Renault Clio 3.0-24V V6 RS Phase 2 #0752

€ 74.950,-
KM stand
82.649 km
Bouwjaar
2003
Verbruik
8,40 km/l
Energielabel
-
Garantie
-
67110sinds 11 mei. '24, 02:23

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelRenault Clio
Bouwjaar2003
Uitvoering3.0-24V V6 RS Phase 2 #0752
CarrosserieHatchback
KentekenJD-712-N
APKBij aflevering
BrandstofBenzine
KM stand82.649 km
TransmissieHandgeschakeld
Verbruik8.4 km/l
Prijs€ 74.950,00
Motorinhoud2.9 liter
Kosten p/m€ 589,04
Vermogen254 pk
Datum van registratie23 september 2003
OnderhoudDealer onderhouden
Opties
  • ABS
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Boordcomputer
  • Centrale vergrendeling
  • Climate control
  • Elektrische buitenspiegels
  • Elektrische ramen
  • Lichtmetalen velgen
  • Mistlampen
  • Regensensor
  • Sportstoelen
  • Startonderbreker
  • Verwarmde buitenspiegels
  • Xenon verlichting

Algemene kenmerken

Merk & ModelRenault Clio
Uitvoering3.0-24V V6 RS Phase 2 #0752
CarrosserieHatchback
KentekenJD-712-N
TransmissieHandgeschakeld
BrandstofBenzine
KleurGroen
Aantal deuren3
Aantal stoelen5

Kosten

Wegenbelasting€ 73,33 per maand
Reparaties en onderhoud€ 164,32 per maand
Banden€ 38,11 per maand
Brandstof verbruik / maand€ 313,27 per maand
Kosten p/m€ 589,04
Per kilometer€ 0,47
Per jaar€ 7.068,48

Geschiedenis

APKBij aflevering
Aantal eigenaren tot en met nu2
Eigenaar sinds21 februari 2017
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland15 februari 2016
Import autoJa

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud2.9 liter
Aantal cilinders6
Vermogen254 pk
TurboNee
LPG-g3Nee
Verbruik8.4 km/l
CO2-uitstoot285 g/km
AandrijvingAchterwiel

Maten en gewicht

Lengte4.35 m
Breedte1.81 m
Hoogte1.43 m
Leeg gewicht1.275 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.610 kg

Beschrijving

Algemene informatie
Aantal deuren: 3
Kleur: Groen

Technische informatie
Vermogen: 187 kW (254 PK)
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Bandenmaat voor: 205/40 R18
Bandenmaat achter: 245/40 R18
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 245 km/u

Maten en gewichten
Laadvermogen: 100 kg
GVW: 1.375 kg
Afmetingen (LxBxH): 377 x 164 x 142 cm
Wielbasis: 251 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu en verbruik
Brandstofverbruik in de stad: 15,57 l/100km (1 op 6,4)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,82 l/100km (1 op 10,2)
CO₂-uitstoot: 285 g/km

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 171 - € 193 per kwartaal

Comfort & Interieur
  • Airco automatisch
  • Boordcomputer
  • Cd-wisselaar
  • Elektrische ramen voor
  • Sportstoelen voor
  • Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
  • Stuur verstelbaar

Exterieur
  • Achterspoiler
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Halogeen mistlampen
  • Lichtmetalen velgen 18"
  • Warmtewerend glas
  • Wis-/was installatie voor koplampen
  • Xenon-verlichting

Veiligheid
  • ABS
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Electronic Brake Distribution
  • Extra getint glas
  • Regensensor
  • Startblokkering


‘’one of a kind’’

Dat is wat deze Clio V6 Phase 2 is! Met zijn groene kleur en zwarte accenten is het een echte ‘attention grabber’.

Toen Axel Breun als designer naar Renault Sport kwam had hij al een voorliefde voor de Twingo, echter vond hij dat de motor enorm achterliep op het design ervan. Hij besloot dus te gaan zoeken voor een waardige motor om in de Twingo te plaatsen. Even later kwam hij op het idee om een middenmotor in de Twingo te plaatsen, net zoals Renault dat deed met de Renault 5 Turbo. Na diverse autobladen onderzocht te hebben kwam hij tot de conclusie dat de Ferrari 308 dezelfde wielbasis had, Eureka! Axel ging opzoek naar 2 donor auto’s om zo zijn visie in werkelijkheid te brengen, echter is dit er nooit van gekomen. Renault-sport deed wat jaren later de Clio 2 introduceren, maar kwamen echter wat sportief imago te kort. Axel kreeg de klus om dat op te lossen, en zo werd het idee voor de Clio V6 tot leven gebracht.

De Clio kent 2 Phases. De Phase 1 werd samen met TWR tot leven gebracht en was verkrijgbaar in 3 kleuren, de Phase 2 was het verbeterde concept van de Phase 1 en werd zelf door Renault Sport in Dieppe gemaakt. Nummer 0352 van de Phase 2 is wel een hele bijzondere! Deze V6 begon zijn leven als Zilver, en werd in Duitsland geleverd. Wat jaartjes later werd hij door de eigenaar volledig groen gespoten en werden er onderdelen vanuit de ClioV6 Trophy geplaatst en een Wiechers Rolkooi (volledig TÜV vermeld). In 2016 kwam het beestje te koop en besloten wij als Veban Motorsport hem aan te schaffen, even later vonden wij het volgende baasje in Nederland. De huidige eigenaar en wij hebben samen aan tafel gezeten om zijn visie van een echte V6 in werkelijkheid te zetten, en daar is deze auto als resultaat uit gekomen!

Deze v6 is volledig onderhanden genomen volgens het ‘’Nut & Bolt restoration’’ principe, alles was gedemonteerd en alles is opgeknapt als niet gereviseerd of vervangen voor een ‘uprated’ onderdeel. Diverse onderdelen van de Clio V6 Trophy zijn geplaatst, zoals de achterstabi-stang, voorste stabi-stang, originele magnesium crommadora velgen, Trophy spoiler, CAE Racing shifter, Uni-wiper, Trophy tussenwand in het interieur. Maar buiten dat zijn er nog andere smaakvolle aanpassingen gebeurt zoals de: volledig herbekleden Sparco Rev stoelen, het herbekleden dashboard en stuur met airbag, de versterkte PK6 Versnellingbak met verzwaard lagerwerk, en splinternieuw origineel Renault getint glaswerk en zo ook de Carbontec Vloerplaten en KW V3 onderstel. Niet te vergeten is het uitlaat systeem die door ons custom gemaakt is en zorgt voor een fenomenaal geluid!

Het volledige exterieur en interieur van de Clio is groen en er is nergens meer een spoor van zilver te bekennen, dat was zowel de wens van ons als die van de huidige eigenaar. Ook zijn alle onderstel delen gepoedercoat en de aluminium delen ‘’ge-vaporblast’’, dit geeft een echte frisse uitstraling en blijft jaren zo goed. Dit alles heeft meer dan 30,000 EUR gekost en dat valt ook zeker terug te zien in het fantastische resultaat. Van de restauratie zijn natuurlijk beelden gemaakt en kunnen opgevraagd worden indien er interesse daarvoor is. Deze facturen zijn uiteraard ook aanwezig.

De volledige onderhoudshistorie is aanwezig, zowel als alle boekjes en officiële documenten. Alles staat in de laatste TÜV brief vermeld qua modificaties en dus zal de keuring moeiteloos verlopen.
De Clio staat verwarmd gestald en zal indien interesse aanwezig zijn voor een eventuele bezichtiging. Voor verdere vragen aarzel zeker niet om contact op te nemen via onze Mail of telefoon adressen, dan beantwoorden wij uw vragen ZSM.

Veban Motorsport
Meerval 34
4941SK RAAMSDONKVEER
Tel: 0850062090
Fax: 0703990583
E-mail: info@vebanmotorsport.com
Advertentienummer: m2113844536