Het verboden boek 9789046707265 Ewoud Kieft€ 12,45
Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2
€ 26,00
Verzenden
50sinds 4 sep. '24, 16:56
Kenmerken
Auteur
ConditieZo goed als nieuw
Productnummer (ISBN)9789085621164
Jaar (oorspr.)2012
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2
ISBN: 9789085621164
Conditie: Als nieuw
Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk
Deel 2: organiseren, begeleiden, leiderschap
Het grote succes van deel 1 van het boek Klinisch onderwijs en opleiden in de
praktijk (2010), toont aan dat er veel interesse is voor het 'nieuwe opleiden'.
Opleiders zijn inmiddels bekend geraakt met termen als competentiegericht
opleiden, leercirkels en STAMPPOT en hebben zich, gesteund door het
boek en diverse cursussen, didactische vaardigheden eigen gemaakt. Het
traditionele meester-gezel-model is definitief ingeruild voor een gericht en
geëxpliciteerd proces van training, begeleiding en coaching.
Naast didactische taken verricht de opleider een groot aantal andere
taken. In dit tweede deel van Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk:
organiseren, begeleiden, leiderschap staan deze 'niet-didactische' taken
centraal. Het gaat hierbij onder meer om het selecteren en begeleiden
van aios, leiding geven aan de opleidersgroep, samenwerken binnen de
instelling en de OOR en zorgdragen voor een kwalitatief goede opleiding.
Kortom: taken die vaak leiden tot (ver)zuchten.
Dit boek wil de opleider handvatten geven bij het uitvoeren van de
'niet-didactische' taken. Het wil daarbij niet alleen praktische informatie
geven, maar ook inzicht in het hoe en waarom van het continue proces van
verandering. Dit inzicht helpt de opleider om zijn taak beter te verrichten.
Waar mogelijk is de inhoud gebaseerd op onderzoek, verder op ervaring
en altijd binnen de wettelijke kaders.
In Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2: organiseren, begeleiden,
leiderschap is gekozen voor een vaste en herkenbare hoofdstukstructuur.
Ieder hoofdstuk opent met leerdoelen die worden opgevolgd door een herkenbare
casus. Daarna is ruim aandacht voor achtergronden en theorie
maar
ook voor adviezen voor de praktijk. Een informatief boek voor opleiders en
leden van opleidersgroepen, maar ook voor aios, coassistenten en allen die
op andere wijze te maken hebben met klinisch onderwijs.
Over de auteurs:
Dr. Tjalling W. de Vries (1959) is kinderarts en opleider in het Medisch Centrum Leeuwarden.
Vanuit die functie is hij betrokken bij de vernieuwing van het opleiden en de docentprofessionalisering.
Prof. dr. Paul L.P. Brand (1961) is kinderarts en opleider op de Amalia kinderafdeling van de Isala
Klinieken in Zwolle, een van de grootste opleidingsziekenhuizen van Nederland, en hoogleraar
klinisch onderwijs aan het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Hij heeft ruime
ervaring
als cursusleider in het Teach the Teacher-programma in de regio Noord-Oost Nederland,
en is de projectleider van het nieuwe Teaching on the Run-programma in dezelfde regio.
Prof. dr. Erik Heineman (1952) is (kinder)chirurg, opleider, hoogleraar chirurgie en tevens
afdelingshoofd van de afdeling chirurgie van het Universitair Medisch Centrum Groningen
(UMCG). Hij heeft een uitgebreide achtergrond in zowel de modernisering van het basis curriculum
geneeskunde als de medisch specialistische vervolgopleidingen.
Titel: Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2
ISBN: 9789085621164
Conditie: Als nieuw
Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk
Deel 2: organiseren, begeleiden, leiderschap
Het grote succes van deel 1 van het boek Klinisch onderwijs en opleiden in de
praktijk (2010), toont aan dat er veel interesse is voor het 'nieuwe opleiden'.
Opleiders zijn inmiddels bekend geraakt met termen als competentiegericht
opleiden, leercirkels en STAMPPOT en hebben zich, gesteund door het
boek en diverse cursussen, didactische vaardigheden eigen gemaakt. Het
traditionele meester-gezel-model is definitief ingeruild voor een gericht en
geëxpliciteerd proces van training, begeleiding en coaching.
Naast didactische taken verricht de opleider een groot aantal andere
taken. In dit tweede deel van Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk:
organiseren, begeleiden, leiderschap staan deze 'niet-didactische' taken
centraal. Het gaat hierbij onder meer om het selecteren en begeleiden
van aios, leiding geven aan de opleidersgroep, samenwerken binnen de
instelling en de OOR en zorgdragen voor een kwalitatief goede opleiding.
Kortom: taken die vaak leiden tot (ver)zuchten.
Dit boek wil de opleider handvatten geven bij het uitvoeren van de
'niet-didactische' taken. Het wil daarbij niet alleen praktische informatie
geven, maar ook inzicht in het hoe en waarom van het continue proces van
verandering. Dit inzicht helpt de opleider om zijn taak beter te verrichten.
Waar mogelijk is de inhoud gebaseerd op onderzoek, verder op ervaring
en altijd binnen de wettelijke kaders.
In Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk deel 2: organiseren, begeleiden,
leiderschap is gekozen voor een vaste en herkenbare hoofdstukstructuur.
Ieder hoofdstuk opent met leerdoelen die worden opgevolgd door een herkenbare
casus. Daarna is ruim aandacht voor achtergronden en theorie
maar
ook voor adviezen voor de praktijk. Een informatief boek voor opleiders en
leden van opleidersgroepen, maar ook voor aios, coassistenten en allen die
op andere wijze te maken hebben met klinisch onderwijs.
Over de auteurs:
Dr. Tjalling W. de Vries (1959) is kinderarts en opleider in het Medisch Centrum Leeuwarden.
Vanuit die functie is hij betrokken bij de vernieuwing van het opleiden en de docentprofessionalisering.
Prof. dr. Paul L.P. Brand (1961) is kinderarts en opleider op de Amalia kinderafdeling van de Isala
Klinieken in Zwolle, een van de grootste opleidingsziekenhuizen van Nederland, en hoogleraar
klinisch onderwijs aan het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Hij heeft ruime
ervaring
als cursusleider in het Teach the Teacher-programma in de regio Noord-Oost Nederland,
en is de projectleider van het nieuwe Teaching on the Run-programma in dezelfde regio.
Prof. dr. Erik Heineman (1952) is (kinder)chirurg, opleider, hoogleraar chirurgie en tevens
afdelingshoofd van de afdeling chirurgie van het Universitair Medisch Centrum Groningen
(UMCG). Hij heeft een uitgebreide achtergrond in zowel de modernisering van het basis curriculum
geneeskunde als de medisch specialistische vervolgopleidingen.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nlAdvertentienummer: a1505305594
Populaire zoektermen
medicijnen in Wetenschapmalenstein in Wetenschapgans in WetenschapNieuw in WetenschapAntiek en Kunst in WetenschapWetenschap in Boekenforensische in Wetenschapgoederenrecht pitlo in Wetenschapnatuur en techniek in Wetenschapwetteksten hoger onderwijsmeer dan onderwijsde zeven zussen deel 4de zeven zussen deel 5de zeven zussen deel 6dodge ram lease tweedehandshovenier gezochtknuffeldoekje konijn billylint kapotsuriname in Huizen en Kamers380 volt stekker in Elektra en Kabelsindian maharadja zaalstickrood leren fauteuil in Fauteuilsingolf kussenkarin pieterse in Boeken