragen of het nog beschikbaar is. Onzin bieders worden meteen geblokkeerd.
Van een liefhebber voor een liefhebber.Een zeldzame en tijdloze BMW 535xi (incl xdelete optie)met het iconische en sterke N54 twin-turbo blok met 6 splinternieuwe originele BMW injectoren geïnstalleerd ter waarde van 3k en straight pipes met kleppensystem van TCS, middendemper verwijdering en downpipes van VRSF voor een dikke geluid ( zie link onderin de advertentie voor video)
Uit voorzorg alle 6 injectoren vervangen, wat 1 van de grootste kostenposten zijn voor deze motor, dus komende jaren geen problemen op dit punt en heb tot nu toe nog geen andere zaken ontdekt, waar ik me zorgen over hoef te maken. Hoge drukpomp werkt ook goed en heb deze dan ook niet hoeven te vervangen. Ik heb er veel in geïnvesteerd, om de komende 100.000-150.000km zo min mogelijk onderhoud of problemen te verwachten.De meeste auto’s die hier staan, worden verkocht omdat ze grote aankomende kosten hebben van duizenden euros. Bij deze auto heb ik alles al aangepakt wat voor mij de belangrijkste punten zijn. Deze uitvoering en 535xi versie is nauwelijks te vinden in Europa. Verder kleine gebruikerssporen die normaal zijn voor een auto van deze leeftijd.
De LCI maakt deze 5-serie optisch (waaronder strakkere,modernere koplampen en led achterlichten) én technisch moderner, wat je direct merkt aan de uitstraling, het rijcomfort en de betrouwbaarheid.
Deze krachtpatser beschikt op dit moment over 420 PK en 650 Nm koppel. 600 PK is ook makkelijk haalbaar met geüpgraded turbo’s, maar dit is niet nodig. Genoeg kracht en snelheid op dit moment en meest veilige voor de bkok. MHD stage 2+ momenteel en kan je custom aanpassen met de adapter die je meekrijgt.
Wat maakt deze 535xi zo bijzonder?
• N54 Twin-Turbo motor – beroemd om zijn enorme tuningmogelijkheden en vaak vergeleken met de legendarische 2JZ van Toyota.
• xDrive (AWD) – uitzonderlijk zeldzaam in Europa, voor ultieme grip en prestaties in alle omstandigheden. Uit te schakelen met Xdelete.
• Schuifdak – extra luxe en comfort.
• Zwart leren bekleding (gewild)
• Unieke uitvoering in Europa – vergelijkbare modellen zijn nauwelijks te vinden in deze configuratie
• Onverslaanbare prijs-kwaliteitverhouding in vergelijking met andere 535i’s of M-modellen. Meestal kom je voor verassing te staan na aanschaf en duizenden euro’s aan reparatiekosten.
• Tuning-potentieel 600+ PK
M5 voorbumper en originele M5 sideskirts
Uitgevoerde Reparaties en Onderhoud (recente updates):
• Carterpan vervangen – voorkomt toekomstige olielekkages.
• Turbo koelleidingen vernieuwd – ter waarde van €400, voorkomt koelvloeistoflekkages.
• Sterkere AGM-accu geïnstalleerd – duurzaam en krachtig (t.w.v. €250).
• Nieuwe bougies – essentieel voor betrouwbare ontsteking bij hogere PK’s (t.w.v. €200).
• Lagedruk brandstofpomp (LPFP) – preventief vervangen (500 Euro)
EKPS vervangen 400 euro
Expansievat vervangen 100 Euro
• Middendemper verwijderd bij TCS Tuning– voor betere uitlaatflow en een sportiever geluid (t.w.v. €300). +10-15 PK en +10-15Nm koppel
• NOx-sensor overschreven bij Rhino Tuning– voorbereiding op Stage 2-tuning en voorkomt dure reparatiekosten aan NOx sensor (200 Euro)
- 6x originele bmw injectoren ter waarde van 506 euro per stuk ( 3000 Euro in totaal) index 12
-VRSF Dual Cone Intakes (DCI) – verbeterde luchtinlaat voor meer vermogen (t.w.v. €250).+10-20PK en 15-25Nm koppel
-XHP tuning stage 2 voor versnellingsbak( 300 euro) Kan verhoogd worden met de bluetooth adapter naar Stage 3.
-Xdelete mogelijk voor 100 euro extra waardoor je de all wheel drive kunt uitzetten en alleen RDW hebt
-M5 voorbumper en sideskirts
-Kleppensysteem geinstalleerd door TCS Tuning ter waarde van 450 euro op 29 mei.
-VRSF Downpipes – voor betere uitlaatgasstroom en snellere turbo respons (t.w.v. €400). +30-50PK en 40-80Nm koppel(stage 2)
-MHD software met adapter (tot maximaal stage 3 mogelijk)
KM stand kan oplopen, omdat er dagelijks in wordt gereden. Ik heb geen haast met de verkoop, aangezien ik er elke dag met plezier in rij en hoeft niet perse weg.
• 🎯2 videos geplaatst op youtube https:youtube.com/shorts/kNh6Lqzxekk?si=jnAKaqMKC3tONYNs
Van een liefhebber voor een liefhebber.Een zeldzame en tijdloze BMW 535xi (incl xdelete optie)met het iconische en sterke N54 twin-turbo blok met 6 splinternieuwe originele BMW injectoren geïnstalleerd ter waarde van 3k en straight pipes met kleppensystem van TCS, middendemper verwijdering en downpipes van VRSF voor een dikke geluid ( zie link onderin de advertentie voor video)
Uit voorzorg alle 6 injectoren vervangen, wat 1 van de grootste kostenposten zijn voor deze motor, dus komende jaren geen problemen op dit punt en heb tot nu toe nog geen andere zaken ontdekt, waar ik me zorgen over hoef te maken. Hoge drukpomp werkt ook goed en heb deze dan ook niet hoeven te vervangen. Ik heb er veel in geïnvesteerd, om de komende 100.000-150.000km zo min mogelijk onderhoud of problemen te verwachten.De meeste auto’s die hier staan, worden verkocht omdat ze grote aankomende kosten hebben van duizenden euros. Bij deze auto heb ik alles al aangepakt wat voor mij de belangrijkste punten zijn. Deze uitvoering en 535xi versie is nauwelijks te vinden in Europa. Verder kleine gebruikerssporen die normaal zijn voor een auto van deze leeftijd.
De LCI maakt deze 5-serie optisch (waaronder strakkere,modernere koplampen en led achterlichten) én technisch moderner, wat je direct merkt aan de uitstraling, het rijcomfort en de betrouwbaarheid.
Deze krachtpatser beschikt op dit moment over 420 PK en 650 Nm koppel. 600 PK is ook makkelijk haalbaar met geüpgraded turbo’s, maar dit is niet nodig. Genoeg kracht en snelheid op dit moment en meest veilige voor de bkok. MHD stage 2+ momenteel en kan je custom aanpassen met de adapter die je meekrijgt.
Wat maakt deze 535xi zo bijzonder?
• N54 Twin-Turbo motor – beroemd om zijn enorme tuningmogelijkheden en vaak vergeleken met de legendarische 2JZ van Toyota.
• xDrive (AWD) – uitzonderlijk zeldzaam in Europa, voor ultieme grip en prestaties in alle omstandigheden. Uit te schakelen met Xdelete.
• Schuifdak – extra luxe en comfort.
• Zwart leren bekleding (gewild)
• Unieke uitvoering in Europa – vergelijkbare modellen zijn nauwelijks te vinden in deze configuratie
• Onverslaanbare prijs-kwaliteitverhouding in vergelijking met andere 535i’s of M-modellen. Meestal kom je voor verassing te staan na aanschaf en duizenden euro’s aan reparatiekosten.
• Tuning-potentieel 600+ PK
M5 voorbumper en originele M5 sideskirts
Uitgevoerde Reparaties en Onderhoud (recente updates):
• Carterpan vervangen – voorkomt toekomstige olielekkages.
• Turbo koelleidingen vernieuwd – ter waarde van €400, voorkomt koelvloeistoflekkages.
• Sterkere AGM-accu geïnstalleerd – duurzaam en krachtig (t.w.v. €250).
• Nieuwe bougies – essentieel voor betrouwbare ontsteking bij hogere PK’s (t.w.v. €200).
• Lagedruk brandstofpomp (LPFP) – preventief vervangen (500 Euro)
EKPS vervangen 400 euro
Expansievat vervangen 100 Euro
• Middendemper verwijderd bij TCS Tuning– voor betere uitlaatflow en een sportiever geluid (t.w.v. €300). +10-15 PK en +10-15Nm koppel
• NOx-sensor overschreven bij Rhino Tuning– voorbereiding op Stage 2-tuning en voorkomt dure reparatiekosten aan NOx sensor (200 Euro)
- 6x originele bmw injectoren ter waarde van 506 euro per stuk ( 3000 Euro in totaal) index 12
-VRSF Dual Cone Intakes (DCI) – verbeterde luchtinlaat voor meer vermogen (t.w.v. €250).+10-20PK en 15-25Nm koppel
-XHP tuning stage 2 voor versnellingsbak( 300 euro) Kan verhoogd worden met de bluetooth adapter naar Stage 3.
-Xdelete mogelijk voor 100 euro extra waardoor je de all wheel drive kunt uitzetten en alleen RDW hebt
-M5 voorbumper en sideskirts
-Kleppensysteem geinstalleerd door TCS Tuning ter waarde van 450 euro op 29 mei.
-VRSF Downpipes – voor betere uitlaatgasstroom en snellere turbo respons (t.w.v. €400). +30-50PK en 40-80Nm koppel(stage 2)
-MHD software met adapter (tot maximaal stage 3 mogelijk)
KM stand kan oplopen, omdat er dagelijks in wordt gereden. Ik heb geen haast met de verkoop, aangezien ik er elke dag met plezier in rij en hoeft niet perse weg.
• 🎯2 videos geplaatst op youtube https:youtube.com/shorts/kNh6Lqzxekk?si=jnAKaqMKC3tONYNs
Zekerheden van deze auto
APK tot 17 september 2025
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieAdvertentienummer: m2285572713
Populaire zoektermen
BMWBMW 1 serieBMW 3 seriebmw e30 m3BMW x5bmw e21BMW x3BMW x1BMW 5 seriebmw m140iBMW z4BMW z3BMW 7 seriebmw e28munttelefoon in Vaste telefoons | Niet Draadloosklippan hoezen in Banken | Bankstellenharry potter en de vuurbeker in Kinderboeken | Jeugd | 10 tot 12 jaarrue blanche in Jurkenyamaha psr-s710 in Keyboardshornby treinset in Modeltreinen | Overige schalenlandbouw in Vrachtwagenskant lint in Naaien en Fournituren165 mm in Autospeakerskast in Modeltreinen | N-Spoor