Europese oer Porsche 928 4.5 van 1980: APK apr'27
€ 12.928,-
Bouwjaar
1980
KM stand
225.539 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Coupé
36728sinds 10 mei. '25, 08:15
Merk & Model, uitvoering
Porsche 928, 4.5 COUPE AUT
Bouwjaar
1980
KM stand
225.539 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 3 versnellingen
Motorinhoud
4.5 liter
Vermogen
241 pk
APK tot
25 april 2027
Basis
Merk & Model
Porsche 928
Uitvoering
4.5 COUPE AUT
KM stand
225.539 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1980
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Automaat 3 versnellingen
Kenteken
SK-13-KG
Aantal deuren
2
Bekleding
Stof
Kleur
Blauw
Interieur
Bruin
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
4.5 liter
Aantal cilinders
8
Vermogen
241 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
APK tot
25 april 2027
Eigenaar sinds
28 mei 2016
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
08 september 1987
Import auto
Ja
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.45 m
Breedte
1.84 m
Hoogte
1.31 m
Wielbasis
2.50 m
Leeg gewicht
1.470 kg
Beschrijving
Mijn fantastische oer Porsche 928 4.5 van 1980: APK apr'27
Met pijn in het hart bied ik mijn geliefde 928 aan. Hij rijdt zo fantastisch dat ik elke keer als ik 'm weer rijd, twijfel of ik 'm wel moet verkopen.
Waarom dan toch, te veel projecten, de schuur staat te vol en ik moet echt wat afbouwen.
Ik kocht deze 928 in mei 2016. Zo één stond al lang op het lijstje, het was mijn favoriete speelgoed autootje als jochie.
Ik kocht de Porsche via een tussenpersoon van meneer V (geboren in 1937 en wonend in Soest). Hij had zijn Porsche 928 daar verkocht, onder lichte dwang van zijn vrouw en zoon. Die ochtend had hij een kleine parkeerschade gereden. Gezien zijn leeftijd en gezondheid vond de familie dat het nu tijd was om afscheid te nemen.
V kreeg de auto in bezit op 11 oktober 1999, dus bijna 17 jaar eerder. V was gepensioneerd automonteur en groot V8 liefhebber. Hij had eerder al een Amerikaanse V8 gehad en veel gesleuteld aan V8 motoren. Hij kende zijn 928 als zijn broekzak, was enorm trots dat het blok zo mooi loopt. Naar welke reparatie ik ook vroeg, hij kon me exact uitleggen hoe je die moest uitvoeren. In 1999 had hij een V8 van een Triumph gerestaureerd voor een zekere C. Als betaling kreeg hij de Porsche. Hij reed toen al bijna een jaar af en toe in de auto, nadat hij de 928 weer onder het stof vandaan had gehaald bij zijn vorige eigenaar C.
C. had de auto 7 jaar eerder, 1992, gekocht en veel aan de auto laten doen. Bij C. werd de 928 van goud in donkerblauw gespoten. In 1997 reed zijn vriendin er dagelijks mee van Soest naar Rotterdam. In 1998 werden de kosten te hoog en kwam de auto stil te staan. Van 9-4-1998 tot en met 23-9-1998 was de Porsche geschorst.
C kocht de auto in 1992 van zijn buurman Z ook in Soest. Z kocht de auto een maand eerder van G. Deze had een deurwaardersbedrijf met opdrachten van ING en VOLA, daar heeft de auto in de bedrijfsvoorraad gestaan. Volgens Z was de 928 van een meisje van lichte zeden zijn geweest.
In de tijd dat de 928 in mijn bezit is er veel achterstallig onderhoud weggewerkt bij Porsche en transaxle specialist Motron in Renkum. Ook zijn nieuwe schokdempers gemonteerd, recent nog van 4 juiste Pirelli banden voorzien met N-codering (Pirelli Pzero Rosso Asimmetrico 225/50 ZR16 92Y FSL, N5 a €160 per stuk).
Het geboorte certificaat toont aan dat bak en motor origineel zijn, dus matching numbers.
Natuurlijk is de Porsche niet perfect, airco en radio werken niet, het interieur is matig, de achterbumper dient voor het fraaie eens vervangen te worden, andere aanwezig. Raamrubbers, wat deukjes en voor het mooie zou ie weer tabacco metallic gespoten kunnen worden. Zie laatste foto als voorbeeld.
Verwacht dus geen nieuwe 928, wel een Europese uitvoeren met 2 jaar APK die werkelijk fantastisch rijdt. Lijkt je dat wat, kom dan kijken en vooral luisteren naar die geweldige V8 sound! Verbruik met 1:8 valt trouwens prima mee!
Met pijn in het hart bied ik mijn geliefde 928 aan. Hij rijdt zo fantastisch dat ik elke keer als ik 'm weer rijd, twijfel of ik 'm wel moet verkopen.
Waarom dan toch, te veel projecten, de schuur staat te vol en ik moet echt wat afbouwen.
Ik kocht deze 928 in mei 2016. Zo één stond al lang op het lijstje, het was mijn favoriete speelgoed autootje als jochie.
Ik kocht de Porsche via een tussenpersoon van meneer V (geboren in 1937 en wonend in Soest). Hij had zijn Porsche 928 daar verkocht, onder lichte dwang van zijn vrouw en zoon. Die ochtend had hij een kleine parkeerschade gereden. Gezien zijn leeftijd en gezondheid vond de familie dat het nu tijd was om afscheid te nemen.
V kreeg de auto in bezit op 11 oktober 1999, dus bijna 17 jaar eerder. V was gepensioneerd automonteur en groot V8 liefhebber. Hij had eerder al een Amerikaanse V8 gehad en veel gesleuteld aan V8 motoren. Hij kende zijn 928 als zijn broekzak, was enorm trots dat het blok zo mooi loopt. Naar welke reparatie ik ook vroeg, hij kon me exact uitleggen hoe je die moest uitvoeren. In 1999 had hij een V8 van een Triumph gerestaureerd voor een zekere C. Als betaling kreeg hij de Porsche. Hij reed toen al bijna een jaar af en toe in de auto, nadat hij de 928 weer onder het stof vandaan had gehaald bij zijn vorige eigenaar C.
C. had de auto 7 jaar eerder, 1992, gekocht en veel aan de auto laten doen. Bij C. werd de 928 van goud in donkerblauw gespoten. In 1997 reed zijn vriendin er dagelijks mee van Soest naar Rotterdam. In 1998 werden de kosten te hoog en kwam de auto stil te staan. Van 9-4-1998 tot en met 23-9-1998 was de Porsche geschorst.
C kocht de auto in 1992 van zijn buurman Z ook in Soest. Z kocht de auto een maand eerder van G. Deze had een deurwaardersbedrijf met opdrachten van ING en VOLA, daar heeft de auto in de bedrijfsvoorraad gestaan. Volgens Z was de 928 van een meisje van lichte zeden zijn geweest.
In de tijd dat de 928 in mijn bezit is er veel achterstallig onderhoud weggewerkt bij Porsche en transaxle specialist Motron in Renkum. Ook zijn nieuwe schokdempers gemonteerd, recent nog van 4 juiste Pirelli banden voorzien met N-codering (Pirelli Pzero Rosso Asimmetrico 225/50 ZR16 92Y FSL, N5 a €160 per stuk).
Het geboorte certificaat toont aan dat bak en motor origineel zijn, dus matching numbers.
Natuurlijk is de Porsche niet perfect, airco en radio werken niet, het interieur is matig, de achterbumper dient voor het fraaie eens vervangen te worden, andere aanwezig. Raamrubbers, wat deukjes en voor het mooie zou ie weer tabacco metallic gespoten kunnen worden. Zie laatste foto als voorbeeld.
Verwacht dus geen nieuwe 928, wel een Europese uitvoeren met 2 jaar APK die werkelijk fantastisch rijdt. Lijkt je dat wat, kom dan kijken en vooral luisteren naar die geweldige V8 sound! Verbruik met 1:8 valt trouwens prima mee!
Advertentienummer: m2266540397
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
porsche 928porscheporsche 911porsche boxsterporsche cayenneporsche panameraporsche caymanporsche 944porsche macanporsche 996porsche 924porsche cayenne in Porscheporsche 911 in Porscheporsche gt3bearbrick in Antiek en Kunstprofessionele strijkplankrocket mozzafiatoborrelpme legend grote matenronde tafel trompetvoetdemper suzuki sv in Motorenskoda citigo achterlichthead l4 in Tennisgoldwing koffer in Motoren