1:12 Model Plus MP12.23 Ferrari F2003-GA Nieuw EXCLUSIEF!!Bieden
1:18 Kyosho 8392A Ferrari 575 GTC EVO 2005 Nieuw in doos
921sinds 6 jul. '25, 22:14
€ 129,00
Ophalen of Verzenden
Afhaalpunt voor € 4,95 of thuis voor € 5,95
Thuisbezorgd via PostNL voor € 6,95
Kenmerken
Beschrijving
Nieuw in doos, nooit in vitrine gestaan
Nadat Ferrari zich begin jaren zeventig had teruggetrokken uit alle races behalve de Formule 1, modificeerden klanten verschillende modellen voor competitiegebruik. Sommige met meer succes dan andere, maar met zowel de 365 GTB/4 Daytona Competizione als de 550 GTS Maranello werden klasseoverwinningen behaald in Le Mans. Het succes van laatstgenoemde in de race van Le Mans in 2003 inspireerde Ferrari's klantenraceafdeling, 'Corse Clienti', om een raceklare versie te bouwen van Ferrari's nieuwste Grand Tourer, de 575M Maranello.
Van de 550 Maranello produceerden diverse onafhankelijke ontwikkelaars wedstrijdversies, te beginnen met de XL-Racing 550, maar geen enkele was zo succesvol als de door Prodrive geprepareerde exemplaren. In 2003 wonnen 550's hun klasse op Le Mans en waren zegevierend in het FIA GT Championship. Met de 575 GTC wilde Ferrari zijn klanten de kans geven om te racen met een volledig fabrieksgeprepareerde raceauto, maar het is niet de bedoeling om in de nabije toekomst als fabrieksteam terug te keren naar de GT-racerij.
De 575M Maranello, geschikt voor de openbare weg, werd uitgebreid aangepast aan de behoeften van de racerij in de GTS-klasse. De belangrijkste wijzigingen werden aangebracht aan het chassis en de carrosserie. Hoewel het basischassis met buizenframe behouden bleef, werd het versterkt en werd er een rolkooi toegevoegd. Een grotere spoorbreedte en het uitgebreide gebruik van koolstofvezel waren ook belangrijke aanpassingen. De motor werd vergroot tot een cilinderinhoud van net geen zes liter en leverde iets meer dan 600 pk met de verplichte luchtbegrenzers.
Bij zijn racedebuut tijdens de FIA GT-race in Estoril in 2003 behaalde de 575 GTC een veelbelovende eerste overwinning door de Prodive 550's te verslaan, die als tweede en derde eindigden. Helaas kon het succes in de daaropvolgende races niet worden geëvenaard, wat niet ongebruikelijk is aangezien de 575 GTC een compleet nieuwe coureur was. Eén ding bewees de nieuwe auto meteen: betrouwbaarheid.
Gedurende het seizoen 2004 werkten de teams met de 575 GTC's aan het tempo van de Corvettes en 550 Maranello's. Voor 2005 bracht Ferrari Clienti Corse een nieuwe versie van de 575 GTC uit, die hem zou moeten laten concurreren met de steeds sterkere concurrentie.
Afhalen heeft de voorkeur, verzenden geen probleem
Nadat Ferrari zich begin jaren zeventig had teruggetrokken uit alle races behalve de Formule 1, modificeerden klanten verschillende modellen voor competitiegebruik. Sommige met meer succes dan andere, maar met zowel de 365 GTB/4 Daytona Competizione als de 550 GTS Maranello werden klasseoverwinningen behaald in Le Mans. Het succes van laatstgenoemde in de race van Le Mans in 2003 inspireerde Ferrari's klantenraceafdeling, 'Corse Clienti', om een raceklare versie te bouwen van Ferrari's nieuwste Grand Tourer, de 575M Maranello.
Van de 550 Maranello produceerden diverse onafhankelijke ontwikkelaars wedstrijdversies, te beginnen met de XL-Racing 550, maar geen enkele was zo succesvol als de door Prodrive geprepareerde exemplaren. In 2003 wonnen 550's hun klasse op Le Mans en waren zegevierend in het FIA GT Championship. Met de 575 GTC wilde Ferrari zijn klanten de kans geven om te racen met een volledig fabrieksgeprepareerde raceauto, maar het is niet de bedoeling om in de nabije toekomst als fabrieksteam terug te keren naar de GT-racerij.
De 575M Maranello, geschikt voor de openbare weg, werd uitgebreid aangepast aan de behoeften van de racerij in de GTS-klasse. De belangrijkste wijzigingen werden aangebracht aan het chassis en de carrosserie. Hoewel het basischassis met buizenframe behouden bleef, werd het versterkt en werd er een rolkooi toegevoegd. Een grotere spoorbreedte en het uitgebreide gebruik van koolstofvezel waren ook belangrijke aanpassingen. De motor werd vergroot tot een cilinderinhoud van net geen zes liter en leverde iets meer dan 600 pk met de verplichte luchtbegrenzers.
Bij zijn racedebuut tijdens de FIA GT-race in Estoril in 2003 behaalde de 575 GTC een veelbelovende eerste overwinning door de Prodive 550's te verslaan, die als tweede en derde eindigden. Helaas kon het succes in de daaropvolgende races niet worden geëvenaard, wat niet ongebruikelijk is aangezien de 575 GTC een compleet nieuwe coureur was. Eén ding bewees de nieuwe auto meteen: betrouwbaarheid.
Gedurende het seizoen 2004 werkten de teams met de 575 GTC's aan het tempo van de Corvettes en 550 Maranello's. Voor 2005 bracht Ferrari Clienti Corse een nieuwe versie van de 575 GTC uit, die hem zou moeten laten concurreren met de steeds sterkere concurrentie.
Afhalen heeft de voorkeur, verzenden geen probleem
Advertentienummer: m2286342496
Populaire zoektermen
modelauto 1:18Modelauto's | 1:18bmw 1 serievolvo 1:18ferrariferrari f40kadett 1:18bmw z4 modelautofast furious modelautobburago ferrariferrari 250 gto 1962 bburagoknight rider 1:18modelautomaisto ferrari f50jack cavanaugh in Romanskoot lamp in Lampen | Hanglampenmiele t8803c in Wasdrogersdt770 pro in Koptelefoonswebster dictionary in Woordenboekenkunstof goot in Buizen en Afvoerhooihark in Antiek | Wandborden en Tegelsfiets gazelle chamonix in Elektrische fietsenbeer met roze in Speelgoed | Knuffels en Pluchebanden gebruikt in Aanhangwagen-onderdelen