BMW E39 individual extended leder zwart interieur € 200,00
Merk & Model, uitvoering
Bmw 5-SERIE, 3.0 I 530
Bouwjaar
2002
Kilometerstand
203.243 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Motorinhoud
3.0 liter
Vermogen
231 pk
Beschrijving
Highlights:
-BMW E39 530i handgeschakeld
-oktober 2002-203.243km (loopt nog op)
-verse APK tot 29-09-2026
-recente beurt bij 202.443km 27.08-2025
-Kleur: Individual Mora metallic (enige in NL!!)
-shadowline gloss (af fabriek)
-Interieur: extended leder Sandbeige zwarte basis met Individual walknappa Cassis interieurlijsten
-Slicktop
-Van origine een Spaanse auto, hierdoor is roest geen issue
-elektrische massagestoelen, dubbelglas, originele M5 delen zoals spiegels en velgen
-ruim €12.000,- aan facturen tijdens mijn bezit (vooral preventief- en restauratief onderhoud)
Algemene beschrijving:
Beste lezer, na ruim 4 jaar bied ik mijn BMW E39 530i Individual te koop aan. Het enige exemplaar in NL in de kleur Mora Metallic (af fabriek). Een kleur die vooral in de zon hele diepe tinten paars laat zien (eerste foto) maar zelfs op een bewolkte dag als in deze tijd normaal is, een erg chique mooie kleur. In mijn bezit is er veel aan de auto vervangen deels cosmetisch (zoals enkele maanden terug nog nieuwe originele Hella xenon koplampen) en deels technisch. Een deel ervan is met ruim €12.000,- aan facturen aan te tonen, maar nog minstens eenzelfde bedrag is uitgegeven aan de auto zonder dat daar facturen van zijn.
Het betreft hier absoluut een liefhebbersauto. Echter wel eentje die als daily gebruikt is en ook alweer ruim 23 jaar oud is. De auto is zeker netjes, maar niet nieuw. Meest in het oog springend is misschien wel het plekje op de rechter voordeur. Een steenslag beschadiging heeft gezorgd dat de blanke lak eromheen los heeft gelaten (ter grootte van een euro).
Sommigen, die de auto kennen weten waarom de auto weg gaat. Ik had grootse plannen voor een 4.6 V8 (Alpina B10) ombouw met een handgeschakelde 6 bak erachter, M5-diff enzovoort. Ik zie hier om diverse redenen toch vanaf. Ik wil echter wel een V8 met handbak en heb daarom besloten de Mora metallic 530i te verkopen, met als doel een E39 M5 terug te kopen.
Wie een 100% originele E39 zoekt moet even verder kijken. Wie een OEM+ E39 zoekt die lekker in de opties zit, lees vooral verder.
Hoewel ik in Amersfoort woon ging de auto jaarlijks naar een specialist in Rotterdam (die zelf o.a. een E39 M5 rijdt) en tussendoor naar mijn garagist in Amersfoort met een voorliefde voor klassiekers en youngtimers.
De auto is niet 100% origineel. Zo heeft de auto V8 nieren (chroom), M5 binnen- en buitenspiegels, 18" Style 65 velgen (op Michelin PS4-banden) en een quadpipe. Alle delen (behalve de uitlaat) zijn originele delen. Kenners weten wat een setje spiegels en de velgen inmiddels kosten.
Ook het interieur is niet helemaal origineel meer. De stoelen hebben álle mogelijke opties die op een E39 leverbaar waren. Iets dat af fabriek onmogelijk was. Zo kon je kiezen uit basisstoelen, sportstoelen of comfortstoelen. Ik wilde echter de rugleuning van de comfortstoelen en de zitting van de sportstoelen. Ook wilde ik de massagefunctie, opblaasbare lendensteun en de redelijk zeldzame lederen beplating op de achterkant van de stoelen. Uiteraard alles elektrisch, voorzien van memory en verwarmd. Ik heb hiervoor maar liefst 10 stoelen gebruikt om deze 2 samen te laten stellen. Alleen de stoelen hebben mij al zo'n €3.500,- gekost. Iets meer dan de bedoeling was (maar ze zitten echt super fijn!).
En zo zijn er nog veel meer kleine details waar erg veel werk inzit. Maar dit vertel ik liever tijdens een proefrit aan serieuze potentiele kopers, want dit verhaal is al zo lang.
Een proefrit is uiteraard mogelijk maar enkel voor serieuze potentiële kopers. Ik laat normaal niemand in mijn auto rijden, en ook al gaat ze nu weg, alsnog doe ik dat ook nu niet graag. In de auto is niet gerookt, er hebben geen huisdieren in gezeten. Sterker zelfs, eten en drinken wilde ik al niet eens in mijn auto.
Ruim 12.000,- aan facturen!
Tijdens mijn bezit vervangen (niet op volgorde);
Banden
Spacers (15m vooras)
Remmerij (ATE Powerdiscs met ATE Ceramic pads)
Draagarmen
Stabistangen
Koelsysteem
Ventilatorhuis
Kleppendeksel
Alle vloeistoffen (ook van bak en Differentieel)
Alle filters
Verlichting rondom OEM nieuw (achterlichten, knipperlichten, koplampen, kenteken verlichting)
Bobines
Bougies
LMM
Voorvering
Vapor barriers deuren
M-stootlijsten buitenkant
Shadowline gloss lijsten interieur
Nieuwe zwarte kunststof kappen stoelen
Nieuwe V8 nieren
Multiriem
Spanrollen
Meelooprollen
Ruitenwissers
Lambdasondes
Brandstofpomp
Koppeling
Radiateurventilator
Diverse pakkingen
Nieuwe Klima-Komfort voorruit (wegens een barstje in de oude ruit)
Opties:
M-pakket
Zwarte hemel
Elektrische stoelen
Stoelverwarming
Shadowline gloss
Sportstuur
Stuurbediening
Opblaasbare lendensteun
Sport-comfort stoelen
Active functie (massage)
Memory
2-Zone climate control
Cruisecontrol
CV op afstand
Stuurbekrachtiging
Elektrische zonnerollo achterruit
Android radio met navi
Traction control
ABS
Elektrische ramen voor en achter
Elektrisch verstelbare spiegels
Elektrisch inklapbare spiegels
Xenon koplampen
Led achterlichten
Lederen bekleding
Extended leder
Individual walknappa Cassis interieurlijsten
Individual Mora metallic lak
Armsteun voor en achter
Automatische verlichting
18" Style 65 (M5) sportvelgen
(OEM)M5 binnen- en buitenspiegels(OEM)
Quadpipe
Sportonderstel
Meer foto's op Instagram; mora_e39
Meer lezen over deze auto?
https:www.autoweek.nl/reviews/artikel/bmw-530i-2002/
Hier heb ik het één en ander bijgehouden aan ervaringen etc.
-BMW E39 530i handgeschakeld
-oktober 2002-203.243km (loopt nog op)
-verse APK tot 29-09-2026
-recente beurt bij 202.443km 27.08-2025
-Kleur: Individual Mora metallic (enige in NL!!)
-shadowline gloss (af fabriek)
-Interieur: extended leder Sandbeige zwarte basis met Individual walknappa Cassis interieurlijsten
-Slicktop
-Van origine een Spaanse auto, hierdoor is roest geen issue
-elektrische massagestoelen, dubbelglas, originele M5 delen zoals spiegels en velgen
-ruim €12.000,- aan facturen tijdens mijn bezit (vooral preventief- en restauratief onderhoud)
Algemene beschrijving:
Beste lezer, na ruim 4 jaar bied ik mijn BMW E39 530i Individual te koop aan. Het enige exemplaar in NL in de kleur Mora Metallic (af fabriek). Een kleur die vooral in de zon hele diepe tinten paars laat zien (eerste foto) maar zelfs op een bewolkte dag als in deze tijd normaal is, een erg chique mooie kleur. In mijn bezit is er veel aan de auto vervangen deels cosmetisch (zoals enkele maanden terug nog nieuwe originele Hella xenon koplampen) en deels technisch. Een deel ervan is met ruim €12.000,- aan facturen aan te tonen, maar nog minstens eenzelfde bedrag is uitgegeven aan de auto zonder dat daar facturen van zijn.
Het betreft hier absoluut een liefhebbersauto. Echter wel eentje die als daily gebruikt is en ook alweer ruim 23 jaar oud is. De auto is zeker netjes, maar niet nieuw. Meest in het oog springend is misschien wel het plekje op de rechter voordeur. Een steenslag beschadiging heeft gezorgd dat de blanke lak eromheen los heeft gelaten (ter grootte van een euro).
Sommigen, die de auto kennen weten waarom de auto weg gaat. Ik had grootse plannen voor een 4.6 V8 (Alpina B10) ombouw met een handgeschakelde 6 bak erachter, M5-diff enzovoort. Ik zie hier om diverse redenen toch vanaf. Ik wil echter wel een V8 met handbak en heb daarom besloten de Mora metallic 530i te verkopen, met als doel een E39 M5 terug te kopen.
Wie een 100% originele E39 zoekt moet even verder kijken. Wie een OEM+ E39 zoekt die lekker in de opties zit, lees vooral verder.
Hoewel ik in Amersfoort woon ging de auto jaarlijks naar een specialist in Rotterdam (die zelf o.a. een E39 M5 rijdt) en tussendoor naar mijn garagist in Amersfoort met een voorliefde voor klassiekers en youngtimers.
De auto is niet 100% origineel. Zo heeft de auto V8 nieren (chroom), M5 binnen- en buitenspiegels, 18" Style 65 velgen (op Michelin PS4-banden) en een quadpipe. Alle delen (behalve de uitlaat) zijn originele delen. Kenners weten wat een setje spiegels en de velgen inmiddels kosten.
Ook het interieur is niet helemaal origineel meer. De stoelen hebben álle mogelijke opties die op een E39 leverbaar waren. Iets dat af fabriek onmogelijk was. Zo kon je kiezen uit basisstoelen, sportstoelen of comfortstoelen. Ik wilde echter de rugleuning van de comfortstoelen en de zitting van de sportstoelen. Ook wilde ik de massagefunctie, opblaasbare lendensteun en de redelijk zeldzame lederen beplating op de achterkant van de stoelen. Uiteraard alles elektrisch, voorzien van memory en verwarmd. Ik heb hiervoor maar liefst 10 stoelen gebruikt om deze 2 samen te laten stellen. Alleen de stoelen hebben mij al zo'n €3.500,- gekost. Iets meer dan de bedoeling was (maar ze zitten echt super fijn!).
En zo zijn er nog veel meer kleine details waar erg veel werk inzit. Maar dit vertel ik liever tijdens een proefrit aan serieuze potentiele kopers, want dit verhaal is al zo lang.
Een proefrit is uiteraard mogelijk maar enkel voor serieuze potentiële kopers. Ik laat normaal niemand in mijn auto rijden, en ook al gaat ze nu weg, alsnog doe ik dat ook nu niet graag. In de auto is niet gerookt, er hebben geen huisdieren in gezeten. Sterker zelfs, eten en drinken wilde ik al niet eens in mijn auto.
Ruim 12.000,- aan facturen!
Tijdens mijn bezit vervangen (niet op volgorde);
Banden
Spacers (15m vooras)
Remmerij (ATE Powerdiscs met ATE Ceramic pads)
Draagarmen
Stabistangen
Koelsysteem
Ventilatorhuis
Kleppendeksel
Alle vloeistoffen (ook van bak en Differentieel)
Alle filters
Verlichting rondom OEM nieuw (achterlichten, knipperlichten, koplampen, kenteken verlichting)
Bobines
Bougies
LMM
Voorvering
Vapor barriers deuren
M-stootlijsten buitenkant
Shadowline gloss lijsten interieur
Nieuwe zwarte kunststof kappen stoelen
Nieuwe V8 nieren
Multiriem
Spanrollen
Meelooprollen
Ruitenwissers
Lambdasondes
Brandstofpomp
Koppeling
Radiateurventilator
Diverse pakkingen
Nieuwe Klima-Komfort voorruit (wegens een barstje in de oude ruit)
Opties:
M-pakket
Zwarte hemel
Elektrische stoelen
Stoelverwarming
Shadowline gloss
Sportstuur
Stuurbediening
Opblaasbare lendensteun
Sport-comfort stoelen
Active functie (massage)
Memory
2-Zone climate control
Cruisecontrol
CV op afstand
Stuurbekrachtiging
Elektrische zonnerollo achterruit
Android radio met navi
Traction control
ABS
Elektrische ramen voor en achter
Elektrisch verstelbare spiegels
Elektrisch inklapbare spiegels
Xenon koplampen
Led achterlichten
Lederen bekleding
Extended leder
Individual walknappa Cassis interieurlijsten
Individual Mora metallic lak
Armsteun voor en achter
Automatische verlichting
18" Style 65 (M5) sportvelgen
(OEM)M5 binnen- en buitenspiegels(OEM)
Quadpipe
Sportonderstel
Meer foto's op Instagram; mora_e39
Meer lezen over deze auto?
https:www.autoweek.nl/reviews/artikel/bmw-530i-2002/
Hier heb ik het één en ander bijgehouden aan ervaringen etc.
Zekerheden van deze auto
APK tot 29 september 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Amersfoort
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie1.088x bekeken
65x bewaard
Sinds 20 okt '25
Advertentienummer: m2324319881
Populaire zoektermen
BMWBMW 1 serieBMW 3 seriebmw e30 m3BMW x5bmw e21BMW x3BMW x1BMW 5 seriee39bmw m140iBMW z4BMW z3BMW 7 serie210x180 bed in Slaapkamer | Boxspringskandelaar kerst in Kerstw245 stuur in Interieur en Bekledingatlas copco le 5 in Compressorsmgb versnellingsbak in Transmissie en Toebehorengrundfos 25 40 130 in Verwarming en Radiatorenbeverly 350 uitlaat in Motoren | Piaggiomercedes sprinter 2007 in Bestelauto'sdexter 5 in Campersstropdas luchtvaart in Luchtvaart en Vliegtuigspotten