Merk & Model, uitvoering
Bmw 5-SERIE, 4.4 I 540 AUT
Bouwjaar
2000
Kilometerstand
268.500 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Motorinhoud
4.4 liter
Vermogen
286 pk
Beschrijving
Beste geïnteresseerde.
Hierbij te koop mijn 540i van 2000.
Dit is 1 van de laatste pre-facelifts met de techniek van een facelift dus de M62TU met 5HP24 en de nieuwere tellerbak.
Ik heb de auto een kleine 2 jaar met plezier gereden echter wil ik graag een Amerikaanse oldtimer en heb ik ook nog een 525i staan dus mag de 540i weg.
Over deze 540i;
De BMW heeft op de plek van de CD-wisselaar een GROM Bluetooth module geplaatst waardoor je je eigen muziek kan luisteren via je smartphone.
Alles in het interieur werkt. Stoelverwarming evenals verstelling. Bekerhouders voor+achter zijn nog heel.
Airco is bijgevuld en blaast ijskoud.
Achterbank is neerklapbaar (zeldzaam)
Luchtvering achter (Heel zeldzaam bij een sedan. Ik ben nog geen andere sedan tegen gekomen die het heeft)
Spiegels inklapbaar met rechts automatisch kantelende functie wanneer de auto in zijn achteruit staat.
Zwarte hemel met schuifkanteldak.
DSP.
18 Style 32 breedset origineel E39 (dus niet van een E38 7 serie) met goeie Michilin Pilot Sport S4 banden rondom.
Wat je natuurlijk wil weten van een E39 540i met de beroemde 4.4L M62TU is het onderhoud dus bij deze een lijstje van wat er vervangen/gereviseerd is;
Ketting.
Kettinggeleiders.
Oliepompketting.
Vanos (P Motorsport)
Thermostaat (740D)
Versnellingsbak is gereviseerd in 2017.
Schuifkanteldak rails/track is vervangen.
Alle o-ringen motor.
Alle o-ringen aansluitingen stuurbekrachtiging slangen. Uitlaatspruitstukpakkingen.
Dynamo.
ABS Module (gereviseerd)
DSC pomp.
Rembekrachtiger.
Dorpels zijn al een keer vervangen.
Koelsysteem is compleet vervangen incl waterpomp. Carterventilatie voor en achter incl pakkingen.
Stuurpomp.
Caterpanpakkingen en kleppendekselpakking.
Leuk feitje is dat de vorige eigenaar de auto in onderhoud heeft gehad bij Carrec Autocenter (van Klokje Rond)
Ik heb een facturenmap welke terug dateert tot 2007.
Zelf een kleine €12.000+ geïnvesteerd de afgelopen 2 jaar.
Minpunten: Wat steenslag hier en daar, krasjes die bij de leeftijd horen.
Beginnende roestblaasjes rechtsachter en rechtsvoor, en wat roest onder de tankdop.
Tellerbak heeft pixeluitval.
Parkeersensoren zijn door de 1 van de vorige eigenaren afgekoppeld.
KM stand loopt nog op want ik rijd nog bijna dagelijks met de 540i.
Heb je dit allemaal gelezen, en ben je nog steeds enthousiast dan wel nieuwsgierig neem dan gerust contact op.
Hierbij te koop mijn 540i van 2000.
Dit is 1 van de laatste pre-facelifts met de techniek van een facelift dus de M62TU met 5HP24 en de nieuwere tellerbak.
Ik heb de auto een kleine 2 jaar met plezier gereden echter wil ik graag een Amerikaanse oldtimer en heb ik ook nog een 525i staan dus mag de 540i weg.
Over deze 540i;
De BMW heeft op de plek van de CD-wisselaar een GROM Bluetooth module geplaatst waardoor je je eigen muziek kan luisteren via je smartphone.
Alles in het interieur werkt. Stoelverwarming evenals verstelling. Bekerhouders voor+achter zijn nog heel.
Airco is bijgevuld en blaast ijskoud.
Achterbank is neerklapbaar (zeldzaam)
Luchtvering achter (Heel zeldzaam bij een sedan. Ik ben nog geen andere sedan tegen gekomen die het heeft)
Spiegels inklapbaar met rechts automatisch kantelende functie wanneer de auto in zijn achteruit staat.
Zwarte hemel met schuifkanteldak.
DSP.
18 Style 32 breedset origineel E39 (dus niet van een E38 7 serie) met goeie Michilin Pilot Sport S4 banden rondom.
Wat je natuurlijk wil weten van een E39 540i met de beroemde 4.4L M62TU is het onderhoud dus bij deze een lijstje van wat er vervangen/gereviseerd is;
Ketting.
Kettinggeleiders.
Oliepompketting.
Vanos (P Motorsport)
Thermostaat (740D)
Versnellingsbak is gereviseerd in 2017.
Schuifkanteldak rails/track is vervangen.
Alle o-ringen motor.
Alle o-ringen aansluitingen stuurbekrachtiging slangen. Uitlaatspruitstukpakkingen.
Dynamo.
ABS Module (gereviseerd)
DSC pomp.
Rembekrachtiger.
Dorpels zijn al een keer vervangen.
Koelsysteem is compleet vervangen incl waterpomp. Carterventilatie voor en achter incl pakkingen.
Stuurpomp.
Caterpanpakkingen en kleppendekselpakking.
Leuk feitje is dat de vorige eigenaar de auto in onderhoud heeft gehad bij Carrec Autocenter (van Klokje Rond)
Ik heb een facturenmap welke terug dateert tot 2007.
Zelf een kleine €12.000+ geïnvesteerd de afgelopen 2 jaar.
Minpunten: Wat steenslag hier en daar, krasjes die bij de leeftijd horen.
Beginnende roestblaasjes rechtsachter en rechtsvoor, en wat roest onder de tankdop.
Tellerbak heeft pixeluitval.
Parkeersensoren zijn door de 1 van de vorige eigenaren afgekoppeld.
KM stand loopt nog op want ik rijd nog bijna dagelijks met de 540i.
Heb je dit allemaal gelezen, en ben je nog steeds enthousiast dan wel nieuwsgierig neem dan gerust contact op.
Zekerheden van deze auto
Logische kilometerstand
De NAP-check heeft het als logisch beoordeeld
APK tot 5 januari 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Grijpskerke
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie3.613x bekeken
60x bewaard
Sinds 12 sep '25
Advertentienummer: m2310511520
Populaire zoektermen
BMWBMW 1 serieBMW 3 seriebmw e30 m3BMW x5bmw e21BMW x3BMW x1BMW 5 seriebmw m140iBMW z4BMW z3BMW 7 seriebmw e28citroen ami super in Auto's | Folders en Tijdschriftengolf 5 zwarte logo in Tuning en Stylingcommunicatie handboek michels in Economie, Management en Marketingalpaca dekhengst in Overige Dierensteigerhout budel in Hout en Plankennoppenplaat zonder isolatie in Verwarming en Radiatorenkoperen servetringen in Antiek | Koper en Bronseettafel geolied eiken in Tafels | Eettafelsslaapzak 140 in Slaapzakkenbakeliet bakje in Retro