Merk & Model, uitvoering
Bmw BMW, .
Bouwjaar
2004
Kilometerstand
234.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
4.4 liter
Vermogen
334 pk
Beschrijving
Bij deze bied ik mijn BMW E61 545i uit oktober 2004 aan, op zoek naar een nieuwe liefhebber. Met zijn 334 pk sterke N62 V8 in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak is dit een bijzonder uniek exemplaar.
Hoewel de buitenkant na 21 jaar niet meer in nieuwstaat verkeert, rijdt en schakelt de auto perfect. Dankzij de 4.4-liter V8 trekt hij vlot op, en door de zeldzame handbak is het echt een rijdersauto. Deze auto is door de vorige eigenaar in augustus 2020 geïmporteerd uit Duitsland, aangezien dit type V8 met handgeschakelde transmissie zeer zelden voorkomt in Nederland.
Sinds januari 2024 ben ik in het bezit van de BMW en heb ik o.a. de volgende zaken aangepakt:
Alle acht bougies en bobines vervangen
Olie ververst
Koelvloeistofleidingen en overdrukventiel vervangen
Koelvloeistof ververst
Carterventilatie membranen vervangen
AUX-kabel geïnstalleerd op de originele radio
Schakelbare vacuümklep in de einddemper geplaatst (voor instelbaar uitlaatgeluid)
Luchtvering achterzijde 12 mm verlaagd met instelbare hoogte stangen
Het exterieur vertoont na 21 jaar en 234.000 kilometer enige gebruikssporen. Zo is er steenslag aanwezig op de bumper en motorkap, en ontbreekt er een stukje blanke lak onder de rechter achterdeur. Zoals bij veel BMW’s van deze leeftijd zijn er enkele kleine elektrische storingen, zoals dat de achterruitenwisser en twee parkeersensoren op de achterbumper niet werken. De airco functioneert momenteel niet, waarschijnlijk omdat er geen koelmiddel in zit.
De voorbanden hebben nog ruim profiel, de achterbanden minder (ongeveer 2 mm). De kettinggeleiders van deze N62-motor maken geen bijgeluiden, zelfs niet bij een koude start, en kunnen dus nog geruime tijd mee. Ook het olieverbruik is minimaal: slechts ongeveer 1 liter op 25.000 kilometer, wat zeer netjes is voor dit type motor. De koppeling is in 2023 vervangen door de vorige eigenaar en is dus nog maar 30.000 kilometer oud.
Dankzij de vacuümklep in het uitlaatsysteem kun je met één druk op de knop de einddemper omzeilen, waardoor je kunt genieten van een diep (maar niet overdreven luid) V8-geluid. Voor langere ritten is het juist weer prettig om de demper in te schakelen om in alle rust te rijden.
Het was voor mij een prachtige hobby auto waar ik helaas de tijd niet meer voor heb om hem helemaal af te maken. Motorisch is alles dus in orde; de auto is klaar voor de volgende liefhebber om de puntjes op de i te zetten en er nog vele kilometers van te genieten!
Hoewel de buitenkant na 21 jaar niet meer in nieuwstaat verkeert, rijdt en schakelt de auto perfect. Dankzij de 4.4-liter V8 trekt hij vlot op, en door de zeldzame handbak is het echt een rijdersauto. Deze auto is door de vorige eigenaar in augustus 2020 geïmporteerd uit Duitsland, aangezien dit type V8 met handgeschakelde transmissie zeer zelden voorkomt in Nederland.
Sinds januari 2024 ben ik in het bezit van de BMW en heb ik o.a. de volgende zaken aangepakt:
Alle acht bougies en bobines vervangen
Olie ververst
Koelvloeistofleidingen en overdrukventiel vervangen
Koelvloeistof ververst
Carterventilatie membranen vervangen
AUX-kabel geïnstalleerd op de originele radio
Schakelbare vacuümklep in de einddemper geplaatst (voor instelbaar uitlaatgeluid)
Luchtvering achterzijde 12 mm verlaagd met instelbare hoogte stangen
Het exterieur vertoont na 21 jaar en 234.000 kilometer enige gebruikssporen. Zo is er steenslag aanwezig op de bumper en motorkap, en ontbreekt er een stukje blanke lak onder de rechter achterdeur. Zoals bij veel BMW’s van deze leeftijd zijn er enkele kleine elektrische storingen, zoals dat de achterruitenwisser en twee parkeersensoren op de achterbumper niet werken. De airco functioneert momenteel niet, waarschijnlijk omdat er geen koelmiddel in zit.
De voorbanden hebben nog ruim profiel, de achterbanden minder (ongeveer 2 mm). De kettinggeleiders van deze N62-motor maken geen bijgeluiden, zelfs niet bij een koude start, en kunnen dus nog geruime tijd mee. Ook het olieverbruik is minimaal: slechts ongeveer 1 liter op 25.000 kilometer, wat zeer netjes is voor dit type motor. De koppeling is in 2023 vervangen door de vorige eigenaar en is dus nog maar 30.000 kilometer oud.
Dankzij de vacuümklep in het uitlaatsysteem kun je met één druk op de knop de einddemper omzeilen, waardoor je kunt genieten van een diep (maar niet overdreven luid) V8-geluid. Voor langere ritten is het juist weer prettig om de demper in te schakelen om in alle rust te rijden.
Het was voor mij een prachtige hobby auto waar ik helaas de tijd niet meer voor heb om hem helemaal af te maken. Motorisch is alles dus in orde; de auto is klaar voor de volgende liefhebber om de puntjes op de i te zetten en er nog vele kilometers van te genieten!
Zekerheden van deze auto
APK tot 30 oktober 2025
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Emmeloord
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie3.297x bekeken
102x bewaard
Sinds 1 aug '25
Advertentienummer: m2294900581
Populaire zoektermen
BMWBMW 1 serieBMW 3 seriebmw e30 m3BMW x5bmw e21BMW x3BMW x1BMW 5 seriebmw m140iBMW z4BMW z3BMW 7 seriebmw e28roland cube 80 in Versterkers | Bas en Gitaaremaille bord bier in Merken en Reclamevoorwerpentoet toet margot in Speelgoed | Vtechbrommobiel ophalen in Brommobielen en Scootmobielenrooster luchtverwarming in Kachelssnij ijzer in Gereedschap | Handgereedschapford focus rs in Modelauto's | 1:43ambient light mercedes in Mercedes-Benzgebr in Dakpannen en Dakbedekkinghurricane glass in Woonaccessoires | Vazen