Elektrische Harding RS Reddingssloep € 40.000,00
Kenmerken
ConditieZo goed als nieuw
Vermogen10 tot 30 pk
Lengte6 meter of meer
Type motorBinnenboordmotor
BrandstofElektrisch
MateriaalAluminium
Beschrijving
Donna is geen standaard sloep, maar een robuuste klassieker met karakter. Oorspronkelijk gebouwd in 1961 als aluminium reddingsboot en later jarenlang ingezet als postboot in Scandinavië. We vonden haar verwaarloosd terug en hebben haar met veel zorg volledig opnieuw opgebouwd. Niet als restauratieprojectje, maar als volwaardig, modern vaartuig — elektrisch, betrouwbaar en vaarklaar.
De romp is volledig van aluminium, binnen en buiten behandeld met epoxy, en professioneel gelakt. Alle oude doorvoeren zijn dichtgelast, niets is gedubbeld. Wat overblijft is een strak, waterdicht en oerdegelijk casco, gebouwd voor decennia gebruik.
Het interieur is volledig opnieuw opgebouwd, met bankjes van gelakt mahonie die met de lengterichting van de boot mee zijn gelegd voor een rustige uitstraling. Alles is demontabel: binnen twee uur kun je het hele interieur verwijderen voor onderhoud of schoonmaak. De helmstok is gemaakt van Iroko, geïmpregneerd en geseald.
Onder de vloer ligt een krachtige 10kW elektromotor van Combi EPS, vloeistofgekoeld met warmtewisselaar. Het systeem draait op NMEA 2000, met Victron Ekrano display waarop motorgegevens en accustatus in realtime zichtbaar zijn. De 400Ah netto accucapaciteit is goed voor 10 tot 12 uur zorgeloos varen. De Victron Quattro 5000 inverter/lader maakt laden eenvoudig, ook bij beperkte walstroom. Ingangsstroom is instelbaar via het touchscreen.
Het elektrische systeem is doordacht opgebouwd. Door het hele schip zijn waterdichte 230V stopcontacten aangebracht, met in totaal 5000W beschikbaar vermogen. Zelfs zonder walstroom kun je gewoon een koffiezetapparaat, barbecue of frituurpan gebruiken. Er zijn ook USB- en USB-C laders aanwezig voor telefoons, tablets en laptops.
Aan boord is sfeervolle interieurverlichting aanwezig, inclusief verlichting onder het voordek. De dubbele Gulper bilgepompen zorgen voor een hufterproof afvoer van bilgewater. Navigatieverlichting is professioneel uitgevoerd. De boot is uitgerust met ons eigen Sailconnect-systeem met verwisselbare PDU, wat onderhoud en aanpassingen eenvoudig maakt.
Buitenom zijn nieuwe grablines geplaatst en op het achterdek vind je een luxe RVS beker- en gashouder. De dektent is eenvoudig te plaatsen of te verwijderen, en voorzien van ventilatieopeningen tegen condensvorming.
Donna is volledig klaar. Geen klusboot, geen halve oplossingen, maar een vaarklaar en afgebouwd schip in topstaat. Geschikt voor liefhebbers van stilte op het water, kwaliteit en karakter. Perfect voor de gracht, het meer of als representatief elektrisch vaartuig.
De boot wordt verkocht inclusief winterstalling voor seizoen 2025/2026.
Specificaties – Reddingssloep Donna (bouwjaar 1961)
Algemeen:
Interieur:
Aandrijving & Accu:
Elektrisch systeem:
Veiligheid & betrouwbaarheid:
Bijzonderheden:
Vraagprijs: €65.000,-
Contact: 0654713421 / olivier@e-werf.nl
Locatie: af werf, Amsterdam
Bezichtiging op afspraak mogelijk – proefvaart in overleg
De romp is volledig van aluminium, binnen en buiten behandeld met epoxy, en professioneel gelakt. Alle oude doorvoeren zijn dichtgelast, niets is gedubbeld. Wat overblijft is een strak, waterdicht en oerdegelijk casco, gebouwd voor decennia gebruik.
Het interieur is volledig opnieuw opgebouwd, met bankjes van gelakt mahonie die met de lengterichting van de boot mee zijn gelegd voor een rustige uitstraling. Alles is demontabel: binnen twee uur kun je het hele interieur verwijderen voor onderhoud of schoonmaak. De helmstok is gemaakt van Iroko, geïmpregneerd en geseald.
Onder de vloer ligt een krachtige 10kW elektromotor van Combi EPS, vloeistofgekoeld met warmtewisselaar. Het systeem draait op NMEA 2000, met Victron Ekrano display waarop motorgegevens en accustatus in realtime zichtbaar zijn. De 400Ah netto accucapaciteit is goed voor 10 tot 12 uur zorgeloos varen. De Victron Quattro 5000 inverter/lader maakt laden eenvoudig, ook bij beperkte walstroom. Ingangsstroom is instelbaar via het touchscreen.
Het elektrische systeem is doordacht opgebouwd. Door het hele schip zijn waterdichte 230V stopcontacten aangebracht, met in totaal 5000W beschikbaar vermogen. Zelfs zonder walstroom kun je gewoon een koffiezetapparaat, barbecue of frituurpan gebruiken. Er zijn ook USB- en USB-C laders aanwezig voor telefoons, tablets en laptops.
Aan boord is sfeervolle interieurverlichting aanwezig, inclusief verlichting onder het voordek. De dubbele Gulper bilgepompen zorgen voor een hufterproof afvoer van bilgewater. Navigatieverlichting is professioneel uitgevoerd. De boot is uitgerust met ons eigen Sailconnect-systeem met verwisselbare PDU, wat onderhoud en aanpassingen eenvoudig maakt.
Buitenom zijn nieuwe grablines geplaatst en op het achterdek vind je een luxe RVS beker- en gashouder. De dektent is eenvoudig te plaatsen of te verwijderen, en voorzien van ventilatieopeningen tegen condensvorming.
Donna is volledig klaar. Geen klusboot, geen halve oplossingen, maar een vaarklaar en afgebouwd schip in topstaat. Geschikt voor liefhebbers van stilte op het water, kwaliteit en karakter. Perfect voor de gracht, het meer of als representatief elektrisch vaartuig.
De boot wordt verkocht inclusief winterstalling voor seizoen 2025/2026.
Specificaties – Reddingssloep Donna (bouwjaar 1961)
Algemeen:
- Oorsprong: Reddingsboot en postboot in Scandinavië
- Materiaal: Aluminium
- Romp: Dichtgelast, volledig in epoxy binnen en buiten
- Professioneel gelakt
- Lengte: ±7,5 m
- Breedte: ±2,2 m
- Diepgang: ±0,6 m
- Nieuwe grablines rondom
- Makkelijk te plaatsen dektent met ventilatieopeningen
Interieur:
- Volledig demontabel binnen 2 uur
- Bankjes: Gelakt mahonie, met de boot mee gelegd, ruimte voor 12 personen
- Helmstok: Iroko, geïmpregneerd en geseald
- Interieurverlichting en verlichting onder voordek
- RVS beker- en glashouder op achterdek
Aandrijving & Accu:
- Motor: 10kW fluisterstille elektromotor
- Koeling: Vloeistofgekoeld met warmtewisselaar
- Accupakket: 400Ah netto tractiebatterij
- Vaarduur: 10–12 uur
- Quattro Victron 5000W inverter/lader, walstroom instelbaar via touchscreen
Elektrisch systeem:
- NMEA 2000 netwerk
- Victron Ekrano Touch monitoring (motor + energie)
- Sailconnect-systeem met verwisselbare PDU
- 230V waterdichte contactdozen door hele schip (5000W totaal)
- USB & USB-C laders (ook voor laptopgebruik)
- Professionele navigatieverlichting
Veiligheid & betrouwbaarheid:
- 2x Whale Gulper bilgepompen (dubbel uitgevoerd)
- Geen open liggende bekabeling
- Systeem is plug-and-play en toekomstbestendig
Bijzonderheden:
- Geen vaarbewijs nodig
- Geen werk meer aan – direct varen
- Inclusief winterstalling seizoen 2025/2026
- Uitstekend geschikt voor stille tochten, evenementen, of representatief gebruik
Vraagprijs: €65.000,-
Contact: 0654713421 / olivier@e-werf.nl
Locatie: af werf, Amsterdam
Bezichtiging op afspraak mogelijk – proefvaart in overleg
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Amsterdam
171x bekeken
6x bewaard
Sinds 15 sep '25
Advertentienummer: m2311458909
Populaire zoektermen
Sloepensloepen te koopelektrische sloepreddingssloepgebruikte sloepen te koopelektrische sloep aluminiumelektrische motor bootharding reddingssloepsloepen te koopelektrische motor bootgebruikte sloepenelektrische bootelektrische bootgebruikte sloepenwacom cintiq 16 in Tekentabletsgebruikte keukenkastjes in Keuken | Keukenelementenopslag den helder in Verhuizers en Opslaga13dte motor in Motor en Toebehorenhouten meubels in Kasten | Televisiemeubelsderbi gebruikt in Brommers | Derbiachterbumper toyota corolla in Carrosserie en Plaatwerkkatwijk in Boxenaanhanger met dakkoffer in Dakkoffersvolant in Skiën en Langlaufen