Citroën 2CV6 Club, originele "surviver"€ 4.350,00
Citroën DS 21 met vijf versnellingsbak “DSuper5” uit 1973
€ 26.750,-
Bouwjaar
1973
KM stand
119.871 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Sedan
18414sinds 15 mei. '25, 13:00
Merk & Model
Citroën
Bouwjaar
1973
KM stand
119.871 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.2 liter
Vermogen
115 pk
Basis
Merk & Model
Citroën
KM stand
119.871 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1973
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Handgeschakeld
Bekleding
Stof
Kleur
Bruin
Aandrijving
Voorwiel
Motor
Motorinhoud
2.2 liter
Vermogen
115 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Beschrijving
Kerngezonde, roestvrije DS met aantoonbaar lage kilometerstand.
Algemene staat:
Fraaie Snoek in originele en overduidelijk goed verzorgde conditie.
Auto is nooit gerestaureerd en alle carrosserie delen zijn gaaf en origineel.
Aan deze DS werd nog nooit gelast!
Auto is direct te gebruiken en is technisch geheel up-to-date. Klaar voor mooie (buitenlandse) ritten. Dit voorjaar is de DS nog gebruikt om een klassieker beurs in Frankrijk te bezoeken en dat deed ze voortreffelijk. Erg bijzonder is de aantoonbare historie van dit exemplaar, met tientallen facturen waaronder de originele aankoopnota uit 1973.
Exterieur:
De oude “Brun Scarabee” metallic-lak is wat dof en geeft de DS een mooie gepatineerde en authentieke uitstraling. Alle plaatwerkdelen lijnen mooi en sluiten zoals het hoort. Aan de binnenzijde van schermen en portieren zijn op diverse plaatsen nog controle stempels en fabrieks-etiketjes zichtbaar. De RVS-sierdelen zijn nagenoeg onbeschadigd en het dak is nog afgemonteerd door het originele, soepele rubber.
Interieur:
Het interieur is schoon, verzorgd en heeft nog de kenmerkende DS-geur.
Het dashboard, de hemel, de tapijten, dorpelbekleding en het stuurwiel verkeren in mooie, originele en onbeschadigde staat. De stoelen en achterbank zijn in 2023 van nieuw stof voorzien. In het handschoenen-kastje ligt de originele boorddocumentatie.
Techniek:
Het is een hele fijne en soepele Snoek om in te rijden. De motor loopt mooi rond en is mechanisch “stil”. Koppeling is goed en de vijfde versnelling giert niet.
Voor hen die minder bekend zijn met DS-en, dit is de ideale configuratie;
De krachtigere, soepele 21-motor in combinatie met de (handgeschakelde) vijfversnellingsbak die het toerental en dus geluidsniveau beduidend reduceert.
Een DS waar je ook stevig mee door kunt rijden.
Staat van onderhoud:
De auto is gebruiksklaar, verzorgd en goed onderhouden.
Alle vloeistoffen, filters, veerbollen, Michelins, uitlaat, accu enzovoorts zijn van recente datum.
Dit alles is gedocumenteerd en de Snoek is op een brug te bezichtigen.
Historie:
Van deze DS is de complete geschiedenis vanaf nieuw bekend en gedocumenteerd.
Dit begint bij de oorspronkelijke aankoopfactuur uit 1973 aan Monsieur René Schreiber, directeur van een gelijknamige koffiebranderij in Munster, Frankrijk.
Het moet destijds een chique vertoning zijn geweest, de nieuwe DS in Brun Scarabée metallic voor de entrée van de koffiefabriek. De branderij bestaat overigens nog steeds.
Ruim veertig jaar lang blijft de auto in diens bezit. Ook in de latere jaren waarin er nauwelijks nog werd gereden, kreeg deze elke twee jaar een nieuwe Controle Technique. Aan de hand van deze keuringsbewijzen is te zien dat de DS op het laatst nog maar een paar honderd kilometer per jaar reed.
In 2015 zou de auto verkocht worden aan een verzamelaar in een nabijgelegen dorp die lang daarvoor al het aangegeven geïnteresseerd te zijn in de DS, mocht deze ooit van de hand gedaan worden. Voorjaar 2023 kon ik op mijn beurt de auto van deze man overnemen.
De DS verkeerde in zeer goede, roestvrije, originele staat en werd dus nooit “gerestaureerd” maar wel onderhouden en van tijd tot tijd bereden.
In mijn bezit werden naast de reeds genoemde bekleding vooral technisch de nodige “puntjes op de i” gezet en is het nu een heerlijke, authentieke en vitale DS om direct mee op pad te gaan.
Algemene staat:
Fraaie Snoek in originele en overduidelijk goed verzorgde conditie.
Auto is nooit gerestaureerd en alle carrosserie delen zijn gaaf en origineel.
Aan deze DS werd nog nooit gelast!
Auto is direct te gebruiken en is technisch geheel up-to-date. Klaar voor mooie (buitenlandse) ritten. Dit voorjaar is de DS nog gebruikt om een klassieker beurs in Frankrijk te bezoeken en dat deed ze voortreffelijk. Erg bijzonder is de aantoonbare historie van dit exemplaar, met tientallen facturen waaronder de originele aankoopnota uit 1973.
Exterieur:
De oude “Brun Scarabee” metallic-lak is wat dof en geeft de DS een mooie gepatineerde en authentieke uitstraling. Alle plaatwerkdelen lijnen mooi en sluiten zoals het hoort. Aan de binnenzijde van schermen en portieren zijn op diverse plaatsen nog controle stempels en fabrieks-etiketjes zichtbaar. De RVS-sierdelen zijn nagenoeg onbeschadigd en het dak is nog afgemonteerd door het originele, soepele rubber.
Interieur:
Het interieur is schoon, verzorgd en heeft nog de kenmerkende DS-geur.
Het dashboard, de hemel, de tapijten, dorpelbekleding en het stuurwiel verkeren in mooie, originele en onbeschadigde staat. De stoelen en achterbank zijn in 2023 van nieuw stof voorzien. In het handschoenen-kastje ligt de originele boorddocumentatie.
Techniek:
Het is een hele fijne en soepele Snoek om in te rijden. De motor loopt mooi rond en is mechanisch “stil”. Koppeling is goed en de vijfde versnelling giert niet.
Voor hen die minder bekend zijn met DS-en, dit is de ideale configuratie;
De krachtigere, soepele 21-motor in combinatie met de (handgeschakelde) vijfversnellingsbak die het toerental en dus geluidsniveau beduidend reduceert.
Een DS waar je ook stevig mee door kunt rijden.
Staat van onderhoud:
De auto is gebruiksklaar, verzorgd en goed onderhouden.
Alle vloeistoffen, filters, veerbollen, Michelins, uitlaat, accu enzovoorts zijn van recente datum.
Dit alles is gedocumenteerd en de Snoek is op een brug te bezichtigen.
Historie:
Van deze DS is de complete geschiedenis vanaf nieuw bekend en gedocumenteerd.
Dit begint bij de oorspronkelijke aankoopfactuur uit 1973 aan Monsieur René Schreiber, directeur van een gelijknamige koffiebranderij in Munster, Frankrijk.
Het moet destijds een chique vertoning zijn geweest, de nieuwe DS in Brun Scarabée metallic voor de entrée van de koffiefabriek. De branderij bestaat overigens nog steeds.
Ruim veertig jaar lang blijft de auto in diens bezit. Ook in de latere jaren waarin er nauwelijks nog werd gereden, kreeg deze elke twee jaar een nieuwe Controle Technique. Aan de hand van deze keuringsbewijzen is te zien dat de DS op het laatst nog maar een paar honderd kilometer per jaar reed.
In 2015 zou de auto verkocht worden aan een verzamelaar in een nabijgelegen dorp die lang daarvoor al het aangegeven geïnteresseerd te zijn in de DS, mocht deze ooit van de hand gedaan worden. Voorjaar 2023 kon ik op mijn beurt de auto van deze man overnemen.
De DS verkeerde in zeer goede, roestvrije, originele staat en werd dus nooit “gerestaureerd” maar wel onderhouden en van tijd tot tijd bereden.
In mijn bezit werden naast de reeds genoemde bekleding vooral technisch de nodige “puntjes op de i” gezet en is het nu een heerlijke, authentieke en vitale DS om direct mee op pad te gaan.
Advertentienummer: m2268347474
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
citroen dsOldtimers in Auto'skever in Oldtimerst1 in Oldtimersmercedes in Oldtimerswillys in Oldtimerscitroen traction avant in Oldtimersgolf 1 in Oldtimerscabrio in Oldtimersford mustang in Oldtimersopel in Oldtimersrenault 4 oldtimers in Oldtimers4x4 in Oldtimersoldtimer in Oldtimersdouchegordijn ikearenault kangoo 2003mr jack spelhusqvarna lc 153vpull and bear hoodiepolaroid camera 1200tuinbank set in Tuinbankenmercedes citan 2017fastrider fietsmand bevestigingansichtkaarten donkerbroek