New Balance 650 high tops - maat 43€ 35,00
Jaguar Sovereign 4.0 V8 1998 - Projectauto / Carbagerun
71420sinds 18 jul. '25, 16:48
€ 1.000,-
Merk & Model, uitvoering
Jaguar SOVEREIGN, 4.0 V8
Bouwjaar
1998
KM stand
440.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Motorinhoud
4.0 liter
Vermogen
284 pk
Basis
Merk & Model
Jaguar SOVEREIGN
Uitvoering
4.0 V8
KM stand
440.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1998
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Automaat 5 versnellingen
Kenteken
TT-LN-37
Aantal deuren
4
Aantal stoelen
5
Bekleding
Leder
Kleur
Rood
Interieur
Beige
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
4.0 liter
Aantal cilinders
8
Vermogen
284 pk
Koppel
375 nm / 4.250 tpm
Topsnelheid
240 km/h
Acceleratie 0-100
7.30 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
8.4 km/l
Geschiedenis
APK tot
15 juli 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
8
Eigenaar sinds
23 december 2023
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
27 juli 1998
Nieuwprijs vanaf
€ 84.057,00
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
5.02 m
Breedte
1.80 m
Hoogte
1.31 m
Wielbasis
2.87 m
Tankinhoud
81 liter
Leeg gewicht
1.680 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.260 kg
Gewicht aanhanger geremd
1.900 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
750 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 100,33 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 159,52 per maand
Banden
€ 48,10 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 313,27 per maand
Kosten p/m
€ 621,22
Per kilometer
€ 0,50
Per jaar
€ 7.454,64
Beschrijving
Het verhaal
Met pijn in mijn hart gaat mijn geliefde Jaguar V8 in de verkoop. Anderhalf jaar geleden heb ik deze gekocht tegen al het advies in, en ik heb er anderhalf jaar met enorm veel plezier dagelijks in gereden. Het uiterlijk, het geluid, de heerlijke zachte vering... Er is geen auto die rijdt als een Jag, en dit is een van de laatste echte Jags. Ik ga de auto enorm missen, maar helaas is het door de roest buiten mijn budget gekomen.
De motor
De 4.0 V8 is de motor die je wil, en in dit geval de motor die je krijgt! Met 285pk heb je genoeg paarden onder je rechtervoet. Mijn exemplaar heeft 440.000 kilometer ervaring. Toen ik hem kocht was er niks bekend over onderhoud, en dat is nog steeds zo. Ik heb zelf de olie en filters gedaan in 2024 en dat is het. Nieuwe platinum bougies heb ik erbij en kun je eventueel overnemen.
Of de kettingmodificatie gedaan is kan ik niet 100% garanderen, maar ik denk niet dat deze motor de 440.000 had gehaald zonder dus ik ga er wel vanuit.
Verder is de brandstofpomp dit jaar nog vervangen door mijzelf. Ik heb ook wat leidingen vervangen, nieuwe gasveren op de motorkap gezet en wat interieurdelen aangepakt. Je krijgt er nog een aantal onderdelen bij om zelf aan de slag te gaan.
Luchtfilter
De motor loopt heerlijk. Wel is de carterventilatie kapot en mist het luchtfilter wat boutjes. Zelf reed ik met een performance filter wat je erbij mag overnemen voor een kleine meerprijs. Op het standaard filter loopt hij stationair wat minder omdat hij wat valse lucht aanzuigt. Dat is zo gefixt met een nieuwe carterslang en de juiste bouten. Op het performance filter loopt hij perfect en heb je wat PK's en wat V8 sound erbij.
Versnellingsbak
De bak schakelt boterzacht. Heel soms als hij koud is wil hij een beetje schommelen maar dit gaat altijd over en is al zo geweest sinds ik de auto kocht. Tegen een kleine meerprijs heb ik een volledige doos met originele ZF olie, een filter en een TransGo upgrade kit om de hele bak een mini-revisie te geven en ook het laatste beetje twijfel weg te halen.
Roest
Dan het daadwerkelijke probleem: de roest. De kokerbalk en dorpel zijn het ergste en bevatten een zeer flink gat. Verder zijn er kleine plekjes in de wielkuipen achter. Dit is waarom de auto helaas geen APK heeft.
Verdere problemen
Naast de roest heeft de auto een gebroken veer linksvoor. Deze kun je tweedehands voor 50 euro vinden. Ook zijn alle vier de banden op. De aircopomp is stuk en er is een riem gemonteerd die de airco passeert zodat de poelie niet vastslaat. Dus de airco werkt niet. Ook werkt de stoelverstelling van de bestuurder niet vanwege een kabelbreuk, maar je krijgt er een nieuwe stekker bij zodat je die opnieuw kunt bekabelen.
De conclusie
Dit is absoluut een projectauto en niet eentje waar je zomaar mee weg kunt rijden (niet legaal in ieder geval, hij rijdt verder nog prima). Als je niet zelf kunt klussen zou ik deze absoluut overslaan, maar als je een beetje kunt beunen kun je voor weinig geld een heerlijke V8 rijden. De motor voelt alsof hij nog moeiteloos een paar ton in zich heeft. Ook ideaal als een lekker excentrieke optie voor een carbagerun / andere rally.
De prijs
De vraagprijs is €1300. Dat is met flinke voorsprong de goedkoopste 4.0 V8 Jaguar op marktplaats, maar ik wil er graag vanaf ivm ruimte. Natuurlijk zit er werk aan, maar als je dat zelf kunt doen heb je hieraan een fijne wagen. Maar de prijs komen we wel uit als je naast de auto staat. Idioot lage biedingen via Marktplaats ga ik verder niet op in.Eventuele meerprijs voor onderdelen:
Performance filter 3.5 inch met oil catch can: €75 (waarde €150)
Complete set voor bakonderhoud: €100 (waarde €200)
8x NGK 2761 bougies €75 (waarde €145)
Bieden mag maar het minimumbod is ingesteld. Als je daaronder gaat bieden in berichten hoef je geen reactie te verwachten.
Vragen mag via marktplaats of via WHATSAPP. NIET BELLEN.
WHATSAPP ONLY, DO NOT CALL ME.
06 137 65 048
Met pijn in mijn hart gaat mijn geliefde Jaguar V8 in de verkoop. Anderhalf jaar geleden heb ik deze gekocht tegen al het advies in, en ik heb er anderhalf jaar met enorm veel plezier dagelijks in gereden. Het uiterlijk, het geluid, de heerlijke zachte vering... Er is geen auto die rijdt als een Jag, en dit is een van de laatste echte Jags. Ik ga de auto enorm missen, maar helaas is het door de roest buiten mijn budget gekomen.
De motor
De 4.0 V8 is de motor die je wil, en in dit geval de motor die je krijgt! Met 285pk heb je genoeg paarden onder je rechtervoet. Mijn exemplaar heeft 440.000 kilometer ervaring. Toen ik hem kocht was er niks bekend over onderhoud, en dat is nog steeds zo. Ik heb zelf de olie en filters gedaan in 2024 en dat is het. Nieuwe platinum bougies heb ik erbij en kun je eventueel overnemen.
Of de kettingmodificatie gedaan is kan ik niet 100% garanderen, maar ik denk niet dat deze motor de 440.000 had gehaald zonder dus ik ga er wel vanuit.
Verder is de brandstofpomp dit jaar nog vervangen door mijzelf. Ik heb ook wat leidingen vervangen, nieuwe gasveren op de motorkap gezet en wat interieurdelen aangepakt. Je krijgt er nog een aantal onderdelen bij om zelf aan de slag te gaan.
Luchtfilter
De motor loopt heerlijk. Wel is de carterventilatie kapot en mist het luchtfilter wat boutjes. Zelf reed ik met een performance filter wat je erbij mag overnemen voor een kleine meerprijs. Op het standaard filter loopt hij stationair wat minder omdat hij wat valse lucht aanzuigt. Dat is zo gefixt met een nieuwe carterslang en de juiste bouten. Op het performance filter loopt hij perfect en heb je wat PK's en wat V8 sound erbij.
Versnellingsbak
De bak schakelt boterzacht. Heel soms als hij koud is wil hij een beetje schommelen maar dit gaat altijd over en is al zo geweest sinds ik de auto kocht. Tegen een kleine meerprijs heb ik een volledige doos met originele ZF olie, een filter en een TransGo upgrade kit om de hele bak een mini-revisie te geven en ook het laatste beetje twijfel weg te halen.
Roest
Dan het daadwerkelijke probleem: de roest. De kokerbalk en dorpel zijn het ergste en bevatten een zeer flink gat. Verder zijn er kleine plekjes in de wielkuipen achter. Dit is waarom de auto helaas geen APK heeft.
Verdere problemen
Naast de roest heeft de auto een gebroken veer linksvoor. Deze kun je tweedehands voor 50 euro vinden. Ook zijn alle vier de banden op. De aircopomp is stuk en er is een riem gemonteerd die de airco passeert zodat de poelie niet vastslaat. Dus de airco werkt niet. Ook werkt de stoelverstelling van de bestuurder niet vanwege een kabelbreuk, maar je krijgt er een nieuwe stekker bij zodat je die opnieuw kunt bekabelen.
De conclusie
Dit is absoluut een projectauto en niet eentje waar je zomaar mee weg kunt rijden (niet legaal in ieder geval, hij rijdt verder nog prima). Als je niet zelf kunt klussen zou ik deze absoluut overslaan, maar als je een beetje kunt beunen kun je voor weinig geld een heerlijke V8 rijden. De motor voelt alsof hij nog moeiteloos een paar ton in zich heeft. Ook ideaal als een lekker excentrieke optie voor een carbagerun / andere rally.
De prijs
De vraagprijs is €1300. Dat is met flinke voorsprong de goedkoopste 4.0 V8 Jaguar op marktplaats, maar ik wil er graag vanaf ivm ruimte. Natuurlijk zit er werk aan, maar als je dat zelf kunt doen heb je hieraan een fijne wagen. Maar de prijs komen we wel uit als je naast de auto staat. Idioot lage biedingen via Marktplaats ga ik verder niet op in.Eventuele meerprijs voor onderdelen:
Performance filter 3.5 inch met oil catch can: €75 (waarde €150)
Complete set voor bakonderhoud: €100 (waarde €200)
8x NGK 2761 bougies €75 (waarde €145)
Bieden mag maar het minimumbod is ingesteld. Als je daaronder gaat bieden in berichten hoef je geen reactie te verwachten.
Vragen mag via marktplaats of via WHATSAPP. NIET BELLEN.
WHATSAPP ONLY, DO NOT CALL ME.
06 137 65 048
Zekerheden van deze auto
APK tot 15 juli 2025
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieAdvertentienummer: m2290289180
Populaire zoektermen
JaguarJaguar xjJaguar s typeJaguar i paceJaguar xkJaguar xfJaguar xjsJaguar f typeJaguar x typeJaguar f pacejaguar xj6Jaguar xejaguar s typejaguar sovereigngranaat kralen in Antieke sieradenjaap holm in Kinderboeken | Jeugd | onder 10 jaarhuurauto in Verhuur | Auto en Motorcurver bakken in Kratten en Dozenbekende naakt in Kunst | Schilderijen | Modernkarcher wd 3 in Stofzuigerskoga tesla e bike in Elektrische fietsendik bruynesteyn voetbal in Sportartikelen en Voetballockmachine elna in Naaimachines en Toebehorengiant racefietsen in Fietsen | Racefietsen