Tamar Kopmels - Verhalen vertellen en vragen stellenBieden
Kenmerken
Conditie
Zo goed als nieuw
Schoolvak
Niveau
Overige niveaus
Auteur
A.J.C. Struiksma; J.P.M. Vieijra; A. van der Leij
Beschrijving
Taal: Nederlands; Vlaams
Al ruim 30 jaar een baken in het leesonderwijs Dit boek beschrijft een procedure voor individueel didactisch onderzoek bij leerlingen met problemen met technisch lezen, leerlingen uit basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs. Al sinds 1986 – het jaar waarin de eerste druk verscheen – is dit boek een begrip onder leerkrachten, remedial teachers en intern begeleiders. DTLAS (zoals het boek in de wandelgangen heet) geeft alle leerlingen een plaats op het onderwijs-continuüm. Daarmee behouden ook de meeste zwakke lezers een positie binnen de groep in plaats van buiten de groep "op een eigen leerlijn" gezet te worden. Het invoeren en gebruiken van begrippen als leerlijn, voldoende en minimum standaard, functionele geletterdheid en planmatig werken helpen daarbij. In deze druk is de plaats van het aanvankelijk spellen behalve als leerdoel op zich nu explicieter uitgewerkt in de diagnostiek en de behandeling van het lezen.Ook nieuw in deze druk is een hoofdstuk waarin op basis van de diagnostische procedure de vertaalslag naar behandeling is ui...
Al ruim 30 jaar een baken in het leesonderwijs Dit boek beschrijft een procedure voor individueel didactisch onderzoek bij leerlingen met problemen met technisch lezen, leerlingen uit basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs. Al sinds 1986 – het jaar waarin de eerste druk verscheen – is dit boek een begrip onder leerkrachten, remedial teachers en intern begeleiders. DTLAS (zoals het boek in de wandelgangen heet) geeft alle leerlingen een plaats op het onderwijs-continuüm. Daarmee behouden ook de meeste zwakke lezers een positie binnen de groep in plaats van buiten de groep "op een eigen leerlijn" gezet te worden. Het invoeren en gebruiken van begrippen als leerlijn, voldoende en minimum standaard, functionele geletterdheid en planmatig werken helpen daarbij. In deze druk is de plaats van het aanvankelijk spellen behalve als leerdoel op zich nu explicieter uitgewerkt in de diagnostiek en de behandeling van het lezen.Ook nieuw in deze druk is een hoofdstuk waarin op basis van de diagnostische procedure de vertaalslag naar behandeling is ui...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Vollenhove
19x bekeken
0x bewaard
Sinds 22 jul '25
Advertentienummer: m2291518405
Populaire zoektermen
Schoolboekenspeelleesset veilig leren lezenveilig leren lezen werkboekjesveilig leren lezen kern 1begrijpend lezen groep 7begrijpend lezen groep 8schoolboeken timmermanveilig leren lezenschoolboeken electudeschoolboeken havobegrijpend lezen groep 5schoolboeken autotechniekjunior einstein begrijpend lezenstickers veilig leren lezengebogen deuren in Hang- en Sluitwerkkizomba schoenen in Balletinox vat in Keuken | Keukenbenodigdhedenvanda orchidee in Kamerplanteneen andere kijk op hoogbegaafdheidwk eerbeek in Aanhangers en Bagagewagensajax shirt 34 in Voetbalmc cormick d 320 in Overige Hobby en Vrije tijdsteengroeve 5653 in Speelgoed | Duplo en Legokomfoor in Antiek | Goud en Zilver