Ford Taunus Knudsen 1600 2drs, LPG, schijfremmen, topstaat!

€ 9.950,-
Bouwjaar
1971
KM stand
56.157 km
Brandstof
LPG
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Coupé
12510sinds 14 mei. '25, 21:10
Deel via
of
Merk & Model, uitvoering
Ford Taunus, Knudsen 1600 2drs, LPG, schijfremmen, topstaat!!!
Bouwjaar
1971
KM stand
56.157 km
Brandstof
LPG
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.6 liter
Basis
Merk & Model
Ford Taunus
Uitvoering
Knudsen 1600 2drs, LPG, schijfremmen, topstaat!!!
KM stand
56.157 km
Brandstof
LPG
Bouwjaar
1971
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
AE-95-38
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
5
Bekleding
Kunstmatig leder
Kleur
Wit
Interieur
Bruin
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
1.6 liter
Milieu
Brandstof
LPG
Geschiedenis
Aantal eigenaren tot en met nu
8
Eigenaar sinds
09 mei 2025
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
12 november 1999
Import auto
Ja
Opties
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
Afmetingen en gewicht
Leeg gewicht
986 kg
Gewicht aanhanger geremd
640 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
465 kg

Beschrijving

Algemene informatie
Aantal deuren: 2
Kleur: Wit metallic

Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Ledig gewicht: 986 kg
Max. trekgewicht: 640 kg (ongeremd 465 kg)

Interieur
Interieurkleur: Bruin
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Staat
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 4

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Exterieur
  • Metallic lak

Overig
  • Lichtmetalen velgen
  • NAP Tellerrapport
  • Niet rokers voertuig
  • Schijfremmen voor
  • Voorspoiler
  • Zwarte dakhemel


In de jaren zeventig was de Ford Taunus TC een zeer populaire middenklasser. Maar wat vooral opviel, was zijn imposante front – een detail dat niemand over het hoofd kon zien. In 1966 heerst er onrust op het hoofdkantoor van Ford in Keulen. Ford UK en Ford Köln worden samengevoegd tot het nieuwe Ford of Europe, een idee van het Amerikaanse moederbedrijf. De opdracht is duidelijk: er moet een gezamenlijke Europese Ford komen. De uitvoering? Die laat te wensen over. Wel is er een deadline: in 1970 moet de opvolger van de Ford Taunus klaar zijn. Een jaar later, in 1967, slaat de vlam in de pan bij Semon ‘Bunkie’ Knudsen. Woedend schopt hij een prullenbak omver. Na bijna dertig jaar bij General Motors – waar hij onder meer Pontiac en Chevrolet leidde – wordt hij gepasseerd voor de hoogste functie. Dan gaat de telefoon. Henry Ford II belt persoonlijk met een aanbod: of Knudsen president van Ford wil worden. In 1968 is Knudsen inmiddels volledig op stoom bij Ford. Hij beperkt zich niet tot management – hij bemoeit zich ook enthousiast met het ontwerp van auto’s. Met een stapel polaroids uit zijn GM-tijd in de hand bezoekt hij designstudio’s, waar hij modellen laat voorzien van een Pontiac-achtige neus: groot, krachtig en onmiskenbaar aanwezig. De Ford Thunderbird is het eerste model dat eraan moet geloven. Niet veel later volgt Keulen – en daarmee ook de nieuwe Taunus. In het najaar van 1970 verschijnt de Ford Taunus TC op de markt. Het model is een schot in de roos: lang, laag en breed, een wereld van verschil met de degelijke maar saaie middenklassers van weleer. De vooruitstekende, chromen neus zorgt voor discussie, maar het publiek is er dol op. Voor de welvarender wordende Europeaan symboliseert het design luxe en vooruitgang. De Taunus TC wordt een enorm succes: tot 1976 worden er ruim een miljoen van verkocht. Voor Knudsen zelf loopt het minder goed af. Zijn bemoeizucht botst met de rest van het management en na nog geen twee jaar grijpt Henry Ford II in: Knudsen moet vertrekken. Toch laat hij een blijvend spoor na. In Duitsland wordt de Taunus TC nog altijd liefdevol ‘Knudsen-Taunus’ genoemd – een blijvende herinnering aan een markante man met een even markante neus voor auto’s. Dit specifieke exemplaar verkeert in zeldzaam mooie staat. Voorzien van nieuwe Mini Light look velgen, LPG-installatie, originele radio, voorspoiler en schijfremmen voor. Goedkoper van a naar b dan met deze klassieker, kun je alleen op de fiets. Een volle tank LPG kost je slechts 24,- piek en brengt je minstens 400-500km ver, geen wegenbelasting, geen APK-plicht en een Oldtimerverzekering van €6,- per maand. Leuker dan dit word het niet! Bel gerust voor meer informatie en/of vrijblijvende proefrit.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur.
Voor het bezichtiging van een auto en een eventuele proefrit, verzoeken wij u telefonisch of per email een afspraak te maken.

Heeft u vragen? Wij van Nieuwenhuijse Auto's helpen u graag.
Tel. 06-14364027 (Ook whatsapp)
Mail: info@nieuwenhuijseautos.nl


Nieuwenhuijse auto's in Soest is gespecialiseerd in bijzondere auto’s van iconische Youngtimers tot exclusieve (sport)auto’s in uiteenlopende prijsklassen.
Wij geven op onze auto’s standaard 3 maanden huisgarantie. Auto’s jonger dan 11 jaar kunnen tegen een meerprijs met 6, 12, of 24 maanden Autotrust garantie worden geleverd.

Deze advertentie is met de grootst mogelijke zorg samengesteld, fouten zijn echter nooit helemaal uit te sluiten. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de opties die voor u belangrijk zijn en die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Tot ziens bij Nieuwenhuijse Auto’s in Soest

Nieuwenhuijse Auto's
Beckeringhstraat 3
3762EV SOEST
Tel: 0614364027
E-mail: info@nieuwenhuijseautos.nl
Advertentienummer: m2268199547

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage