Kenmerken
Conditie
Zo goed als nieuw
Beschrijving
Al mijn Boeken en CD's hebben een VASTE PRIJS.
Op lagere biedingen wordt daarom niet gereageerd.
KINDEREN LEREN FILOSOFEREN - Rob Bartels
Praktijkboek voor leraren
Filosoferen met kinderen! Wat doen we dan? Waarom zou je dat doen op school? Hoe doe je dat? Dit boek vertelt de verhalen van acht leraren die ieder op hun eigen wijze met deze vragen aan de slag zijn gegaan; in hun groep, met hun kinderen. Acht leraren die enthousiast zijn om met kinderen te filosoferen. Waarom, wat motiveert hen ermeete beginnen, en: door te gaan? Hoe doen ze dat? Waar genieten ze van? Wat vinden ze moeilijk? Wat ervaren de kinderen in hun groepen?
Die acht leraren hebben veel te vertellen over hun enthousiasme, hun successen, maar ook over hun twijfels en onzekerheden. Het zijn verhalen waar anderen zich in kunnen herkennen, inspiratie in kunnen vinden, en handreikingen om filosoferen met kinderen in de eigen praktijk, van groep of stage, te ontwikkelen.
Kinderen leren filosoferen is geschreven voor leraren in de basisschool en pabostudenten, die belangstelling hebben voor filosoferen met kinderen. Het is een op de praktijk gericht boek met tal van ideeën en handreikingen voor de praktijk of stage. Het is ook een aan de praktijk ontleend boek, met name aan die van die acht leraren. De herkenbaarheid van hun ervaringen maakt de methodiek van het filosoferen met kinderen toegankelijk.
Dit boek is een praktijkboek, dat wil echter niet zeggen dat er geen theorie, reflecties, achtergronden e.d. in opgenomen zijn. De belangrijkste achtergronden van kinderfilosofie worden beschreven. Het vertrekpunt is steeds de praktijk, de theorie verschaft het kader, waarmee we praktijkervaringen kunnen duiden. Theorie zegt in dit boek niet hoe het moet, wel hoe het kan en waarom.
Rob Bartels is docent kinderfilosofie aan de pabo van de Hogeschool INHOLLAND in Alkmaar en medewerker van het Centrum Kinderfilosofie Nederland. Eén dag in deweekwerkt hij in het basisonderwijs om voelingte houden met de praktijk van de leraar. Hij ontwikkelde projecten filosoferen en creatief denken. Thans doet hij onderzoek over filosoferen en democratische burgerschapsvorming in de basisschool.
Uitgeverij Agiel, 2009, 143 pag.
Uitstekende staat, ongelezen
Verzendkosten 4,30
VASTE prijs € 9,50
Op lagere biedingen wordt daarom niet gereageerd.
KINDEREN LEREN FILOSOFEREN - Rob Bartels
Praktijkboek voor leraren
Filosoferen met kinderen! Wat doen we dan? Waarom zou je dat doen op school? Hoe doe je dat? Dit boek vertelt de verhalen van acht leraren die ieder op hun eigen wijze met deze vragen aan de slag zijn gegaan; in hun groep, met hun kinderen. Acht leraren die enthousiast zijn om met kinderen te filosoferen. Waarom, wat motiveert hen ermeete beginnen, en: door te gaan? Hoe doen ze dat? Waar genieten ze van? Wat vinden ze moeilijk? Wat ervaren de kinderen in hun groepen?
Die acht leraren hebben veel te vertellen over hun enthousiasme, hun successen, maar ook over hun twijfels en onzekerheden. Het zijn verhalen waar anderen zich in kunnen herkennen, inspiratie in kunnen vinden, en handreikingen om filosoferen met kinderen in de eigen praktijk, van groep of stage, te ontwikkelen.
Kinderen leren filosoferen is geschreven voor leraren in de basisschool en pabostudenten, die belangstelling hebben voor filosoferen met kinderen. Het is een op de praktijk gericht boek met tal van ideeën en handreikingen voor de praktijk of stage. Het is ook een aan de praktijk ontleend boek, met name aan die van die acht leraren. De herkenbaarheid van hun ervaringen maakt de methodiek van het filosoferen met kinderen toegankelijk.
Dit boek is een praktijkboek, dat wil echter niet zeggen dat er geen theorie, reflecties, achtergronden e.d. in opgenomen zijn. De belangrijkste achtergronden van kinderfilosofie worden beschreven. Het vertrekpunt is steeds de praktijk, de theorie verschaft het kader, waarmee we praktijkervaringen kunnen duiden. Theorie zegt in dit boek niet hoe het moet, wel hoe het kan en waarom.
Rob Bartels is docent kinderfilosofie aan de pabo van de Hogeschool INHOLLAND in Alkmaar en medewerker van het Centrum Kinderfilosofie Nederland. Eén dag in deweekwerkt hij in het basisonderwijs om voelingte houden met de praktijk van de leraar. Hij ontwikkelde projecten filosoferen en creatief denken. Thans doet hij onderzoek over filosoferen en democratische burgerschapsvorming in de basisschool.
Uitgeverij Agiel, 2009, 143 pag.
Uitstekende staat, ongelezen
Verzendkosten 4,30
VASTE prijs € 9,50
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
IJsselstein
40x bekeken
0x bewaard
Sinds 9 okt '25
Advertentienummer: m2320479514
Populaire zoektermen
de filosofie van de heuvelkopstukken filosofieFilosofiegeschiedenis van de filosofie storighet basisboek filosofieboom filosofiefilosofie van de waanzinhavo filosofiefilosofie boxcogito ik denk inleiding in de filosofie25 eeuwen oosterse filosofiefilosofie verzamelingfilosofie voor een weergaloos levenfilosoferenpgp telefoon in Mobiele telefoons | Overige merkendates in Dating | Websites en SMSgrote passpiegel in Woonaccessoires | Spiegelsmax verstappen toro rosso in Automerken, Motoren en Formule 1koelkast caravan electrolux in Camper-accessoiresinlaatspruitstuk vw golf in Motor en Toebehorenbrandhout houten in Haardhouthokushin in Fotografica en Filmapparatuurbrocante kistje in Woonaccessoires | Kistenglazen ovenschaal in Keuken | Servies