Merk & Model, uitvoering
Jaguar XF, 5.0 V8 AUT
Bouwjaar
2009
Kilometerstand
212.259 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 6 versnellingen
Motorinhoud
5.0 liter
Vermogen
385 pk
Beschrijving
Bij deze bied ik met pijn in mijn hart mijn jaguar te koop aan. Ik verkoop de auto omdat ik gestopt ben met mijn bedrijf en het waanzin is om in de auto te blijven rijden met mijn huidige inkomen. Het liefst houd ik de auto en het is dan ook een besluit dat ik met mijn hoofd maak en niet met mijn hart.
Betreft de auto: Voor dit bedrag vind je gewoon niets beters op de markt. 385PK met 550Nm koppel gecombineerd met de luxe van deze auto, maakt de auto een perfecte keuze voor iemand die luxe zoekt met een sportieve rijervaring. Het geluidssysteem is werkelijk waar geweldig en de auto is enorm geluidsdicht, comfortabel en ruim. 100 rijden op de snelweg voelt hetzelfde als 30 rijden in een goedkope auto, de rust is onvoorstelbaar.
Door de gigantische hoeveelheid koppel, rijdt de auto in alle situaties met souplesse. Als motorrijder kan ik de ervaring het beste omschrijven als, naja, motorrijden. Er is altijd meteen vermogen en je bent altijd meteen weg - ook al rij je al 130, met een paar seconden zou je 180 kunnen rijden en hij blijft maar doortrekken. Alles is moeiteloos; zo rijdt de auto bijvoorbeeld standaard vanuit stilstand in zijn twee weg. Het is ook mogelijk om in zijn 1 weg te rijden door handmatig terug te schakelen, echter zul je dan bij het minste beetje water al spinnende banden hebben door hoe agressief deze versnelling is.
Ik ben iemand die best wel eens sportief wilt rijden, maar heb de grenzen van de jaguar niet getest. De wegligging is top en het sturen is soepel en kost weinig moeite. Met de flippers achter het stuur kun je ieder moment makkelijk terugschakelen zodat je niet afhankelijk bent van de kickdown. Ook is het mogelijk om de auto als een handgeschakelde auto te rijden met de flippers achter het stuur.
Hoe heb ik in de auto gereden?
Ik rij voorzichtig met slijtage onderdelen (tijdig remmen, geen onnodig gas geven, tijdig schakelen, etc.) en laat de motor altijd 10-15 minuten opwarmen voordat ik überhaupt boven de 2000 touren ga rijden. Los hiervan heb ik uiteraard vaak genoeg gas gegeven in de auto, want dat is enorm leuk en dat kan gewoon. Auto loopt werkelijk waar als een zonnetje en heeft in de afgelopen twee jaar nooit ook maar iets gehad wat duidt op motorische problemen.
Wat kun je verwachten:
Ik heb fors geïnvesteerd in het welzijn van de auto; er is niet bezuinigd op groot, dan wel, klein onderhoud. Alle facturen zijn aanwezig.
Hierbij is best wat essentieel groot onderhoud gepleegd: nieuwe remleidingen, aircopomp vervangen en bijgevuld, nieuwe draagarmen achterzijde, nieuwe dynamo, elektronische problemen opgelost, koelvloeistofsysteem vernieuwd, etc..
Mogelijk toekomstig te verwachten onderhoud: vervangen van bougies.
Nadelen van de auto
Bij een auto uit 2009, is er uiteraard sprake van slijtage. Wat daar van terug te vinden is bij deze auto, is vooral cosmetisch. In de laatste zes foto's heb ik close-up foto's gemaakt van krassen e.d. Let op, het zijn ingezoomde foto's en dat maakt dat alles net wat opvallender is. Ik laat u liever een duidelijk beeld krijgen van de schade en dat het in het echt meevalt, dan andersom.
- Net als bij vrijwel iedere andere xf, is het leer losgelaten bij het dashboard. Dit is een productiefout.
- Cruise control krijgt soms een storing en functioneert niet meer; storing gaat weg na herstarten auto. Ben hier niet voor naar de garage geweest omdat het maar zelden voorkomt.
- Krassen op de lak door deuren die tegen de auto zijn gegooid en een sleutelkras...
- De auto is groter dan de foto's doen suggereren en heeft ruimte nodig om te keren e.d.. Door de parkeersensoren en de camera, is het allemaal super goed te doen. Ik zet het hier neer omdat u zich best eens kunt verkijken op hoe groot deze auto is (wielbasis van 291cm, lengte van 5m en breedte van 2m).
Voordelen:
- Airco is ijskoud en einde zomer afgelopen jaar vervangen dus nagenoeg nog ongebruikt.
- Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk toch wel dat ik de zware kostenposten al voor rekening genomen heb.
- Van 0-100 in 4.9 seconden.
- Verbruik is 1 op 12 op de snelweg; binnen bebouwde kom is, uhh, wat meer verbruik. Ik rij gemiddeld 1 op 8 met een 50/50 verhouding van snelweg rijden en binnen bebouwde kom. Grotere afstanden rij ik 1 op 11.
Gouden tip
Ovi.rdw --> 94PBV1 --> Hier vind je alles over gewicht, hoeveel eigenaren de auto gehad heeft en andere relevante informatie. Wegenbelasting is uit mijn hoofd ca. 100 euro per maand in regio utrecht.
De auto heeft een bizarre hoeveelheid opties die op het internet te vinden zijn. Betreft Portfolio uitvoering. Bent u benieuwd naar welke opties de auto allemaal heeft, stuur gerust een berichtje naar me of vraag het aan een AI assistent.
Originele jaguar velgen ook aanwezig en krijgt u er gratis bij.
Zeer recent nog nieuwe achterbanden erop, nieuwe waterpomp, nieuwe koelvloeistofleidingen en nieuwe remblokjes
Betreft de auto: Voor dit bedrag vind je gewoon niets beters op de markt. 385PK met 550Nm koppel gecombineerd met de luxe van deze auto, maakt de auto een perfecte keuze voor iemand die luxe zoekt met een sportieve rijervaring. Het geluidssysteem is werkelijk waar geweldig en de auto is enorm geluidsdicht, comfortabel en ruim. 100 rijden op de snelweg voelt hetzelfde als 30 rijden in een goedkope auto, de rust is onvoorstelbaar.
Door de gigantische hoeveelheid koppel, rijdt de auto in alle situaties met souplesse. Als motorrijder kan ik de ervaring het beste omschrijven als, naja, motorrijden. Er is altijd meteen vermogen en je bent altijd meteen weg - ook al rij je al 130, met een paar seconden zou je 180 kunnen rijden en hij blijft maar doortrekken. Alles is moeiteloos; zo rijdt de auto bijvoorbeeld standaard vanuit stilstand in zijn twee weg. Het is ook mogelijk om in zijn 1 weg te rijden door handmatig terug te schakelen, echter zul je dan bij het minste beetje water al spinnende banden hebben door hoe agressief deze versnelling is.
Ik ben iemand die best wel eens sportief wilt rijden, maar heb de grenzen van de jaguar niet getest. De wegligging is top en het sturen is soepel en kost weinig moeite. Met de flippers achter het stuur kun je ieder moment makkelijk terugschakelen zodat je niet afhankelijk bent van de kickdown. Ook is het mogelijk om de auto als een handgeschakelde auto te rijden met de flippers achter het stuur.
Hoe heb ik in de auto gereden?
Ik rij voorzichtig met slijtage onderdelen (tijdig remmen, geen onnodig gas geven, tijdig schakelen, etc.) en laat de motor altijd 10-15 minuten opwarmen voordat ik überhaupt boven de 2000 touren ga rijden. Los hiervan heb ik uiteraard vaak genoeg gas gegeven in de auto, want dat is enorm leuk en dat kan gewoon. Auto loopt werkelijk waar als een zonnetje en heeft in de afgelopen twee jaar nooit ook maar iets gehad wat duidt op motorische problemen.
Wat kun je verwachten:
Ik heb fors geïnvesteerd in het welzijn van de auto; er is niet bezuinigd op groot, dan wel, klein onderhoud. Alle facturen zijn aanwezig.
Hierbij is best wat essentieel groot onderhoud gepleegd: nieuwe remleidingen, aircopomp vervangen en bijgevuld, nieuwe draagarmen achterzijde, nieuwe dynamo, elektronische problemen opgelost, koelvloeistofsysteem vernieuwd, etc..
Mogelijk toekomstig te verwachten onderhoud: vervangen van bougies.
Nadelen van de auto
Bij een auto uit 2009, is er uiteraard sprake van slijtage. Wat daar van terug te vinden is bij deze auto, is vooral cosmetisch. In de laatste zes foto's heb ik close-up foto's gemaakt van krassen e.d. Let op, het zijn ingezoomde foto's en dat maakt dat alles net wat opvallender is. Ik laat u liever een duidelijk beeld krijgen van de schade en dat het in het echt meevalt, dan andersom.
- Net als bij vrijwel iedere andere xf, is het leer losgelaten bij het dashboard. Dit is een productiefout.
- Cruise control krijgt soms een storing en functioneert niet meer; storing gaat weg na herstarten auto. Ben hier niet voor naar de garage geweest omdat het maar zelden voorkomt.
- Krassen op de lak door deuren die tegen de auto zijn gegooid en een sleutelkras...
- De auto is groter dan de foto's doen suggereren en heeft ruimte nodig om te keren e.d.. Door de parkeersensoren en de camera, is het allemaal super goed te doen. Ik zet het hier neer omdat u zich best eens kunt verkijken op hoe groot deze auto is (wielbasis van 291cm, lengte van 5m en breedte van 2m).
Voordelen:
- Airco is ijskoud en einde zomer afgelopen jaar vervangen dus nagenoeg nog ongebruikt.
- Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk toch wel dat ik de zware kostenposten al voor rekening genomen heb.
- Van 0-100 in 4.9 seconden.
- Verbruik is 1 op 12 op de snelweg; binnen bebouwde kom is, uhh, wat meer verbruik. Ik rij gemiddeld 1 op 8 met een 50/50 verhouding van snelweg rijden en binnen bebouwde kom. Grotere afstanden rij ik 1 op 11.
Gouden tip
Ovi.rdw --> 94PBV1 --> Hier vind je alles over gewicht, hoeveel eigenaren de auto gehad heeft en andere relevante informatie. Wegenbelasting is uit mijn hoofd ca. 100 euro per maand in regio utrecht.
De auto heeft een bizarre hoeveelheid opties die op het internet te vinden zijn. Betreft Portfolio uitvoering. Bent u benieuwd naar welke opties de auto allemaal heeft, stuur gerust een berichtje naar me of vraag het aan een AI assistent.
Originele jaguar velgen ook aanwezig en krijgt u er gratis bij.
Zeer recent nog nieuwe achterbanden erop, nieuwe waterpomp, nieuwe koelvloeistofleidingen en nieuwe remblokjes
Zekerheden van deze auto
APK tot 6 maart 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Dealer onderhouden
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Amersfoort
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie3.630x bekeken
54x bewaard
Sinds 26 jun '25
Advertentienummer: m2283043937
Populaire zoektermen
JaguarJaguar xjJaguar s typeJaguar i paceJaguar xkJaguar xfJaguar xjsJaguar f typeJaguar x typeJaguar f pacejaguar xj6Jaguar xejaguar s typejaguar sovereignbmw navigatie update next in Navigatiesoftwaresony san in Stripboekenoldsmobile omega in Overige Auto-onderdelenpropeller yamaha rvs in Bootonderdelenblastoise ex pokemon in Verzamelkaartspellen | Pokémonleeuwarden waag* in Antiek | Wandborden en Tegelshelm astronaut in Feestartikelensensor elektrische fiets in Elektrische fietsenflyer fietsen dames in Elektrische fietsendisselweger caravan in Caravan accessoires