PHEV Chevrolet Volt LTZ+ 1e eig, Full Option (Opel Ampera)€ 6.200,00
Merk & Model, uitvoering
Chevrolet Volt, 1.4E
Bouwjaar
2013
Kilometerstand
231.051 km
Brandstof
Hybride Elektrisch/Benzine
Transmissie
Automaat
Vermogen
85 pk
Type hybride
Volledig hybride
Beschrijving
Ben je op zoek naar een nette Chevrolet Volt of Opel Ampera?
Prijs met €1000 verlaagd. Moet snel weg
Dan is dit jouw kans!
Ik bied mijn Chevrolet Volt LTZ+ aan, de meest luxe uitvoering, mét een aantal unieke upgrades, nieuwe APK en veel recent onderhoud.
Bij serieuze interesse is een testrit mogelijk.
Het is een BTW auto, dus evt btw af te schrijven als zakelijke koper.
Ik heb hem destijds op laten opleveren in Custom uitvoering:
Alle kunststof onderdelen meegespoten in carrosseriekleur.
Zwarte velgen voor een stoere, sportieve look. De onderste grill in dezelfde kleur als de bovenste....eigenlijk vrijwel zoals het concept er uitzag voor de auto officieel uitkwam.
Technisch vrijwel identiek aan de Opel Ampera, maar nét wat specialer dankzij de Amerikaanse looks, naast dat de volt sowieso al wat luxer is uitgevoerd als een full option Ampera, met een aantal functies die op de Ampera niet beschikbaar zijn.
Daarnaast maken de extra custom opties om hem meer op de originele concept te laten lijken de auto echt een unieke blikvanger. 😎.
Volledige originele LTZ+ uitrusting (Full Option):
Luxe leren interieur
Bose premium audiosysteem met 7 speakers + 2 woofers
Navigatie & infotainment (incl telefoon aansluiting)
Stoelverwarming
Climate control
Cruise control
Parkeersensoren + achteruitrijcamera
Automatische verlichting
Xenon verlichting
Led dagrij verlichting
Bandenspanningsmeter
Meter oliekwaliteit (zeer handig, omdat je de motor niet altijd gebruikt)
MyLink / infotainment met Bluetooth, USB, etc.
Keyless entry (knopje in de deurgreep) & keyless-start.
Auto-lock (gaat vanzelf op slot als je met de sleutels wegloopt)
Lichtmetalen velgen (17-inch);
2 regeneratie standen (waarmee je op de electromotor remt om energie te regenereren)
Elektrisch buitenspiegels
verwarmde buitenspiegels
Dimmende binnenspiegel
Stand kachel (met sleutel in te schakelen, om voor te verwarmen + ruiten ontdooien in de winter, of juist te verkoelen met de airco in de zomer)
Metallic lak.
ABS
ESP
Airbags
En nog veel meer...
De standaard laadkabel krijg je er bijgeleverd.
Optioneel dakdragers ter overname
Evt is de laadpaal ook ter overname.
Kan evt ook op een normaal 220/230v stopcontact geladen worden, die verloopkabel heb ik er wel bij maar die schakelt niet meer in. (Krijg je er wel bij als je wilt, misschien te fixen?).
🔋 Elektrisch rijden, zonder zorgen.
De eerste 50 a 60 (of met perfecte condities soms 70) kilometer rijd hij elektrisch, daarna (of als je hem niet oplaad) schakelt hij vanzelf over in Hybride modus waarmee er zeer zuinig op benzine verder gereden kan worden.
(Voor een goede indicatie van het verbruik, zowel accu als benzine, zie foto van het scherm, waar hij 43km gereden heeft op 8,2Kw, hij heeft in totaal 11kw aan accu's. Daaronder staat ook het benzine verbruik over de hele levensduur)
Ook heeft hij, in tegenstelling tot de Opel variant, een 'standby' functie waarmee je de accu op een bepaald niveau kan laten staan, zodat je bijvoorbeeld op de snelweg hybride rijd, en aan het eind van je rit nog elektrisch in de stad kunt rijden (dat is meestal zuiniger).
Door deze combi van elektrisch rijden op de minder lange ritten, en hybride op de langere, staat het verbruik slechts op 2,4L / 100km over de hele gebruiksduur.
Hij kan ook zeer sportief gereden worden.
Trekt serieus snel op, ligt super in de bocht door de perfecte gewichtsverdeling en hij heeft zelfs een sportstand waarmee hij nog sneller is.
Maar hij rijd ook heerlijk rustig, stil en zeer zuinig wanneer je dit wilt.
De wegligging is te omschrijven als een perfecte mix tussen sportief en luxe rijden.
Echt een onderschatte auto wat mij betreft, en ik krijg ook vaak te horen dat hij heerlijk rijd door mensen die meerijden.
Daarnaast is het ook leuk om regelmatig leuke opmerkingen te krijgen over de looks
Verder is hij zeer praktisch door de grote achterklep. Zeker met de neerklappende achterstoelen kun je er enorm veel in kwijt.
Deze Volt is verder een klein beetje aangepast, er zijn een aantal slimme aanpassingen gedaan, door de dealer, om zo ver mogelijk elektrisch te rijden, waardoor je de opgegeven range gemakkelijk haalt, en als je je best doet er zelfs verder mee komt op de elektrische stand. Daarnaast is hij er in hybride modus ook iets zuiniger op geworden, zonder in te leveren op de prestaties.
🛠️ Perfect onderhouden en rijklaar
Eerste eigenaar: eerst als lease auto, daarna zakelijk overgenomen.
Verder altijd met weinig problemen gereden, en nooit bezuinigd op onderhoud.
Recent onderhoud:
Nieuwe APK
Nieuwe voorbanden
Nieuwe veren + veerschotels voor.
Nieuwe ruitenwissers
Grote beurt (Olie, vloeistoffen, interieur filter, enz)
Uitlijning uitgevoerd
Nieuwe automatten (ja ik hem echt helemaal netjes gemaakt voor de verkoop)
1,5 jaar geleden nieuwe achterbanden, en remblokken.
(Hij staat op All season banden rondom)
Een paar jaar geleden (op 190.000km) zijn de lagers van de elektromotor vervangen (moest rond de 2 ton), dus ook deze kan er weer een tijdje tegenaan.
De accu is goed verzorgd, en daardoor haalt hij nog altijd netjes zijn elektrische range.
Deze auto rijdt strak, stil en zuinig, maar is waar nodig ook snel, en rijd met weinig problemen of kosten, zoals je mag verwachten van een goed onderhouden Volt.
Minpunten (want ik houd van eerlijkheid en transparantie):
Hij is niet nieuw, dus wat gebruiksporen te vinden, maar voor zijn leeftijd is hij zeer netjes.
Een aantal jaar geleden problemen met het stuurslot, nieuwe module laten plaatsen, sindsdien werkt het stuurslot weer, maar de error bleef in het systeem staan. Vervolgens heeft de Opel dealer nogmaals een nieuwe stuurslot-module geplaatst, maar helaas kregen ze de melding niet weg, ook al werkt het allemaal.
Het geeft geen motorstoring ofzo, maar alleen een melding in het menu onder voertuigmeldingen. Daarom heb ik het zo gelaten, want het stuurslot werkt gewoon, en je hebt niet echt last van.
Intussen rijd hij al jaren zonder problemen zo, alleen die melding blijft dus raar genoeg in het systeem staan. Ik lever de extra module erbij, mocht je er wat mee willen proberen. (ik heb gehoord dat Janssen van Kouwen in Bussum dit misschien kan oplossen, maar gezien het puur een systeemmelding is vond ik het niet de moeite).
Verder kan de km stand nog wat oplopen, wordt nog af en toe mee gereden.
✅ Waarom deze Volt?
De meeste Volts en Ampera’s zijn inmiddels meerdere keren van eigenaar gewisseld – bij deze auto weet je zeker dat hij van A tot Z goed is behandeld.
Combineer dat met de unieke look, de elektrische range + zuinige hybride optie, en de recente APK + uitgebreide onderhoudsbeurt, en je hebt een auto die er bovenuit steekt.
Kortom een fijne, nette en zuinige auto met zeer weinig onderhoud, een zeer goede wegligging die een perfecte mix van sportief en luxe rijden combineert.
Hij gaat weg met een klein beetje pijn in mn hart, maar nu we een 2e electrische auto besteld hebben, is deze unieke volt overbodig geworden.
Prijs met €1000 verlaagd. Moet snel weg
Dan is dit jouw kans!
Ik bied mijn Chevrolet Volt LTZ+ aan, de meest luxe uitvoering, mét een aantal unieke upgrades, nieuwe APK en veel recent onderhoud.
Bij serieuze interesse is een testrit mogelijk.
Het is een BTW auto, dus evt btw af te schrijven als zakelijke koper.
Ik heb hem destijds op laten opleveren in Custom uitvoering:
Alle kunststof onderdelen meegespoten in carrosseriekleur.
Zwarte velgen voor een stoere, sportieve look. De onderste grill in dezelfde kleur als de bovenste....eigenlijk vrijwel zoals het concept er uitzag voor de auto officieel uitkwam.
Technisch vrijwel identiek aan de Opel Ampera, maar nét wat specialer dankzij de Amerikaanse looks, naast dat de volt sowieso al wat luxer is uitgevoerd als een full option Ampera, met een aantal functies die op de Ampera niet beschikbaar zijn.
Daarnaast maken de extra custom opties om hem meer op de originele concept te laten lijken de auto echt een unieke blikvanger. 😎.
Volledige originele LTZ+ uitrusting (Full Option):
Luxe leren interieur
Bose premium audiosysteem met 7 speakers + 2 woofers
Navigatie & infotainment (incl telefoon aansluiting)
Stoelverwarming
Climate control
Cruise control
Parkeersensoren + achteruitrijcamera
Automatische verlichting
Xenon verlichting
Led dagrij verlichting
Bandenspanningsmeter
Meter oliekwaliteit (zeer handig, omdat je de motor niet altijd gebruikt)
MyLink / infotainment met Bluetooth, USB, etc.
Keyless entry (knopje in de deurgreep) & keyless-start.
Auto-lock (gaat vanzelf op slot als je met de sleutels wegloopt)
Lichtmetalen velgen (17-inch);
2 regeneratie standen (waarmee je op de electromotor remt om energie te regenereren)
Elektrisch buitenspiegels
verwarmde buitenspiegels
Dimmende binnenspiegel
Stand kachel (met sleutel in te schakelen, om voor te verwarmen + ruiten ontdooien in de winter, of juist te verkoelen met de airco in de zomer)
Metallic lak.
ABS
ESP
Airbags
En nog veel meer...
De standaard laadkabel krijg je er bijgeleverd.
Optioneel dakdragers ter overname
Evt is de laadpaal ook ter overname.
Kan evt ook op een normaal 220/230v stopcontact geladen worden, die verloopkabel heb ik er wel bij maar die schakelt niet meer in. (Krijg je er wel bij als je wilt, misschien te fixen?).
🔋 Elektrisch rijden, zonder zorgen.
De eerste 50 a 60 (of met perfecte condities soms 70) kilometer rijd hij elektrisch, daarna (of als je hem niet oplaad) schakelt hij vanzelf over in Hybride modus waarmee er zeer zuinig op benzine verder gereden kan worden.
(Voor een goede indicatie van het verbruik, zowel accu als benzine, zie foto van het scherm, waar hij 43km gereden heeft op 8,2Kw, hij heeft in totaal 11kw aan accu's. Daaronder staat ook het benzine verbruik over de hele levensduur)
Ook heeft hij, in tegenstelling tot de Opel variant, een 'standby' functie waarmee je de accu op een bepaald niveau kan laten staan, zodat je bijvoorbeeld op de snelweg hybride rijd, en aan het eind van je rit nog elektrisch in de stad kunt rijden (dat is meestal zuiniger).
Door deze combi van elektrisch rijden op de minder lange ritten, en hybride op de langere, staat het verbruik slechts op 2,4L / 100km over de hele gebruiksduur.
Hij kan ook zeer sportief gereden worden.
Trekt serieus snel op, ligt super in de bocht door de perfecte gewichtsverdeling en hij heeft zelfs een sportstand waarmee hij nog sneller is.
Maar hij rijd ook heerlijk rustig, stil en zeer zuinig wanneer je dit wilt.
De wegligging is te omschrijven als een perfecte mix tussen sportief en luxe rijden.
Echt een onderschatte auto wat mij betreft, en ik krijg ook vaak te horen dat hij heerlijk rijd door mensen die meerijden.
Daarnaast is het ook leuk om regelmatig leuke opmerkingen te krijgen over de looks
Verder is hij zeer praktisch door de grote achterklep. Zeker met de neerklappende achterstoelen kun je er enorm veel in kwijt.
Deze Volt is verder een klein beetje aangepast, er zijn een aantal slimme aanpassingen gedaan, door de dealer, om zo ver mogelijk elektrisch te rijden, waardoor je de opgegeven range gemakkelijk haalt, en als je je best doet er zelfs verder mee komt op de elektrische stand. Daarnaast is hij er in hybride modus ook iets zuiniger op geworden, zonder in te leveren op de prestaties.
🛠️ Perfect onderhouden en rijklaar
Eerste eigenaar: eerst als lease auto, daarna zakelijk overgenomen.
Verder altijd met weinig problemen gereden, en nooit bezuinigd op onderhoud.
Recent onderhoud:
Nieuwe APK
Nieuwe voorbanden
Nieuwe veren + veerschotels voor.
Nieuwe ruitenwissers
Grote beurt (Olie, vloeistoffen, interieur filter, enz)
Uitlijning uitgevoerd
Nieuwe automatten (ja ik hem echt helemaal netjes gemaakt voor de verkoop)
1,5 jaar geleden nieuwe achterbanden, en remblokken.
(Hij staat op All season banden rondom)
Een paar jaar geleden (op 190.000km) zijn de lagers van de elektromotor vervangen (moest rond de 2 ton), dus ook deze kan er weer een tijdje tegenaan.
De accu is goed verzorgd, en daardoor haalt hij nog altijd netjes zijn elektrische range.
Deze auto rijdt strak, stil en zuinig, maar is waar nodig ook snel, en rijd met weinig problemen of kosten, zoals je mag verwachten van een goed onderhouden Volt.
Minpunten (want ik houd van eerlijkheid en transparantie):
Hij is niet nieuw, dus wat gebruiksporen te vinden, maar voor zijn leeftijd is hij zeer netjes.
Een aantal jaar geleden problemen met het stuurslot, nieuwe module laten plaatsen, sindsdien werkt het stuurslot weer, maar de error bleef in het systeem staan. Vervolgens heeft de Opel dealer nogmaals een nieuwe stuurslot-module geplaatst, maar helaas kregen ze de melding niet weg, ook al werkt het allemaal.
Het geeft geen motorstoring ofzo, maar alleen een melding in het menu onder voertuigmeldingen. Daarom heb ik het zo gelaten, want het stuurslot werkt gewoon, en je hebt niet echt last van.
Intussen rijd hij al jaren zonder problemen zo, alleen die melding blijft dus raar genoeg in het systeem staan. Ik lever de extra module erbij, mocht je er wat mee willen proberen. (ik heb gehoord dat Janssen van Kouwen in Bussum dit misschien kan oplossen, maar gezien het puur een systeemmelding is vond ik het niet de moeite).
Verder kan de km stand nog wat oplopen, wordt nog af en toe mee gereden.
✅ Waarom deze Volt?
De meeste Volts en Ampera’s zijn inmiddels meerdere keren van eigenaar gewisseld – bij deze auto weet je zeker dat hij van A tot Z goed is behandeld.
Combineer dat met de unieke look, de elektrische range + zuinige hybride optie, en de recente APK + uitgebreide onderhoudsbeurt, en je hebt een auto die er bovenuit steekt.
Kortom een fijne, nette en zuinige auto met zeer weinig onderhoud, een zeer goede wegligging die een perfecte mix van sportief en luxe rijden combineert.
Hij gaat weg met een klein beetje pijn in mn hart, maar nu we een 2e electrische auto besteld hebben, is deze unieke volt overbodig geworden.
Zekerheden van deze auto
Logische kilometerstand
De NAP-check heeft het als logisch beoordeeld
APK tot 25 augustus 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Onderhoudsboekje
Inzicht in het onderhoudsverleden
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Almere
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting.
Meer informatie965x bekeken
21x bewaard
Sinds 16 sep '25
Advertentienummer: m2311963328
Populaire zoektermen
chevrolet c10Chevrolet chevy vanChevrolet corvetteChevrolet camarochevrolet capricechevrolet impalaChevrolet pick upchevrolet blazerChevrolet suburbanchevrolet s10chevrolet monte carlochevrolet expressChevrolet matizChevroletamino tv ontvanger in Mediaspelersemco fb2 in Gereedschap | Freesmachinesbaldurs gate 3 in Games | Sony PlayStation 5multimaster fein in Gereedschap | Zaagmachinesgolf 7 la7w bumper in Carrosserie en Plaatwerkcarrie turansky in Historische romansparker hydrauliek in Gereedschap | Machine-onderdelen en Toebehorenhaan lamp in Lampen | Hanglampenposter snelle in Kantoor en Winkelinrichting | Kantoormeubilair en Inrichtingbloemen emmers in Emmers