MGB GT ’71 (Zeer geschikt voor Trackday of Classic Rally's)

€ 17.500,-
Bouwjaar
1971
KM stand
-
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Coupé
374040sinds 29 feb. '24, 17:14
Deel via
of
Merk & Model, uitvoering
Mg MG, .
Bouwjaar
1971
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.9 liter
Basis
Merk & Model
Mg MG
Uitvoering
.
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1971
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
PM-50-15
Aantal stoelen
2
Kleur
Groen
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
1.9 liter
Aantal cilinders
4
Topsnelheid
173 km/h
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
08 november 2022
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
08 november 2022
Import auto
Ja
Afmetingen en gewicht
Leeg gewicht
965 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.330 kg

Beschrijving

Te Koop schitterende MGB GT ’71 RH (geschikt voor Trackday of Classic Rally’s)

Toch wel een beetje met pijn in het hart ga ik vanwege verhuizing afscheid nemen van mijn MGB GT uit 1971, die zeer geschikt is om te Classic Rally’s, maar ook om mee op het circuit te rijden.

Deze auto is door mijn Duitse voorganger compleet verbouwd en motorisch verbeterd. Na jaren van plezier heeft hij de motor eruit gehaald gereviseerd en toen hij af was kwam hij een MGB GT V8 op het spoor en rijdt daar nu in. Ik heb de MG ca. 3 jaar geleden van hem overgenomen en op NL kenteken gezet. Op dat moment was de MG Ultra laag zoals op de foto’s te zien en zeer licht in gewicht door o.a. diverse plexiglas ramen. Omdat ik voornemens was er Classic Rally’s mee te rijden heb ik een aantal zaken v.w.b. hoogte en gewichtsbesparing teruggebracht.
- Twee zijruiten achter en ruit achterklep vervangen voor normaal glas;
- Set nieuwe voorveren en instelbare schokbrekers GAZ voor;
- Set nieuwe bladveren en instelbare schokbrekers GAZ achter;
- Nieuwe ruitenwisser installatie aangebracht;
Alle lage veren als ook ‘plexiglas’ (met keur voor op circuit) krijg je er bij.
De auto staat dus nu wat hoger op zijn poten om waarmee het iets geschikter is voor rally’s op de openbare weg.
Afgelopen jaren heb ik veel zaken van onderhoud voorzien en waar nodig zaken vernieuwd, zoals:
- Remleiding;
- Nieuwe Hoofdremcilinder;
- Nieuwe V-snaar
- Nieuwe Pedaal rubbers
- 2x nieuwe wielremcilinder
- Verse olie
- Nieuwe Elektrische koelfankit van Revotec
- Nieuwe Telescopische gasgedempte achterklepsteunen GT
- Nieuwe Cardanas / aandrijfas MGB tubeaxle 31.1/8″
- Bumpstop rubber
- Oliefilter
- Versnellingsbak koppelingsarm afdichtrubber
- Krukaskeerring vernieuwd
- Distributiedeksel pakking vernieuwd
- Nieuwe Hulpkoppelingcylinder GSY106
- Enz..
Ik heb via social media de oude eigenaar achterhaald en heeft mij veel verteld over wat hij heeft aangepast en verbeterd. De MG is voorzien van o.a.
- Een standaard modificeerde 1.800cc motor volledig gereviseerd en fijn uitgebalanceerd en geboord tot 1950cc
- stabiele motor voorzien krukas met 5 lagers. Merendeel ban MG 4-cilindermotoren hebben slechts 3 lagers.
- De motor heeft misschien 20-25 uur gedraaid.
- Sterkere oliepomp
- Sterkere waterpomp
- Geoptimaliseerde oliekanalen
- Sportnokkenas Kent Cams 718SP
- Maximaal verlicht vliegwiel
- Mechanische fan verwijderd
- De kop is gevreesd en van grotere kleppen, prestatieveren, zittingen en stromingskanalen gepolijst.
- De motor is voor het laatst getuned bij Victor Günther in Keulen (testrapport 117 PK en prestatiediagram in de papieren)
- Willwood schijremsysteem voor
- Minilights 15”met nog goede banden
- Set circuit wielen voorzien van Toyo semi slicks
- Sleep oog voor en achter
- Aangepaste grill met luchthapper
- Lichte polyester voor- en achterklep met voor snelsluiting
- De hele voorophanging is nieuw. Iets langere draagarmen voor. Als de lage veren erop zitten licht negatieve camber
- Dikkere stabilisatorstang voor
- Panhard-stang gemonteerd
- Handgeschakelde versnellingsbak met 4 versnellingen met overdrive
- Aluminium sport radiator
- Weber 45DCOE
- Hoogwaardige elektrische benzinepomp en drukregelaar.
- Sport uitlaatspruitstuk
- Sport uitlaat met 1 demper
- MSD Digital 6AL Ignition Control with Rev Control - MSD-6425. Hogere output met 530 volt en 135mJ. Stel een RPM limiet zelf in en ledlamp op dashboard voor ideaal schakelmoment.
- Brandblussysteem met binnen- en buitenactivering
- Power kill-switch met binnen- en buitenactivering
- OMP en Sparco kuipstoel
- 2x 4-puntsgordels met snel sluiting
- Gekeurde rolkooi
- Gestroomlijnde kappen koplampen
- Afneembaar OMP racestuur
- Stack toeren en snelheidsmeter (sensortje bij as van snelheid is beschadigd en werkt nu niet)
- Normale en race binnenspiegel
- Race accu (Lithium)
- Voor regelmatigheidsritten heb ik er een Brandtz tripmaster en enkele stopwatchen in aangfebracht.
Te veel om op te noemen en She is ready to go!!

Ik heb er zelf maar één dag een Classic regelmatigheidsrit mee gereden en moet nu helaas door ruimte gebrek ivm verhuizing de auto van de hand doen. Uiteraard krijg je al mijn facturen maar ook hele historie die ik heb achterhaald van oude eigenaar erbij. Caros heeft wat kleine plekjes en Heritage certificaat en enkele oude kenteken papieren zijn aanwezig.

Het geld wat ik er in heb gestopt krijg ik er vast niet meer uit maar en gaat richting of misschien wel over de 30K. Ik tel het maar niet op😉. Vraagprijs €17.500,-. kom gerust een rondje rijden. Hij staat op kenteken en is niet geschorst, staat in verwarmde garage en klaar voor het seizoen.Het
Advertentienummer: m2086838617

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
Overige advertenties van Floris
Meer van Floris