Ladekast€ 20,00
Kenmerken
Adverteerder
Particulier
Aantal slaapplaatsen
tot en met 3
Type
Buscamper of Camperbus
Kilometerstand
108475
Bouwjaar
1975
Merk
Merk Motor
Brandstof
Transmissie
Indeling zitgedeelte
Opbouw lengte
5 tot 6 meter
Soort verwarming
Laatste onderhoudsbeurt
7 tot 12 maanden geleden
Interieur
- Afzuigkap
- Koelkast
- Omvormer
- Raamblindering
- Watertank (Afval)
- Watertank (Schoon)
- Winterisolatie
Exterieur
Veiligheid
Beschrijving
Model: Mercedes 408 G (benzine en LPG)
Bouwjaar: 1975 (oldtimer – wegenbelasting en APK vrij)
Kilometerstand: 103.475 (werkelijk iets hoger, loopt sinds ±5.000km niet meer door)
Registratie: Camper – geschikt voor rijbewijs B
Gewicht: ±3.200kg
Wegens een verhuizing naar het buitenland moet ik mijn camperbus Ollie helaas weer verkopen. Ik heb deze oude ambulance in 2023 vanuit Duitsland geïmporteerd en de afgelopen jaren omgebouwd en opgeknapt, maar er ook veel mee gereisd. Ik heb de camper specifiek gemaakt voor winter avonturen, vandaar dat de camper volledig is geïsoleerd en er een dieselkachel in zit, maar ook mega opbergruimte en een vak om ski’s in op te kunnen bergen, met een lekbak. Ook zit er een enorme accu in met verwarmingselement, waardoor je 5-7 dagen off grid kunt staan, ongeacht het seizoen. Ik hou van de natuurlijke kleuren en materialen, vandaar het groen en het unieke houten interieur. Ik heb er 3 wintermaanden mee in Oostenrijk gezeten en onlangs ben ik op vakantie naar Slovenië gegaan. Je moet geen haast hebben als je lange afstanden of bergop wilt rijden, maar hij redt het uiteindelijk wel. Er zijn nog een paar dingen die ik nog zou willen afmaken (een paar kastjes en laatjes, een nieuw dakraam etc.), maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Doordat het interieur niet helemaal af is en ik er binnenkort vanaf moet ivm verhuizing, is de verkoopprijs flink onder wat het me gekost heeft.
Hieronder een overzicht van kenmerken:
Elektra:
Wattstunde 300Ah LifePo4 huishoudaccu met verwarmingselement (€2000)
2x 160W zonnepanelen op het dak met Victron MPPT 100/30 (er zit ergens een kabeltje los, waardoor die momenteel niet goed laadt)
Ective CSI 5 – 500W omvormer en oplader (om 220V te leveren en om aan walstroom te kunnen laden)
Battery protector, Smart Shunt, schakelaars etc.
Opladers (USB en USB-C) en 12V aansluitingen door de bus, sommigen moeten even opnieuw aangesloten
Schakelpaneel en 220V aansluiting
4 LED spots met ieder een eigen lichtknopje
Water:
60L watertank
Sureflow drukpomp
Expansievat
Kraan met uitschuifbaar element en sproeifunctie
Verwarming:
Vevor 5KW straalkachel met bluetooth en autom. Hoogteregelaar
18L dieseltank
Koken:
2 pits gasfornuis op een standaard 5kg campingaz gastank
85 liter CN koelkast met vriesvak
Wonen:
Staruimte (ik ben 1,82 en kan staan. Als je de oude ambulancehaken verwijdert kan je ook tot ±1,90 staan zonder stootrisico)
Volledig geïsoleerd (hennep in muur/dak, XPS in de vloer, Thinsulate in de gordijnen)
Maxxfan Ventilator die ook in de regen kan functioneren
Groot uitklapbaar dakraam (er zitten barsten in het polyester, ik heb er nieuwe plexiglas overheen geplaatst en gesealed, maar idealiter wordt het raam vervangen)
Isolerende en verduisterende gordijnen, die via klittenband volledig afsluiten. Van buiten lijken de ramen dan volledig zwart, ook als je binnen licht aanhebt
Trobolo scheidingstoilet
Grote houten uitschuiftafel
2 bankjes en uitschuifbare kist = zitplek voor 4 personen (uit te breiden tot 6 via het bed)
Enorm opbergvak boven de cabine
Ruimte kastjes boven het bed (deurtjes en zijmuurtje moeten nog worden gemaakt)
Enorme kist onder de tafel voor opslag van bijv. Etenswaren en meer
Ruimte voor kastjes en laatjes in de keuken
Enorme opslagruimte via de achterdeuren onder het bed, inclusief passende stapelkratten.
Vast ingebouwd 2 persoonsbed: Comfortabel Emma schuimmatras van 1.40 breed en 184 lang. Ik ben 1,82 en slaap comfortabel, als je langer bent kun je een beetje diagonaal liggen
Door uitschuiven van de kist ontstaat plaats voor matje of matras voor een 3e persoon.
Rijden:
Op LPG rij je ongeveer 1 op 4, op benzine 1 op 5
Max snelheid is uiterlijk rond de 100kmh, maar 80-90kmh is een comfortabele kruissnelheid
Met 5,5m lengte en extreem kleine draaicirkel is ‘ie extreem wendbaar, ook op kleine weggetjes en in de stad
Door het bergverzet kan je altijd bergop wegrijden
2 stoelen in de cockpit, met wegklapbare bijrijdersstoel
Weinig gebruikte winterbanden en een verse set zomerbanden erbij (elke set is zo'n €1000 waard)
Snelheidsmeter, kilometerteller en claxon functioneren niet meer
Startmotor, dynamo en koppelingcilinder recent vervangen
September 2024 een ‘vrijwillige’ APK-keuring gedaan bij Garage Wieman in Ilpendam
Binnenkort moeten gebeuren: wiellagers, aandrijfriem, ontsteking nalopen (er zat een bougieconnector los, deze is op reis gerepareerd, maar niet met originele onderdelen), remmen nalopen
Exterieur:
Dak opnieuw geverfd en frame voor zonnepanelen aangebracht
Raamrubbers vervangen, geen lekkages
Deuk aan de bovenkant van de passagiersdeur, waardoor hier een luchtgat zit
Kleine roestplekjes bij aankoop aangepakt
Sommige roestplekken moeten wel in de komende paar jaar worden aangepakt (hoekjes bij deuren)
Het frame heb ik uitgebreid behandeld met staalborstels en Fluid Film (wolvet). Ik heb nog Fluid Film over voor meerdere behandelingen
De camper staat in Haarlem. Neem contact op via whatsapp of marktplaats voor een proefritje!
Zoekwoorden: Mercedes 408 409 L409 L408G 508 509 609 608 613 307 308 309 310 dudo düdo dubbellucht camper kampeerauto campervan bus off grid
Bouwjaar: 1975 (oldtimer – wegenbelasting en APK vrij)
Kilometerstand: 103.475 (werkelijk iets hoger, loopt sinds ±5.000km niet meer door)
Registratie: Camper – geschikt voor rijbewijs B
Gewicht: ±3.200kg
Wegens een verhuizing naar het buitenland moet ik mijn camperbus Ollie helaas weer verkopen. Ik heb deze oude ambulance in 2023 vanuit Duitsland geïmporteerd en de afgelopen jaren omgebouwd en opgeknapt, maar er ook veel mee gereisd. Ik heb de camper specifiek gemaakt voor winter avonturen, vandaar dat de camper volledig is geïsoleerd en er een dieselkachel in zit, maar ook mega opbergruimte en een vak om ski’s in op te kunnen bergen, met een lekbak. Ook zit er een enorme accu in met verwarmingselement, waardoor je 5-7 dagen off grid kunt staan, ongeacht het seizoen. Ik hou van de natuurlijke kleuren en materialen, vandaar het groen en het unieke houten interieur. Ik heb er 3 wintermaanden mee in Oostenrijk gezeten en onlangs ben ik op vakantie naar Slovenië gegaan. Je moet geen haast hebben als je lange afstanden of bergop wilt rijden, maar hij redt het uiteindelijk wel. Er zijn nog een paar dingen die ik nog zou willen afmaken (een paar kastjes en laatjes, een nieuw dakraam etc.), maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Doordat het interieur niet helemaal af is en ik er binnenkort vanaf moet ivm verhuizing, is de verkoopprijs flink onder wat het me gekost heeft.
Hieronder een overzicht van kenmerken:
Elektra:
Wattstunde 300Ah LifePo4 huishoudaccu met verwarmingselement (€2000)
2x 160W zonnepanelen op het dak met Victron MPPT 100/30 (er zit ergens een kabeltje los, waardoor die momenteel niet goed laadt)
Ective CSI 5 – 500W omvormer en oplader (om 220V te leveren en om aan walstroom te kunnen laden)
Battery protector, Smart Shunt, schakelaars etc.
Opladers (USB en USB-C) en 12V aansluitingen door de bus, sommigen moeten even opnieuw aangesloten
Schakelpaneel en 220V aansluiting
4 LED spots met ieder een eigen lichtknopje
Water:
60L watertank
Sureflow drukpomp
Expansievat
Kraan met uitschuifbaar element en sproeifunctie
Verwarming:
Vevor 5KW straalkachel met bluetooth en autom. Hoogteregelaar
18L dieseltank
Koken:
2 pits gasfornuis op een standaard 5kg campingaz gastank
85 liter CN koelkast met vriesvak
Wonen:
Staruimte (ik ben 1,82 en kan staan. Als je de oude ambulancehaken verwijdert kan je ook tot ±1,90 staan zonder stootrisico)
Volledig geïsoleerd (hennep in muur/dak, XPS in de vloer, Thinsulate in de gordijnen)
Maxxfan Ventilator die ook in de regen kan functioneren
Groot uitklapbaar dakraam (er zitten barsten in het polyester, ik heb er nieuwe plexiglas overheen geplaatst en gesealed, maar idealiter wordt het raam vervangen)
Isolerende en verduisterende gordijnen, die via klittenband volledig afsluiten. Van buiten lijken de ramen dan volledig zwart, ook als je binnen licht aanhebt
Trobolo scheidingstoilet
Grote houten uitschuiftafel
2 bankjes en uitschuifbare kist = zitplek voor 4 personen (uit te breiden tot 6 via het bed)
Enorm opbergvak boven de cabine
Ruimte kastjes boven het bed (deurtjes en zijmuurtje moeten nog worden gemaakt)
Enorme kist onder de tafel voor opslag van bijv. Etenswaren en meer
Ruimte voor kastjes en laatjes in de keuken
Enorme opslagruimte via de achterdeuren onder het bed, inclusief passende stapelkratten.
Vast ingebouwd 2 persoonsbed: Comfortabel Emma schuimmatras van 1.40 breed en 184 lang. Ik ben 1,82 en slaap comfortabel, als je langer bent kun je een beetje diagonaal liggen
Door uitschuiven van de kist ontstaat plaats voor matje of matras voor een 3e persoon.
Rijden:
Op LPG rij je ongeveer 1 op 4, op benzine 1 op 5
Max snelheid is uiterlijk rond de 100kmh, maar 80-90kmh is een comfortabele kruissnelheid
Met 5,5m lengte en extreem kleine draaicirkel is ‘ie extreem wendbaar, ook op kleine weggetjes en in de stad
Door het bergverzet kan je altijd bergop wegrijden
2 stoelen in de cockpit, met wegklapbare bijrijdersstoel
Weinig gebruikte winterbanden en een verse set zomerbanden erbij (elke set is zo'n €1000 waard)
Snelheidsmeter, kilometerteller en claxon functioneren niet meer
Startmotor, dynamo en koppelingcilinder recent vervangen
September 2024 een ‘vrijwillige’ APK-keuring gedaan bij Garage Wieman in Ilpendam
Binnenkort moeten gebeuren: wiellagers, aandrijfriem, ontsteking nalopen (er zat een bougieconnector los, deze is op reis gerepareerd, maar niet met originele onderdelen), remmen nalopen
Exterieur:
Dak opnieuw geverfd en frame voor zonnepanelen aangebracht
Raamrubbers vervangen, geen lekkages
Deuk aan de bovenkant van de passagiersdeur, waardoor hier een luchtgat zit
Kleine roestplekjes bij aankoop aangepakt
Sommige roestplekken moeten wel in de komende paar jaar worden aangepakt (hoekjes bij deuren)
Het frame heb ik uitgebreid behandeld met staalborstels en Fluid Film (wolvet). Ik heb nog Fluid Film over voor meerdere behandelingen
De camper staat in Haarlem. Neem contact op via whatsapp of marktplaats voor een proefritje!
Zoekwoorden: Mercedes 408 409 L409 L408G 508 509 609 608 613 307 308 309 310 dudo düdo dubbellucht camper kampeerauto campervan bus off grid
Overige advertenties van Gieben
Meer van Gieben
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Haarlem
7.241x bekeken
200x bewaard
Sinds 10 aug '25
Advertentienummer: m2298196108
Populaire zoektermen
camper te koopcampergebruikte camperscamper bus4x4 camperCamperscamper wegens omstandighedenkleine camperoldtimer campercamper benzineamerikaanse campercamper 2 persoonscamper particuliercamper automaatdalmatier pup in Honden | Beagles, Bassets en Lopende hondenstatistical methods for psychology leiden in Studieboeken en Cursussen100 mark 1910 in Bankbiljetten | Europa | Niet-Eurobiljettenurk in Geschiedenis | Stad en Regiovolkswagen up cross in Volkswagenhif44 in Brandstofsystemenvaste voorvork 29 in Fietsen | Mountainbikes en ATBleiden in Kratten en Dozenenigma dvd in Cd's | Overige Cd'shuisje in Antiek | Speelgoed