Pokémon - 1 Graded card - Lugia #9 First edition - Beckett€ 400,00
Beschrijving
Deze CMF 1:18 Cunningham C-3 Continental Coupe van Vignale in blauw-wit harsmodel, nieuw in originele verzegelde doos, beperkt tot 300 exemplaren.
Cunningham C-3 Continental Coupe door Vignale
Schitterend gedetailleerd model in hoogstaande kwaliteit van CMF in schaal 1:18.
Uniek model - NIEUW in originele verpakking
Overal al lang uitverkocht!
Zelfs op eBay staat er niet één te koop.
Beperkte editie van slechts 300 exemplaren.
Grijp je kans om dit bijzondere model te bemachtigen!
De laatste 7 foto's zijn van een origineel exemplaar.
Aanvullende informatie:
In de jaren vijftig droomde Briggs Cunningham ervan om te winnen op Le Mans. Minstens 25 gebouwde wegauto's eisten Le Mans als voorwaarde. De Italiaan Alfredo Vignale werd ingeschakeld om coupé- en cabriolet carrosserieën te bouwen die gebaseerd waren op een ontwerp van Giovanni Michelotti met duidelijke Ferrari-invloeden.
Krachtbron: OHV Chrysler HEMI V-8 motor met 4 Zenith-carburateurs.
Het team Cunningham behaalde op Le Mans de derde plaats overall, zowel in 1953 als ook in 1954!
Op 2 mei 2015 verkocht RM Sotheby de Vignale prototype voor $ 869.000,00.
Vertaal naar het Nederlands. Alleen de vertaling teruggeven:
Over de 1952 Cunningham C-3 Continental Coupe
Ruggengraat-schuddende acceleratie die voortkomt uit fenomenaal laag-snelheid koppel; belachelijk moeiteloos bewegen; verlammende remkracht; positieve besturing… in de beste Bugatti-traditie; en met alle lounge-comfort waar je geen recht op hebt, zelfs niet van de moderne sportauto." John Bentley beschreef de Cunningham C-3 voor lezers van The Autocar in 1952. Hij was niet de enige in zijn enthousiasme.
In Road & Track zei John Bond dat het door zijn favoriete S-bocht rijden een 'openbaring... geen zwaai, geen doorzakken, geen gekrijs.' Een andere wegtester zei: 'Het is vrij moeilijk te geloven. Je hebt nog nooit zoiets gereden in je leven.' Een derde was explicieter: 'Het rijden in deze auto is niet anders dan het temmen van de Niagara Falls... een plots geopende gasklep parallel aan de kick van een JATO-ondersteuningsraket.'
Aanpassingen aan Chryslers enorme hemi hadden de C-3 ongeveer veertig paarden meer gegeven dan de standaard. De gemakkelijke cruisingssnelheid van de Cunningham-productiewagen was 107 mph. De topsnelheid was ongeveer 135 mph. Afhankelijk van de transmissie kon zero tot 60 worden bereikt in 6,9 seconden (Cadillac drieversnellingsbak) of 8,5 seconden (Chrysler Fluid-Torque).
Om zijn auto's te kwalificeren voor Le Mans, had Briggs Cunningham geen andere keuze dan automobielfabrikant worden. Aanvankelijk was hij van plan om in 1952 25 auto's te bouwen (de minimale vereiste voor Le Mans), gevolgd door 50 in 1953. De daadwerkelijke productie bleek echter slechts 18 coupés en 9 cabriolets te zijn. Daardoor, hoewel geprijsd rond de $10.000, wat zeer duur was voor die tijd, kostten de auto's Briggs nog meer om te bouwen.
Ongetwijfeld was de Cunningham de meest opwindende Amerikaanse sportwagen van zijn tijd en een van de mooiste sportwagens ter wereld. Giovanni Michelotti ontwierp de carrosserie; Vignale bouwde hem in Turijn, Italië. In 1953 was de Cunningham Continental Coupe een van slechts twee Amerikaanse auto's (de andere was de Studebaker Starliner uit Raymond Loewy’s studio) die door Arthur Drexler van het Museum of Modern Art in New York werden geselecteerd voor een landmark-status onder de tien beste hedendaagse automobielontwerpen ter wereld.
Hét online veilinghuis voor jou!
Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.
Waarom Catawiki?
Lage veilingkosten
Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
24/7 meebieden in onze app
Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
Cunningham C-3 Continental Coupe door Vignale
Schitterend gedetailleerd model in hoogstaande kwaliteit van CMF in schaal 1:18.
Uniek model - NIEUW in originele verpakking
Overal al lang uitverkocht!
Zelfs op eBay staat er niet één te koop.
Beperkte editie van slechts 300 exemplaren.
Grijp je kans om dit bijzondere model te bemachtigen!
De laatste 7 foto's zijn van een origineel exemplaar.
Aanvullende informatie:
In de jaren vijftig droomde Briggs Cunningham ervan om te winnen op Le Mans. Minstens 25 gebouwde wegauto's eisten Le Mans als voorwaarde. De Italiaan Alfredo Vignale werd ingeschakeld om coupé- en cabriolet carrosserieën te bouwen die gebaseerd waren op een ontwerp van Giovanni Michelotti met duidelijke Ferrari-invloeden.
Krachtbron: OHV Chrysler HEMI V-8 motor met 4 Zenith-carburateurs.
Het team Cunningham behaalde op Le Mans de derde plaats overall, zowel in 1953 als ook in 1954!
Op 2 mei 2015 verkocht RM Sotheby de Vignale prototype voor $ 869.000,00.
Vertaal naar het Nederlands. Alleen de vertaling teruggeven:
Over de 1952 Cunningham C-3 Continental Coupe
Ruggengraat-schuddende acceleratie die voortkomt uit fenomenaal laag-snelheid koppel; belachelijk moeiteloos bewegen; verlammende remkracht; positieve besturing… in de beste Bugatti-traditie; en met alle lounge-comfort waar je geen recht op hebt, zelfs niet van de moderne sportauto." John Bentley beschreef de Cunningham C-3 voor lezers van The Autocar in 1952. Hij was niet de enige in zijn enthousiasme.
In Road & Track zei John Bond dat het door zijn favoriete S-bocht rijden een 'openbaring... geen zwaai, geen doorzakken, geen gekrijs.' Een andere wegtester zei: 'Het is vrij moeilijk te geloven. Je hebt nog nooit zoiets gereden in je leven.' Een derde was explicieter: 'Het rijden in deze auto is niet anders dan het temmen van de Niagara Falls... een plots geopende gasklep parallel aan de kick van een JATO-ondersteuningsraket.'
Aanpassingen aan Chryslers enorme hemi hadden de C-3 ongeveer veertig paarden meer gegeven dan de standaard. De gemakkelijke cruisingssnelheid van de Cunningham-productiewagen was 107 mph. De topsnelheid was ongeveer 135 mph. Afhankelijk van de transmissie kon zero tot 60 worden bereikt in 6,9 seconden (Cadillac drieversnellingsbak) of 8,5 seconden (Chrysler Fluid-Torque).
Om zijn auto's te kwalificeren voor Le Mans, had Briggs Cunningham geen andere keuze dan automobielfabrikant worden. Aanvankelijk was hij van plan om in 1952 25 auto's te bouwen (de minimale vereiste voor Le Mans), gevolgd door 50 in 1953. De daadwerkelijke productie bleek echter slechts 18 coupés en 9 cabriolets te zijn. Daardoor, hoewel geprijsd rond de $10.000, wat zeer duur was voor die tijd, kostten de auto's Briggs nog meer om te bouwen.
Ongetwijfeld was de Cunningham de meest opwindende Amerikaanse sportwagen van zijn tijd en een van de mooiste sportwagens ter wereld. Giovanni Michelotti ontwierp de carrosserie; Vignale bouwde hem in Turijn, Italië. In 1953 was de Cunningham Continental Coupe een van slechts twee Amerikaanse auto's (de andere was de Studebaker Starliner uit Raymond Loewy’s studio) die door Arthur Drexler van het Museum of Modern Art in New York werden geselecteerd voor een landmark-status onder de tien beste hedendaagse automobielontwerpen ter wereld.
Hét online veilinghuis voor jou!
Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.
Waarom Catawiki?
Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
Website
klik hier om mee te bieden...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Bezorgt in heel Nederland
2x bekeken
0x bewaard
Sinds 8 okt '25
Advertentienummer: a1518827137
Populaire zoektermen
1:8 modelautoModelauto's | 1:5 tot 1:12aston martin db5 james bond 1:8porsche 1:12vitrine 1:8porsche 1:8pocher 1 8ferrari f40 1:8eriba modelautomax verstappen 1:12ford mustang 1altaya 1:8ottomobile 1:12delorean 1:8hapro 200 in Dakkofferstoiletwagen te huur in Feestartikelen | Verhuurajax badlakensamofa 4dq50 in Bootonderdelenbolderkar zitjes in Bolderkarrenarzberg tric botervlootturquoisine parkiet opaline in Vogels | Parkieten en Papegaaiendrempel opstap in Verpleegmiddelengrote accubak in Woonaccessoires | Vazencarter minarelli in Brommeronderdelen | Algemeen